Hjelp med riia..

slayer

Medlem
Ble medlem
20.05.2004
Antall liker
0
Noen som har noen gode forslag vedrørende riia..

Trenger en ny riia.. men vil ikke ha en som gir veldig klinisk lyd og lite bass..

Noen som har forslag til meg, å kansje en til salgs..

Spiller ikke noen rolle om det er rør eller solid state..

Rune

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
hvorfor vil du ha veldig klinisk lyd og lite bass? Hva er vitsen med vinyl da? ::)

du kan jo kjøpe deg en Dali RIAA. den synes jeg var altfor klinisk og tynnbenet (lite bass). du får dem vel brukt for 500-1000kr.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
pengvim: leste du innlegget før du svarte?

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.437
Torget vurderinger
2
ivar skrev:
pengvim: leste du innlegget før du svarte?
Nå lar vi Pengvim lese ivars innlegg engang til, og så stiller vi et avgjørende spørsmål til ivar:

Hvilket pristak har du ? MM eller MC, Jeg har ikke hørt billigtrinnet til Dali, men jeg har hørt Rega, Project og Creek, Creek OBH8 se ( var det vel det het... ) slipper igjennom såvidt...

slayer

Medlem
Ble medlem
20.05.2004
Antall liker
0
Ja..håper de leser riktig.. jeg vil IKKE ha klinisk lyd..

Pris er ikke veldig viktig,men grisedyr skal den ikke være.. skal matches med en VPI scout m/benz micro L2 up..

Har brukt cary før,med god suksess..

Har lurt litt på den holfi'en som står på nettet.. moen som vet noe om den..

Vil helst ha rør..

Rune

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.900
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Da er det jo nesten bare et opplagt valg og det er rørbox'en til Project, da kan du tune til lyden med rørbytte slik du vil selv........... og den låter næggu ikke dårlig med orginal rørene heller, nå finnes denne riaa'en i en ny utgave åsså som jeg ikke har fått prøvd enda, men det er kanskje andre som har testet den ut ?

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
43.034
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
riaaen til project er virkelig god den,men har prøvd mange rør alternativer og ikke fått den store aha opplevningen .
men tube riaaen er absolutt et bra valg.

mvh

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Antall liker
0
Da har jeg mere tru på jasmin LP 2.0 eller den nye fra Jolida

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Pengvim skrev:
hvorfor vil du ha veldig klinisk lyd og lite bass? Hva er vitsen med vinyl da? ::)

du kan jo kjøpe deg en Dali RIAA. den synes jeg var altfor klinisk og tynnbenet (lite bass). du får dem vel brukt for 500-1000kr.
Hæ.. Dali RIAA tynnbenet, klinisk med lite bass? - temmelig nøyaktig akkurat motsatt vil jeg påstå.

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
slayer skrev:
Noen som har noen gode forslag vedrørende riia..

Trenger en ny riia.. men vil ikke ha en som gir veldig klinisk lyd og lite bass..

Noen som har forslag til meg, å kansje en til salgs..

Spiller ikke noen rolle om det er rør eller solid state..

Rune
Jasmin LP 2.0SE.
Har den selv, meget bra.

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Jeg har samme forsterkere som deg (Baldur 70 og Eklipse), og har med godt hell (les god match utstyr og egne preferanser) valgt EAR 324. EAR 324 har den litt typiske rør mellomtonen, men har en strammere, dypere og mer nyansert bass enn de fleste av røralternativene jeg har hørt (inkl Cary 302). EAR 324 har gode innstillingsmuligheter og tar både MM og MC (med nok gain for din Benz L2). Et alternativ som jeg selv desverre ikke har fått prøvd ut er jo Audio Valves egen Sunlida. Audio Vakve Sunlida vil selvsagt utseendemessig passe godt med resten av familiemedlemmene du har, og mest trolig også lydmessig. I den litt billigere enden mener jeg at ASR Mini Basis er sterk på det du beskriver at du er ute etter. ASR Mini Basis er på mange måter ikke ulik EAR 324 i lydbildet, og den har jo i tillegg en langt hyggeligere pris enn konstruksjonen til Tim...

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Veldig gode forslag dette her, Terryboy. Ellers er den nevnte Jasmine fantastisk god til prisen også. Det blir litt arbeid å få sjekket ut alle sammen , men det er jo hyggelig at det finnes så mange gode riaatrinn!
Personlig må jeg nok engang komme trekkende med Graham Slee ERA MK.V, en fantastisk vellydende liten boks som riktignok trenger hjelp av MC-forsterkeren Elevator om du bruker annet enn MM ellet H.O MC, men da er det også en kombinasjon som kan hamle opp med nesten hva det skal være, IMHO.

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
impulse skrev:
Veldig gode forslag dette her, Terryboy. Ellers er den nevnte Jasmine fantastisk god til prisen også. Det blir litt arbeid å få sjekket ut alle sammen , men det er jo hyggelig at det finnes så mange gode riaatrinn!
Personlig må jeg nok engang komme trekkende med Graham Slee ERA MK.V, en fantastisk vellydende liten boks som riktignok trenger hjelp av MC-forsterkeren Elevator om du bruker annet enn MM ellet H.O MC, men da er det også en kombinasjon som kan hamle opp med nesten hva det skal være, IMHO.
Som du ser under, så er jeg den lykkelige eier av den komboen! Så må si meg helt enig med Impulse nok engang ;D Begynner å bli litt klisjé dette Impulse, men jeg mener akkurat som du (Selv om vi sier det hver gang noen nevner RIAA) at dette er en fantastisk fin RIAA kombo som jeg tror at den mest kresne vil kunne bli fornøyd med!

Mvh
Kjetil

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.112
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
diy hifisupply COLE?
mvh
Leif

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Kjetil_M skrev:
impulse skrev:
Som du ser under, så er jeg den lykkelige eier av den komboen! Så må si meg helt enig med Impulse nok engang ;D Begynner å bli litt klisjé dette Impulse, men jeg mener akkurat som du (Selv om vi sier det hver gang noen nevner RIAA) at dette er en fantastisk fin RIAA kombo som jeg tror at den mest kresne vil kunne bli fornøyd med!

Mvh
Kjetil

Jeg har blant annet hatt Grahams Slee Era selv...meget god RIAA. Men jeg må si at Jasmine LP 2.0SE er bedre. Mer fundament og strammhet i bassen og ikke minst mer luft i toppen.

Får vel sjekke ut Jolidaen også...for the fun of it

Topp Bunn