Det må da vel for faen være lov å påpeke toskeskap når en ser det?? Uten at det skal sytes over høyst reelle kommentarer også?? Eller er det slik at de som tæljer kroner an mass på sånt er fredet og skal strykes medhårs uansett?
|
Det er faktisk flere av oss som klarer og ha flere tanker i hodet samtidig!!!Fint at noen tar seg bryet med å legge ut bilder fra messen, desto mere trist at flere ikke kan la være med sine grinete og tullete kommentarer, jada dere er sikkert bedre ril å lage deres eget utstyr, jada dere er bedre designere, jada en bruker ikke penger på dyre kabler osv osv. Går det ikke an å kikke på bilder av mer eller mindre flotte ting uten å nok en gang begynne med kritiserende av det ene og det andre??
Dette er vel en messe der produsenter viser frem sine ypperste ting. Skulle tatt seg ut om de kom med (Biltema kabler som jeg ofte bruker) på tingene sine da. Ville være som å stille ut Ferrarien sin på rustne vw hjul. Syns det er på tide at noen tar seg litt sammen å muligens klarer å holde pølsene fra tastaturet i noen tråder. Så er det bare å trykke i veg der det er lagt opp til diskusjoner. Blir vel skutt på Rådhusplassen nå![]()
Bør ikke alle strykes "medhårs", underforstått at enhver får utøve hobbyen på den måten en vil og har lyst til? Rett og slett være litt snille med hverandre? Eller er det en "nemd" for hva den enkelte skal mene og gjøre?Det må da vel for faen være lov å påpeke toskeskap når en ser det?? Uten at det skal sytes over høyst reelle kommentarer også?? Eller er det slik at de som tæljer kroner an mass på sånt er fredet og skal strykes medhårs uansett?
Det er litt forskjell på å flire av høyttalere vist på en messe, og å gjøre det når noen har brukt sine tålmodig tjente penger og stolt presenter bilder av de samme høyttalerene i sin egen stue.Bør ikke alle strykes "medhårs", underforstått at enhver får utøve hobbyen på den måten en vil og har lyst til? Rett og slett være litt snille med hverandre? Eller er det en "nemd" for hva den enkelte skal mene og gjøre?
Hva andre folk bruker penger på har jeg ikke noe med, og det bryr meg heller ikke.
Du får se nøyere..Skulle jammen likt å se deg stryke Snickers medhårs.....
Smak kan sjelden gis en fasit, og bra er det. Enig med deg i at når de står i stua får en heie med eller sitte stille i båten.Det er litt forskjell på å flire av høyttalere vist på en messe, og å gjøre det når noen har brukt sine tålmodig tjente penger og stolt presenter bilder av de samme høyttalerene i sin egen stue.
For meg er det et aspekt til. Vi har vært innom det tidligere, hvor mange av disse firmaene er egentlig hardt arbeidende gründere som har pantet hus og barn for å følge drømmen, og hvor mange er «vanity projects» finansiert av folk som egentlig ikke trenger å gå i pluss?
Det er lov, men er det nødvendig? Må alle vite hva alle mener? Går det ikke an i en slik tråd å se på bildene uten å måtte fortelle hva en selv måtte mene om det en ser? Hvorfor må det postes i en tråd som dette?Det må da vel for faen være lov å påpeke toskeskap når en ser det?? Uten at det skal sytes over høyst reelle kommentarer også?? Eller er det slik at de som tæljer kroner an mass på sånt er fredet og skal strykes medhårs uansett?
Greit det at dette er et diskusjons forum, men ikke dermed sagt at vi på død å liv må vite hva alle mener Bak loven er bra, da finnes det flere utfallDet er faktisk flere av oss som klarer og ha flere tanker i hodet samtidig!!!
JA; vi setter pris på dem som legger ut bilder og deler synspunkter ifra messen !!! KUDOS !!!!!
Men dette er og et diskusjonsforum, og det må da være lov og kommentere både positive og mindre positive ting som skjer på nyhets fronten av den hobbyen vi bedriver ?? Det er masse tøft som er der, men JEG syntes og at det begynner og komme mye grelt.
Min smak er nok helt sikkert ikke bedre enn andres - sikkert gjennomsnittlig - ei er jeg heller misunnelig på dem som har råd til nymotens fancy ting...
Men når ting ser helt for j@v%¤#g ut, må det vel være greit og kunne kommentere det og.. vi er definitivt ikke på en misjonssenter (selvom noen tror det).
Nei, duc999 - du blir ikke skutt på Rådhusplassen !!! Vi tar deg bare med bak låven !!!![]()
Det skulle tatt seg utHva blir det neste? At noen kommenterer en øl i øltråden?
Det fornøyelige er at det tilsynelatende er utallige firmaer som driver med state-of-the-art. I alle andre bransjer er de færrreste som har kompetanse til å være i teten og flytte grenser. Sier vel litt om hva man egentlig kjøper....For meg er det et aspekt til. Vi har vært innom det tidligere, hvor mange av disse firmaene er egentlig hardt arbeidende gründere som har pantet hus og barn for å følge drømmen, og hvor mange er «vanity projects» finansiert av folk som egentlig ikke trenger å gå i pluss?
Nødvendigheten av ting kan vi alltid diskutereDet er lov, men er det nødvendig? Må alle vite hva alle mener? Går det ikke an i en slik tråd å se på bildene uten å måtte fortelle hva en selv måtte mene om det en ser? Hvorfor må det postes i en tråd som dette?
