Ønsker anbefaling Hjelp - gåsehuden er borte!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • P

    parafinoksen

    Gjest
    Tja, ikke udelt positiv men jeg angrer ikke på at jeg kjøpte høyttalerne. Lydmessig var det en oppgradering fra SF Extrema/Krell KSA-300S/Cary SLP 03 der jeg også satt igjen med en god slump penger etter byttet. Diskanten i Extrema var ikke uventet noe bedre, men savnet er ikke stort. Det har vært en del rusk med programvare som har bedret seg med oppdateringer, men Devialet har gått på en lite smell med Devialet OS 2 og en del feil har oppstått og funksjonalitet er mistet, derav advarselen. Jeg har hatt Phantom i fem år og det hører til sjeldenhetene at utstyr får være så lenge i heimen. Det begynner å nærme seg, om det ikke er rekord. Alt i alt kan jeg anbefale høyttalerne, det er utrolig mye godlyd for pengene, i mine ører.
    Tviler ikke på at de låter fint riktig satt opp - har hørt dem i butikk, og de overbeviste under middels lytteforhold. Men når du skriver « Eneste to minuser med Phantom er at de ikke kan repareres, de må byttes ved skade, og programvaren kan være noe problematisk til tider. Jeg har dog ikke hatt problemer på månedsvis men er fortsatt på forrige versjon av operativsystemet. », da får jeg litt sånn fransk-bil-følelse :D
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Tviler ikke på at de låter fint riktig satt opp - har hørt dem i butikk, og de overbeviste under middels lytteforhold. Men når du skriver « Eneste to minuser med Phantom er at de ikke kan repareres, de må byttes ved skade, og programvaren kan være noe problematisk til tider. Jeg har dog ikke hatt problemer på månedsvis men er fortsatt på forrige versjon av operativsystemet. », da får jeg litt sånn fransk-bil-følelse :D
    Litt som fransk bil ja, men Devialet er definitivt ikke eneste produsenten som sliter litt med programvare til aktive høyttalere. Etter jeg skrev innlegget har det dukket opp en video av en fyr som demonterer og reparerer en Phantom, så høyttalerne kan definitivt repareres men Devialet ønsker tydeligvis ikke å gjøre det for kunder. De tjener nok mer penger på å tilby oppussede høyttalere til redusert pris hvis kunden sender den/de ødelagte i retur. Devialet fikser så høyttalerne og tilbyr dem til redusert pris til Phantomeiere som har vært uheldige. Ikke den beste kundebehandlingen i mine øyne, men det er vel ikke unikt for bransjen.
     
    Sist redigert:
    L

    Lassencad

    Gjest
    Testen fra Soundstage? Greiere hvis du siterer innlegget du tenker på, da kan andre også følge med.
    Ja det er nået være noget.Jeg har været rigtig slem :( Jeg var sikker på da det er det eneste test det er nævnt at alle kunne følge med!

    Fra indlæg 181-206
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ja det er nået være noget.Jeg har været rigtig slem :( Jeg var sikker på da det er det eneste test det er nævnt at alle kunne følge med!

    Fra indlæg 181-206
    Takker. Av ren nysgjerrighet, hvorfor kan ikke testen brukes til noe?
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Takker. Av ren nysgjerrighet, hvorfor kan ikke testen brukes til noe?
    Takker. Av ren nysgjerrighet, hvorfor kan ikke testen brukes til noe?
    Mest fordi det der er testet /målt i et rum du ikke kender. Sammen med udstyr du måske ikke kender. Personen der tester har sikket en anden tilgang til lyd gengivelse end du har. En anden opfattelse end du.
    Så når du tager det der er testet hjem i din stue vil alt lyde og måle anderledes end i testen.
    Jeg bruger kun test til at se produktet ud og indvendigt . Om det ser fornuftigt ud . Hvis det et noget jeg vil have skal det stå og testes i min stue før køb i et par uger før jeg tager min beslutning. Kunne ikke drømme om at købe noget der skal gengive musik ud fra en test :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    14.343
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Mest fordi det der er testet /målt i et rum du ikke kender. Sammen med udstyr du måske ikke kender. Personen der tester har sikket en anden tilgang til lyd gengivelse end du har. En anden opfattelse end du.
    Så når du tager det der er testet hjem i din stue vil alt lyde og måle anderledes end i testen.
    Jeg bruger kun test til at se produktet ud og indvendigt . Om det ser fornuftigt ud . Hvis det et noget jeg vil have skal det stå og testes i min stue før køb i et par uger før jeg tager min beslutning. Kunne ikke drømme om at købe noget der skal gengive musik ud fra en test :)
    Sant at en måling i et annet rom ikke sier noe om hvordan det vil låte hos deg, men noe som måler bra i et anekoisk kammer burde ha bedre forutsetninger for å spille bra enn noe som måler dårlig? Er enig i at å teste hjemme selv er kjekkest hvis du har mulighet til det.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    En sofa mellom høyttalerene eller bak vil drepe bassen og gi en ujevn demping av frekvensene, også oppover i frekvens. Et bord foran lytteposisjon vil ødelegge mye av lydbildet, særlig holografien. Skal du ha gåsehudlyd, må man starte med å sette høyttalere og lytteposisjon der de har optimale vilkår!!!
    Deretter innreder du rommet i forhold akustikken hva man ønsker å oppnå akustisk. Har tre tips:
    - Snu lytteposisjon og kvitt deg med sofa og spisebord.
    - Eventuellt, få deg et eget lytterom!
    - Hvis ikke det går, kvitt deg med dama :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn