HiFismen som offentlig godkjent religion.

G

Gjestemedlem

Gjest
Mye pepper for de etablerte relionene her på HFS Off-Topic for tiden. Spesielt hard går det ut over Kristendom, Jødedom og Islam.

Men er det ikke på tideå lage et bedre alternativ basert på det som alle her forhåpentligvis har til felles HiFi og musikkopplevelser, gjerne kombinert med smak for det gode liv ellers.

HiFismen har jo potensiale til å dekke alle våre åndelige behov hvis man setter det sammen på en ordentlig måte.

Vi har legender og profeter.

Også de falske

En ekte troende vil gladelig donere store summer til bygginmgen av egnede alterrigger og lytterom.

Vi har hellige steder der musikkens legender har utøvet stii virke.

Vi har ekte fungerende relikvier.

Vi har hellige skrifter.

Det er god plass til mystikken og det uforklarlige

Vi har streven etter og ønske om det perfekte

Vi kan få stasstøtte med mange nok medlemmer...

Vi kan ha egne ordener

Hør lyset!

Slik Talte Gjestemedlem!

P

Parelius

Gjest
Som en riktig god religion, så må vi jo ha et tabu også; foreslår i den forbindelse at vi innfører kabeldebatter som Det store tabu. Brudd fører til ekskommunikasjon. Spesielt statsstøtten er fin. Likelig fordelt over medlemmene, så kan den jo hjelpe litt på, spesielt hvis vi greier å ordne oss en del passive medlemmer.

Dette kan bli en god og strategisk riktig religion. Godt forslag Dehnot.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.342
Sted
Østfold
Jeg har lurt på å foreslå supersportsbilismen som en egen religion. I Norge finnes det jo lover mot å hindre eller undertrykke minioritetsreligioner. Da kan de jo heller ikke forsvare avgiftsnivået på superbilene.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.363
Torget vurderinger
1
Dette er en religion jeg kan slutte meg til. Jeg vil ha rollen som den kritiske, og sannferdige. Det ville kle vårt fellesskap. Jeg vil nå lede vår forsamling inn i bønn.

La oss alle be.

Vår Hifi, det som gir den audiofile ekstase
La det audiofile være hellig for oss
La Hifiens muligheter komme til oss
Skje den audiofiles vilje i innkjøp av musikk, så også i lytterommet

Gi oss i dag vår daglige lytteopplevelse
Forlat oss våre Hifi-preferanser, slik som vi ikke forlater andres Hifi-preferanser
Led oss ikke inn i opprivende Hifi-diskusjoner, men inn i ekstatiske lytteopplevelser
For Hifien er vår hobby, komponenter og musikken i evighet

On/Off

Mvh. Bjørn

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.467
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Kabel som tabu vil vere nyttelaust. Sjå berre stridane andre religionar har; sunni mot shia, og innan kristendomen fyrst gresk-ortodokse mot romersk-katolske, deretter protestantane mot katolikkane, og så alle dei små sektene som baserer sin eksistens på at dei andre tek feil....
Vi må ha ein inkluderande religion.
Det ser elles ut som det er best å droppe ein personifisert guddom. Vi går vel for eit skikkeleg, dennesidig nirvana i staden?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.363
Torget vurderinger
1
Gjorde en endring der...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Stereoen er en bedre gud enn mange andre.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
En slik religion ville vel svært raskt splittes opp med fraksjonsvirksomhet og nye (under-) religioner pga uenighet mellom rør- og transistorfolket, vintage-idiotene og hjemmekinogutta, platespillerentusiaster mot digitalgjengen osv. For ikke å snakke om kabeldebatten som sikkert ville ha sprengt enhver menighet innen HiFismen.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Jeg vil være den spedalske, gamle kroken som babler usammenhengende om jordens undergang.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Vanskelig å bli frelst...

Hvor mange guder skal det være?
(El.Companiet, Harrison, Luxman, Naim, Pass Lab, Dynaudio osv)

Vil alle retningene lede til Himmelen?
(Transistorer, Rør, Vintage, Store/små høyttalere)

Blir kabler veien til helvete? ..eller sorterer det under Islam

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Jeg vil være den spedalske, gamle kroken som babler usammenhengende om jordens undergang.
;D
Håper du kan være stille mens vi hører musikk.

Topp Bunn