kjoenik skrev:
Hvordan har han koblet delefilteret til høytaleren?
Er det med en annen type kabel enn den som går fra delefilter til forsterker?
Hvordan integreres bassen fra REL-suben med resten?
Hvordan låter dette?
Litt om høyttalerne. Robert sine OBX-R2 er også blitt modifisert. Kondensatorer er byttet ut til Duelund, og innvendige kabler er byttet ut til Cardas og Chord. Fordi Robert bruker så mange penger på kabler er de blitt ombygd fra biwiring til singlewiring.
Disse høyttalerne har jeg hørt en del ganger nå. Hos kameraten med Usher og Air Tight, hos Arild som kjøpte Acapella'ene mine, hos Budda, og selvfølgelig hos Robert.
Høyttalerne er lettdrevne og kan drives med små forsterkere, men de liker godt litt power.
De spiller best med rørforsterkere, men jeg har hørt dem spille bra også på Bryston 7B.
De er dynamiske og spilleglade. De har en slags spenst, glød, og livefølelse når de spiller på sitt beste. Jeg synes de har litt kasselyd, men de er tunet slik og de føles som et musikkinstrument. De er dynamiske og får foten til å gå.
Det er nok en av mine favoritthøyttalere for mindre stuer.
Robert har sine ca 1m fra bakvegg. Et par meters mellomrom, og 2,5-3m lytteavstand. Det fungerer utmerket.
Robert har et spesiellt godt lytterom og får det meste til å spille her. Living Voice er han blitt glad i, og han overveier den nye enda bedre OBX-RW.
Robert er allergisk mot masete og slitsom lyd. Han liker engasjerende, litt fyldig og varm lyd, samtidig som den er åpen og avslørende. Den må gi trampetaktenlyst. De må gi litt liv og glød. Kjenne harpikslukta!
Det har han fått til og man får lyst til å sitte der og spille hele natta. Spesiellt etter en stund, for det spiller alltid bedre jo mer det går seg til utover kveldene. Men som alle oss andre er der rom for forbedringer og Robert har også sine planer. Men vi er alle litt misunnelige på Robert og rommet hans for han får det liksom alltid til.
Føler at Roberts smak når det gjelder lyd og damer likner litt. Han liker best litt ekstra både med kropp og trøkk ;D
Han spiller nok mest uten sub, men liker den av og til ved spesiell musikk, og han overveier å bytte ut til to. Jeg har aldri hørt med sub.
Her et bilde fra delefilter med spesialBybee for høyttaler: