Highway to HiFi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.090
    Antall liker
    4.577
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    IMG_5265.jpeg
    IMG_5269.jpeg
    IMG_5268.jpeg

    image.jpg

    Nå som Ø’ene har fått oppholdstillatelse i stua, så får jeg gjøre et forsøk på å beskytte kanter og hjørner mot støvsugere, radiostyrte biler og annet som måtte komme😂
    Bare en midlertidig løsning, festet med litt dobbeltsidig teip
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.090
    Antall liker
    4.577
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    IMG_5288.jpeg

    Avtalte kjøp med en trivelig kar fra Møre og Romsdal, pakke levert inn Onsdag formiddag, 48 timer senere er den på plass i stueanlegget og klar for å gi liv til Ø’ene. Det må vel kunne sies å være godt levert av Postnord👌

    Spent på å høre hvordan Brio+Ø blir her. Den vil nok for det meste få ganske enkle arbeidsforhold, når det som regel spilles lavt og rolig i stua og Ø’ene går jo også for å være relativt lettdrevne.

    Time Will Show🤘
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.090
    Antall liker
    4.577
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    IMG_5296.jpeg

    Lørdagskveld med deLillos👌

    IMG_5294.jpeg

    Foreløpig veldig fornøyd med Rega’n også. Ikke vært utsatt for de mest brutale prøvelsene enda, men har surra og spilt på rolig volum i hele dag. Låter veldig fint, både på plater og strømming👍
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.778
    Fin tråd, har kosa meg med å sjå gjennom frå starten. Mykje gromt utstyr, gratulerer med nye høgtalarar!😊
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.090
    Antall liker
    4.577
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    image.jpg

    De andre beboerne har tatt kvelden og funnet senga, så da så jeg mitt snitt til å smyge godstolen inn i sweetspot, åpne den kaldeste ølen jeg fant og få på noe god musikk.
    Valget falt på den nye Dark Side Of The Moon utgivelsen til Roger Waters. Har observert at det er delte meninger om den, men jeg synes den er helt magisk!
    IMG_5298.jpeg

    Vinyl incoming🤘
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.090
    Antall liker
    4.577
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    En kveld vi satt i tett omslynget i sofa'n og snakket om drømmer, følelser, våre dypeste hemmeligheter og hvor mye vi elsket hverandre utbrøt plutselig samboeren min ''Jeg har alltid drømt om en rørforsterker i stua jeg''.
    Litt smått sjokkert over det jeg akkurat hørte tok jeg mot til meg og tenkte ''Hvem er vel JEG til å stå i veien for hennes drømmer?!'' Så, som en ridder i skinnende rustning tok jeg fram mobilen og begynte jakten etter en passende rørforsterker til min kjære.
    Noen ganger må man bare ofre litt for husfreden ;)

    Neida, det var ikke helt sant det der. Ihvertfall ikke det griseriet i starten, men rørforsterkerbiten, den var sann. Så etter en liten runde bestemte vi oss for denne lille saken her.
    IMG_5389.jpeg

    Ante ingenting om merket og det finnes begrenset med info på nettet om denne. Men, utseende likte vi, så vi deala litt med selger og ble enige om en fin pris.
    Brio'n kom jo inn her for noen uker siden, og har såvidt blitt brukt. Men, de gangene den har vært i bruk har den vært helt grei og gjort jobben sin. Men, den har liksom aldri vært noe ''wow'', men det forventet jeg heller aldri ettersom plassering av høyttalere og romakustikk er så langt ifra optimalt.
    Så kobler jeg opp Dareden og får meg et lite sjokk. Dette må være den største forskjellen mellom to komponenter (utenom høyttalere) jeg noen gang har hørt i et stereoanlegg. Det høres ut som om jeg har fått noen andre høyttalere!
    Er det dette som kalles rør-magi?
    Fikk en kompis til å komme og høre og han konkluderte vel ganske raskt med at ''jeg vil også ha en sånn en!'' Nå spiller det ikke lenger bare bakgrunnsmusikk, nå er det et anlegg med en helt egen identitet som spiller helt fantastisk morsomt og som bare suger meg inn i musikken. Får rett og slett ikke nok!
    Dette må være mitt beste hifi-kjøp til nå mtp pris og hvor mye det endret lyden til det bedre.

    Til uka kommer det en Schiit Mani 2 inn så vi får fart på platespilleren.

