HIGH END STOCKHOLM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Noen som skal på messen som går 16 17 februar?



    A
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.060
    Ikke usansynelig at jeg får til en tur i år. Dette er en veldig koselig messe, har vel vært der tre ganger tror jeg. Like bra hver gang.

    Mvh Petter.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.060
    Da var fly og hotell bestilt.Hifi messe i en så vakker by som Stockholm, er to ting på en gang som jeg ikke kan la gå fra meg . . .:cool:

    Mvh Petter.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Her skulle jeg også vært med egentlig Petter. Men med bare 7 dager før jeg skall ut på tur mellom Sälen og Mora så settes all tid til og hitte topp formen:rolleyes: og inta grøt og Blåbär suppe den siste tiden.

    ps. mange fine brukt butiker på södermalm
     
    Sist redigert:

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurderer å dra en tur men mangler reisefølge enda. SÅ vi får se hva som skjer.....

    Noen som har vært på Stockholms messa før? Bra opplegg?
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Da sjåast vi, nlykke :) Bor på messehotellet :) Og mitt tlf# har du.
    Dette blir bra!
    Magico S5, here I come :D
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Den messa burde vært i mai eller august/september da ville det vært triveligere og oppleve mer en burde fått med seg, selv om HiFi er målet.

    God tur.

    Mvh.KW
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Den messen burde ha vært i .... Oslo!

    Ikke sant!

    :cool:

    Cheers!

    G

    Den messa burde vært i mai eller august/september da ville det vært triveligere og oppleve mer en burde fått med seg, selv om HiFi er målet.

    God tur.

    Mvh.KW
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.060
    Da sjåast vi, nlykke :) Bor på messehotellet :) Og mitt tlf# har du.
    Dette blir bra!
    Magico S5, here I come :D
    Vi sees!!:) Jeg bor ikke langt unna. Jeg tror også dette blir jæævlig bra og morsomt. . . :cool:

    Petter.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Så er første dag her i Stockholm kommet til ende, og det er på tide å summere noen inntrykk.

    Men først: hva - eller Hvor! - er Stockholm highendmessen i år? No chockolate for å foreslå Horten.
    Spørsmålet er seriøst ment: går du inn på highendmassan.se/kvar får du opp 3 ulike steder,

    1) World Trade Center
    2) Lundqvist og Lindqvist
    3) Sheraton Hotel

    Meeeen .... Det er ikke den eneste sannheten. Messehotellet er ikke Sheraton (slik som "alltid" før), men Nordic Light. Gjett hvor jeg havnet


    Bilder kommer i morgen, men allerede nå vil jeg få si at AudioVector's R11 Arrete har satt sine spor hos meg.
    Sine 1.6 mill SEK for paret til tross, dette er den desidert mest overbevisende transduser mine øreganger noen sinne har blitt massert av. En hittil uhørt oppløsthet lot Yellow, Deep Purple og Shostakovich en masse få det overfylte lytterommet til å stivne i vantrohet ....

    Mer i morgen!
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    AudioVector's R11 Arrete - bipolar design (mellom 90 Hz og 1500 hz)

    Ole Klifoth.jpg


    Ole Klifoth, konstruktør og C.E.O. i AudioVector

    Gjentar meg selv fra forrige post med følgende: Messens beste lyd. Hvilket iof seg ikke var vanskelig å oppnå.
    Uten strømrensing/kondisjonering, uten akustiske tiltak, med forholdsvis rimelige oppstrømsprodukter (bla. Naim) låt dette så forrykende at det er pussig høyttalerne ikke er beskrevet mer enn noen forholdsvis få innlegg på nettet. Har muligens noe med den like så forrykende prisen (1.6 mill SEK) som at brand label AudioVector ikke assosieres med de absolutt dyreste produktene (hvilket er litt synd, egentlig).

    Bass line source.jpg


    Rear firing line source bass reflex, 8 stk

    dual tweeter.jpg


    Quasi dual drive avantgarde tweeters

    Høyttalerne bruker to båndiskanter, som til sammen har 14 ganger arealet til et konvesjonelt 25 mm stort diskantelement. De to bånddiskantene spiller i det samme frekvensområdet – til over 40.000 hz for luftigere klang – men den ene er dempet noen dB for å forbedre spredningskarakteren i det vertikale planet.
     

    Vedlegg

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.966
    Antall liker
    6.057
    Torget vurderinger
    32
    Satt sikkert en helt time i sweet spot med disse høyttalerne i München for et par år siden. Fabelaktige høyttalere, og jeg skrev vel også om dem i messereportasjen jeg laget derfra det året.

    Roy
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Stylus' rom

    Stylus rom.jpg


    Wilsons nye Audio Alexia
    Full VTL rigg


    Brinkmann La Grange.jpg


    Brinkmann La Grange platespiller

    Wilson Audio Alexia.jpg


    Wilson Audio Alexia

    VTL.jpg


    VTL-rigg m Brinkmann La Grange

    VTL_2.jpg


    Den massive og imponerende VTL Siegfried Series II rørforsterkeren

    Luke Manley VTL.jpg


    Luke Manley, VTL

    Pete McGrath.jpg


    Peter McGrath, Wilson

    ---------------------------

    I mine ører låt dette oppsettet tidvis meget bra! Særlig på klassisk musikk var dette ikke langt unna AudioVector's rom. Spesielt da det ble spilt på Brinkmanns LaGrange fikk jeg en god følelse. På øvrig musikk var det ikke like vellykket, tipper høyttalerne ikke var særlig innspilt.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    ...og Magico S5 ?
    Ja, det var Magico S5 jeg dro over dit for.
    Og når det så langt ikke har kommet noe bilder etc om det så skyldes det at juryen er fremdeles uenig med seg selv :p
    Det ble et eller annet feil med å parre Devialet med S5, eller så var det Meitner-riggen som var i ulage.
    Et eller annet var feil, og ut i fra hva jeg erindret fra Gøteborg-messen låt S5 nå fullstendig anemisk.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.893
    Bilder kommer i morgen, men allerede nå vil jeg få si at AudioVector's R11 Arrete har satt sine spor hos meg.
    Sine 1.6 mill SEK for paret til tross, dette er den desidert mest overbevisende transduser mine øreganger noen sinne har blitt massert av. En hittil uhørt oppløsthet lot Yello, Deep Purple og Shostakovich en masse få det overfylte lytterommet til å stivne i vantrohet ....
    Magico "killers" altså?
    Ser at beskrivelsen av Magico Q5 kan avstedkomme bruk av vokabular som ikke står i Norsk konversasjonsleksikon :rolleyes:
    Gleder meg :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn