HIGH END DAC

ludde24

Medlem
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
Hvilken dac er best av Audio Research Dac 7 eller den nye Naim, noen
som har hørt disse?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg kjenner hverken deg eller de to DAC-ene du spør etter. Det vil si jeg kjenner Naims nye uten å ha hørt den. Men om jeg kjente de to DAC-ene fra personlig erfaring tror jeg likevel jeg ville fått problemer med å svare deg. Det er så gode produkter i den klassen at kvalitetsforskjeller som oftest ender opp med en diskusjon om smak og behag eller kombinasjon.

Derfor er det umulig å vurdere hvilken som er best hvis man ikke kjenner både DAC-ene og deg bedre enn det jeg gjør. For å svare på det så er det nødvendig å vite hvilket utstyr denne skal brukes sammen med, og gjerne litt om dine preferanser også. Du kan ikke bare betale så mye som mulig og forvente god lyd. Det er slik dårlig high end skapes. I den klassen er det enda mer viktig å matche riktig for et feil matchet high end-anlegg kan låte dårligere enn et entry level high end-anlegg som leveres komplett av Elkjøp. Og det blir jo helt feil.

Hvis ikke noen av de andre kan opplyse om at et av de to alternativene er direkte feilpriset i den ene eller andre retningen så tror jeg også de vil få problemer her. Det kan godt hende at den ene er lite vellykket i forhold til sin høye pris. Det antar jeg ikke stemmer i dette tilfellet for litt research har du sikkert gjort. Og siden du har plukket ut to gode alternativer så avhenger alt av resten av utstyret, og ikke glem prosessoren mellom de biologiske mikrofonene.

ludde24

Medlem
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
Hei der, har en sony 5400 blurayspiller som skal brukes som drivverk, det spilles også musikk fra pcen, så dacen må ha usb inngang. Derfra går signalet til en Parasound preamp, videre til 2 stk ice-power 1001 ultra. Har et par King elektrostater som lager lyden.
Prisforskjellen på dacene er Naim koster 22000.- og Arc 35000.- Arcen har remote, en liten fordel, men ikke helt nødvendig.

Topp Bunn