Kan på ingen måte si jeg er uenig med degNødvendigheten av ting kan vi alltid diskutereI dette tilfelle fant jeg det opportunt å kommentere noe som jeg av egen erfaring anser som uheldig, brannslangelignende kabler med minimal relevans til økt lydglede kombinert med potensielle mekaniske problemer/følgeskader på utstyr etc. - i tillegg til det rent bondefangerske ved hele konseptet. Det siste plager ikke meg personlig, folk har friheten til å handle det de selv mener er hensiktsmessig til sine anlegg. Men det tekniske rundt groteskt overdimensjonerte kabler/plugger synes jeg lite om. Belastningen på apparatenes kontakter blir unødvendig stor, med funksjonsfeil som brudd i loddepunkter osv. som en ikke ukjent følge. Har sett mye av dette på RCA (altså single-ended s.k. phono) kontakter som gjerne er i vinkel inne i apparatet og loddet rett på printkortet. RCA plugger/kontakter burde være bannlyst i hifi forøvrig. Og når det kombineres med grovt overdim på kabel/innføring og supertighte plugger så skal det ikke mye bevegelser og inn-ut koblinger til før problemer oppstår. XLR er bedre rustet i så måte, der er gjerne kontaktene skrudd fast i apparatchassis. Nettbrønner er også utsatt for brutal behandling fra grove kabler/plugger, og lysbuer/branntilløp som følge av dårlig kontakt over tid er ikke å spøke med. 230V er ikke leketøy.
Skal ikke lage dette til en kabeltråd, en slik messereportasje er nok i utgangspunktet ment å være en feelgood tråd på alle måter! Men når jeg ser et rottereir a la det som ble vist på bildet ovenfor da forsvinner MIN feelgood. Vet ikke om DET lønte seg...
Mager trøst; jeg har sett enda mer groteskt tilfelle selv, på en tidligere Munchen messe...
Eierglede og individualisme (men ikke så individuelt at du ikke kan være med i en vennetråd!). God lyd er en bonus, da.Innpakningen varierer såpass mye at det er noe for enhver smak og liten risiko for at naboen har det samme....![]()
Til infoMå jo bare le av psykologien bransjen bruker
Vis vedlegget 819630
Forsterkeren til Mr Krell himself. Her står det "Vennligst ikke berør" med tjukke røde sperrebånd rundt. Her skal folket virkelig få en følelse av eksklusivitet. Tåler ikke produktet å bli berørt av menneskehender? Kan man ikke vaske bort fingeravtrykk med Jif sprutflaske?![]()
De hadde full presentasjon av konseptet med lytting til nærmest ferdige produkter. De beskrev den som en tilnærmet punktkilde med force canceling. En av mine favoritter fra messen, men det er jo ikke så rart, da det i prinsippet er en invertert KEF Blade 2Var det mulig å lytte til Monitor Audio Concept 50? Med bare bilder, samt MA sin egen side virker det som det mest spennende konseptet. En slags kef blade 2.0. Ser bra ut og. Ny og annerledes på en god måte.
Jeg har vært utstiller en rekke ganger. Det tar i underkant av 2,3 sekunder for en gjennomsnittlig hifiinteressert nordmann å glemme at han (har aldri sett en hun i denne sammenhengen) har en tursekk stikkene ut av ryggen. De skal helst inn mellom høyttalerne som står stilt ut for å kikke på baksiden. Men de har ikke revers så de skal snu seg rundt mellom høyttalerne.En digresjon: Var på omvisning på et gods i England for noen år siden. Ble beordret til å ta ryggsekken (15 l eller så) på magen. Skjønner hvorfor, men skjønner også at de ikke skjønner at nordmenn kan å bevege seg med ryggsekk på ryggen uten å veive borti alt av inventar.
Vet ikke om jeg hadde likt å se ham stryke på Snickers, men jeg dømmer ingen...Skulle jammen likt å se deg stryke Snickers medhårs.....
Blum 90 eller 120 hengsel, aldri sett før på Hifi og De skapningene er nok ikke billige.Apropos formgiving…
Mange av bildene fra messa ser ut som lytterom, ikke som stua i et hjem, og høyttalerne ser ut deretter.
Disse til Goldmund kunne stått i er rom som allerede har farger og former fra møbler, kunst, bokhyller.
Det som overrasker er at disse skal være aktive, og det ser ut som switch mode..
Vis vedlegget 819664
Og de Ikea-hengslene ?
La oss håpe for Goldmunds æres skyld at disse bildene er fra en prototype..Blum 90 eller 120 hengsel, aldri sett før på Hifi og De skapningene er nok ikke billige.
Tusen takk. Spør gjerne hvis det er noen av oppsettene du lurer spesielt på!Takk til dere som poster bilder fra messa i München. Spesielt dere som gidder å skrive noen ord og dele personlige inntrykk.![]()
Prøv å se over en bobil etter den har stått på messe.. nesten samtlige skaplås er knekt og ødelagt da folk bare river og sliter i det.. Selv om de vet at alle slike skap har en eller annen for for lås(slik de har i sine egene biler)..Folk er noen store svimer - bråsnur seg og dulter borti folk, med metallbeslag på klær, skuldervesker, ryggsekker (!!!), PC bag'er med metallglidelåser, kamerastativer osv. osv. Skjønner egentlig godt de som prøver å beskytte dyrt utstyr mot uomtenksomme klantskaller...
Da kan du bare gå inn på tråden min Flageborg (Espen L sitt system)For å vurdere lyden så bør vel gutteklubben grei heller sende sine koner på slike arrangementer for mest mulig objektiv tilbakemelding ?