Hjelp! Ødelagt tonearmkabel "tilkobling"

Nod

Medlem
Ble medlem
27.10.2004
Innlegg
18
Antall liker
32
Torget vurderinger
1
Ble litt uforsiktig ved et pickup skifte og klarte å brekke tilkoblingen til pu på tonearmskabelen på en Rega. Et lite feilskjær og så var søndagen ødelagt (i hvert fall musikkdelen). Men jeg kan da ikke være førstemann som klarer denne bragden. Jeg har klart å finne de på Ebay under termen "terminal pins", men hva i all verden søker jeg på om jeg skal prøve å finne de i Norge, eventuelt om noen har en link til der de kan anskaffes mer lokalt og jeg hadde blitt en langt mindre frustrert person akkurat nå.

Og ellers riktig god søndag:)
 
  • Trist
Reaksjoner: HoJ

gunnarium

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2004
Innlegg
129
Antall liker
61
Sted
Rogaland Bryne
Torget vurderinger
3
Ble litt uforsiktig ved et pickup skifte og klarte å brekke tilkoblingen til pu på tonearmskabelen på en Rega. Et lite feilskjær og så var søndagen ødelagt (i hvert fall musikkdelen). Men jeg kan da ikke være førstemann som klarer denne bragden. Jeg har klart å finne de på Ebay under termen "terminal pins", men hva i all verden søker jeg på om jeg skal prøve å finne de i Norge, eventuelt om noen har en link til der de kan anskaffes mer lokalt og jeg hadde blitt en langt mindre frustrert person akkurat nå.

Og ellers riktig god søndag:)
Hei, Kontakt din nærmeste Rega forhandler dem skaffer disse, Mono bør ha dem på lager.
Holder du til i Rogaland så har eg.
 

Nod

Medlem
Ble medlem
27.10.2004
Innlegg
18
Antall liker
32
Torget vurderinger
1
Hei, Kontakt din nærmeste Rega forhandler dem skaffer disse, Mono bør ha dem på lager.
Holder du til i Rogaland så har eg.
Takk for tips - Mono kontaktes umiddelbart, og dessverre bor jeg i Buskerud ellers hadde jeg gledelig takket ja til den.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
det finnes i flere dia for ulike pickup terminal tykkelser
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.479
Antall liker
35.317
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Er det headshell-kabler det er snakk om? Greit å ha noen på lager, jeg har vel omtrent 10 par liggende sånn i tilfellet.
Har prøvd noen forskjellige til prisen så synes jeg disse gjør god jobb.
Ikke kjøp slike kjempebillige på aliexpress osv. de tåler meget lite.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.150
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Ikke kabel, men løse kabelsko.
 

Nod

Medlem
Ble medlem
27.10.2004
Innlegg
18
Antall liker
32
Torget vurderinger
1
Stemmer - kabelsko var vel ordet man i all frustrasjon ikke klarte å komme på. Fant denne TONAR 4613 GOLDPLATE TERMINAL PINS for Cartridges som et alternativ, men den sier jo ikke noe om dimensjonene, så importøren er kanskje det lureste stedet å starte.

Edit: Er det stor variasjon blant ulike merker pu'er?
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.150
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Mulig HiFi & Vinyl eller Elektronisk Bureau også kan ha.
 
Topp Bunn