    Ha en fin Fredag, alle som svinger innom!🤘
    IMG_5390.jpeg
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.745
    Antall liker
    3.679
    Torget vurderinger
    1
    Rør forsterker til sin kjære. det er ekte kjærlig det. Ha en riktig fin Helg i romansen tegn og med masse god musikk. 🤩
    Mvh
     

    HermanB

    Medlem
    Ble medlem
    14.04.2021
    Innlegg
    7
    Antall liker
    21
    Sted
    Rakkestad
    En kveld vi satt i tett omslynget i sofa'n og snakket om drømmer, følelser, våre dypeste hemmeligheter og hvor mye vi elsket hverandre utbrøt plutselig samboeren min ''Jeg har alltid drømt om en rørforsterker i stua jeg''.
    Litt smått sjokkert over det jeg akkurat hørte tok jeg mot til meg og tenkte ''Hvem er vel JEG til å stå i veien for hennes drømmer?!'' Så, som en ridder i skinnende rustning tok jeg fram mobilen og begynte jakten etter en passende rørforsterker til min kjære.
    Noen ganger må man bare ofre litt for husfreden ;)

    Neida, det var ikke helt sant det der. Ihvertfall ikke det griseriet i starten, men rørforsterkerbiten, den var sann. Så etter en liten runde bestemte vi oss for denne lille saken her.
    Vis vedlegget 1018759
    Ante ingenting om merket og det finnes begrenset med info på nettet om denne. Men, utseende likte vi, så vi deala litt med selger og ble enige om en fin pris.
    Brio'n kom jo inn her for noen uker siden, og har såvidt blitt brukt. Men, de gangene den har vært i bruk har den vært helt grei og gjort jobben sin. Men, den har liksom aldri vært noe ''wow'', men det forventet jeg heller aldri ettersom plassering av høyttalere og romakustikk er så langt ifra optimalt.
    Så kobler jeg opp Dareden og får meg et lite sjokk. Dette må være den største forskjellen mellom to komponenter (utenom høyttalere) jeg noen gang har hørt i et stereoanlegg. Det høres ut som om jeg har fått noen andre høyttalere!
    Er det dette som kalles rør-magi?
    Fikk en kompis til å komme og høre og han konkluderte vel ganske raskt med at ''jeg vil også ha en sånn en!'' Nå spiller det ikke lenger bare bakgrunnsmusikk, nå er det et anlegg med en helt egen identitet som spiller helt fantastisk morsomt og som bare suger meg inn i musikken. Får rett og slett ikke nok!
    Dette må være mitt beste hifi-kjøp til nå mtp pris og hvor mye det endret lyden til det bedre.

    Til uka kommer det en Schiit Mani 2 inn så vi får fart på platespilleren.

    Ha en fin Fredag, alle som svinger innom!🤘
    Vis vedlegget 1018760
    Ja dette var meget velykket. Blir forhandlinger om å få sitte i sweetspoten fremover nå :)
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.090
    Antall liker
    4.577
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Ja, dette frista veldig til videre utforskning innen rørforsterkere. Har jo hatt LM før, men det var noe annet. Fikk ikke fram helt den samme følelsen/lyden som nå, uten at jeg vet helt grunnen til det🤔
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.090
    Antall liker
    4.577
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    image.jpg

    Avslutter kvelden med et av husholdningens favorittband etter at vi så de på Tons Of Rock i fjor.
    Magna Carta Cartel (MCC) - The Dying Option.
    Et fantastisk album fra et fantastisk band!
    Søta bror leverer nok en gang🤘❤🔥
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.691
    Antall liker
    58.650
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Paranoid står seg den dag i dag mener nå jeg.
    Jeg forstod for lenge sida at jeg ikke hadde noen framtid som gitarist etter å ha prøvd og prøvd og prøvd, uten å få til riffet på Ironman. 🙈😆
    I min uvitenhet ;- hva er den skiva med pedaler på coveret?
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.090
    Antall liker
    4.577
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Paranoid står seg den dag i dag mener nå jeg.
    Jeg forstod for lenge sida at jeg ikke hadde noen framtid som gitarist etter å ha prøvd og prøvd og prøvd, uten å få til riffet på Ironman. 🙈😆
    I min uvitenhet ;- hva er den skiva med pedaler på coveret?
    Ja, Paranoid er fantastisk! Har et par eksemplarer fra før, men DaCapo kjørte et lite salg på RSD utgivelsene i dag, og med et par øl innabords klarte jeg ikke å motstå fristelsen😂
    Skiva med pedalene er RSD utgivelsen til Steven Wilson sitt Harmony Codex album. Det er et cover-album, bedre forklart her:
    IMG_5395.jpeg

    image.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn