|
Hvis du kryssbyttet høyre og venstre kanal (bare i enden mot forsterkeren) tyder det på at feilen ikke ligger i platespilleren. Virker alt OK når du spiller CD'er kan det tyde på at feilen er i platespillerforsterkeren (RIAA-trinnet) i forsterkeren.Regine skrev:Huff og hu, sånn kan det gå når man får velmenende råd fra venner (skal heretter holde alt fint unna phono utgangen!)
Da jeg skiftet ledningene kom det fortsatt ikke lyd ut av venstre høytaler (bare lett knitring), mens det kom lyd fra høyre høytaler. Samme som før altså.
Platespiller med sko har jeg ikke vært borti før. Kanskje du kan gi den penger til bussen så kan spilleren gå nedom forhandleren selv og bli fiksaRegine skrev:Jupsi! Da har jeg sjekket at alle fire ledningene sitter på plass i pu'en. Da jeg tok "skoen" som den hvite ledningen satt i, kom det brummelyd fra den ene høytaleren - skal det være slik?
Takk for linken! Setter meg til med lesingen i kveld, akkurat nå sitter jeg i godstolen med en kaaald glasscola og hører på musikk ;DF.E. skrev:Hei,vi har alle vært nybegynnere mht vinyl(og det meste her i livet)Anbefaler at du studerer det her http://www.svalander.se/tips/spelarjusteringstips.htm Ganske lærerikt 8) Og,lykke til
mvh Filip
Så toppers da!Valentino skrev:Jeg liker å se damer her inne. Jeg blir så galant av meg da. ;D