- Ble medlem
- 10.02.2002
- Antall liker
- 127
Pc er ett støyete miljø for følsom high end elektronikk sa man før...
Vel... dette er iferd med å endre seg..
For det er faktisk en PWM innovasjon pågang i (og det er IKKE i high-end verdenen...) men det er i gaming pc verdenen!!!
Fimaet gigabyte har ett par Hk's som bruker 24 fasers pwm basert strømforsyninger nå nylig...
Kort sagt,utrolig lite rippel og støy flyter rundt på hovedkortet både på cpu og gpu siden, eller via pci-x portene kan man godt si!!!
Og det er jo i pci og pci-x portene korta sitter om man har dem montert...
Så uansett... Dette får være en litten sidenotis i det store og hele...
Kort sagt... det jeg får ut av dette er:
Det er en ny generasjon PWM pågang...
Jeg vet ikke nok om dette, da jeg ikke er elektro Ing. men jeg skjønner såpass, at vi nermer oss en ny generasjon innen
pwm psu's og slik!!!
Produsenten er Intel... men første til å ta det i bruk, er Gigabyte..
Så pc som kilde, det er bare i starten!! Det er det jeg får ut av dette!!! For snart vil man også bruke disse nye pwm kontrollerne i
PC-PSU's også, og da begynner det å bli rett så trivelig for lydkort... og eller dac cards.
Jeg forventer meg følgende for pc som lydkilde fremover:
- Grounding adapters..
- Shields (farday like gizmo's) (eksempel fra Asus... Asus HK med "shield...")
- Shunt psu's ... til 'puters.. Gen.2 it seems, soon..
- Shielded psu cables..
- Universal hardware adapter layer (som erstattning til BIOS)
+
Jeg forventer meg at High end elektronikk kommer til å begynne å kjøre virtualizers...
dvs, man har en boks, den kan være en hel del forskjellig, f.eks en pre, en dac, eller en kilde...
Alt avhengig av hva slags software man har kjøpt til den...
Grunnen er at cpu, gpu fpga emulering, eller simulering er pågang... så hvorfor ikke dac emulering? Hvorfor ikke transistoremulering?
Alt dette kommer til å begynne på hjemme pc'er og så kommer high-End industrien til å begynne å levere...
Det er alt slike ting i Pro industrien, om dere lurte..
TC electronics er primær innovatør foreløpig..
Cluet er plugins, simulering av hva som helst egentlig!!
Så hva kommer?
Joda... Hardware, så ett lite software lag, en slags "platform" og oppå denne kjører man plugins, alle mulige former!!!
Enten på high-end saker, eller på hjemme pc'er...
Så derfor er denne nye innovasjonen i strømforsyningen til hovedkort så viktig!!
Dette forventer jeg skal komme... så jeg har begynt å teste allerede nå jeg!
Jeg legger til...
JEG tror det er ting pågang, JEG tror jeg har sett noe nytt..
Jeg blir lett oppildnet.. innrømmer jeg lett..
Men uansett!!!
Som jeg skjønner det er det nå snart mulig å lage uhyre støyfrie hjemme pc-kilder til server og musikkbibliotekbruk!!!
mvh
Vel... dette er iferd med å endre seg..
For det er faktisk en PWM innovasjon pågang i (og det er IKKE i high-end verdenen...) men det er i gaming pc verdenen!!!
Fimaet gigabyte har ett par Hk's som bruker 24 fasers pwm basert strømforsyninger nå nylig...
Kort sagt,utrolig lite rippel og støy flyter rundt på hovedkortet både på cpu og gpu siden, eller via pci-x portene kan man godt si!!!
Og det er jo i pci og pci-x portene korta sitter om man har dem montert...
Så uansett... Dette får være en litten sidenotis i det store og hele...
Kort sagt... det jeg får ut av dette er:
Det er en ny generasjon PWM pågang...
Jeg vet ikke nok om dette, da jeg ikke er elektro Ing. men jeg skjønner såpass, at vi nermer oss en ny generasjon innen
pwm psu's og slik!!!
Produsenten er Intel... men første til å ta det i bruk, er Gigabyte..
Så pc som kilde, det er bare i starten!! Det er det jeg får ut av dette!!! For snart vil man også bruke disse nye pwm kontrollerne i
PC-PSU's også, og da begynner det å bli rett så trivelig for lydkort... og eller dac cards.
Jeg forventer meg følgende for pc som lydkilde fremover:
- Grounding adapters..
- Shields (farday like gizmo's) (eksempel fra Asus... Asus HK med "shield...")
- Shunt psu's ... til 'puters.. Gen.2 it seems, soon..
- Shielded psu cables..
- Universal hardware adapter layer (som erstattning til BIOS)
+
Jeg forventer meg at High end elektronikk kommer til å begynne å kjøre virtualizers...
dvs, man har en boks, den kan være en hel del forskjellig, f.eks en pre, en dac, eller en kilde...
Alt avhengig av hva slags software man har kjøpt til den...
Grunnen er at cpu, gpu fpga emulering, eller simulering er pågang... så hvorfor ikke dac emulering? Hvorfor ikke transistoremulering?
Alt dette kommer til å begynne på hjemme pc'er og så kommer high-End industrien til å begynne å levere...
Det er alt slike ting i Pro industrien, om dere lurte..
TC electronics er primær innovatør foreløpig..
Cluet er plugins, simulering av hva som helst egentlig!!
Så hva kommer?
Joda... Hardware, så ett lite software lag, en slags "platform" og oppå denne kjører man plugins, alle mulige former!!!
Enten på high-end saker, eller på hjemme pc'er...
Så derfor er denne nye innovasjonen i strømforsyningen til hovedkort så viktig!!
Dette forventer jeg skal komme... så jeg har begynt å teste allerede nå jeg!
Jeg legger til...
JEG tror det er ting pågang, JEG tror jeg har sett noe nytt..
Jeg blir lett oppildnet.. innrømmer jeg lett..
Som jeg skjønner det er det nå snart mulig å lage uhyre støyfrie hjemme pc-kilder til server og musikkbibliotekbruk!!!
mvh