Hjælp!! Julebordskrise!

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Nå trenger jeg gode råd her,skal det bli noe musikk til julebordet.
I går satt jeg å koste meg med litt film, og plutselig hørte jeg en rar lyd fra subwooferen min. Litt vanskelig å forklare lyden, men det hørtes nesten ut som om elementet var "sprengt". En forvrengningslyd som kommer ved litt "pådrag" . Jeg sliter med tinnitus, så jeg spiller ikke veldig høyt, bare som en opplysning.
Subwooferen er en aktiv 15" Beyma med Hypex DS 2.0 .

Noen som kan tenke seg hva som er problemet? Kunne vært veldig greit å få dette problemet ut av verden før "storinnrykk" av medlemmene her til julebordet.

Mvh
Lars
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.308
Antall liker
8.344
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Bare du sørger for nok mat så går alt greit:)
Hadde jeg ikke plukket ifra dayton så kunne jeg jo tatt med en, men det er jo en stund til enda.
Det kan jo hende jeg har fått satt sammen en av de nye innen den tiden.
Da tar jeg den med, så vi får litt trykk nederst.

Steinar.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.363
Antall liker
102.281
Torget vurderinger
23
Guds straff for de som lefler med subber! OG Hypex... Forøvrig, på julebord skal det snakkes/synges, ikke spilles på sub!

Eventuelt kan du ta turen opp til nabo OB han har masse skrammel liggende til enhver tid. Låner villig ut!
 

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Innlegg
2.983
Antall liker
1.840
Sted
Fetsund
Kan alltids prøve å få med meg en av mine cubo 18 subber med amp om det skulle trengs om du Ikke får fikset din. Blir ikke mangel på trøkk med de.
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Ser ut til at jeg fant feilen ( tror jeg).
En blåst elektrolytt? Jeg er helt "noldus" når det gjelder navnet på komponenter i en sånn forsterker, men jeg tror det er det det heter.
Jeg skrudde ut Hypex'en, og da la jeg merke til en del brune flak som lå nede i bunnen av kabinettet. legger også merke til at det er samme "guffa" på kanten av den elektrolytten.
På den står det 50V 10000uf.Er det mulig å få tak i en sånn tror dere? Jeg kjøpte Hypex'en hos Dynabel for noen år siden, kanskje de kan hjelpe meg?

Takker for svar av kyndige!:) Her er et par bilder av skiten:

mvh
Lars

DSC_67671_zps739a59ba.jpg



DSC_67641_zps2e6a7b67.jpg
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.972
Antall liker
11.804
Sted
Hus
Dynabel har sikkert ekvivalenter til dette, og skift begge to når du først er i gang :)
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Fikk nye lytter fra Tyskland i posten i dag. Skiftet begge to, og jaggu ble det bra. Så nå blir det julemusikk til julebordet;)

mvh
Lars
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.308
Antall liker
8.344
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Carola's juleplate på full pupp, nå gleder vi oss:)
Steinar.
 
Topp Bunn