Hjelp! Problemer med Einstein RIAA og Burmester 956mk2. Noe galt med strømmen?

xeonphanes

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.11.2007
Innlegg
79
Antall liker
1
:'(

I løpet av sommeren har både det ene Burmester 956mk2 effekttrinnet og Einstein The Turntables Choice RIAA sluttet å fungere, med en mnd mellomrom.
Begge enhetene har vært koblet til en Burmester 948 strømrenser.

I begge tilfeller sluttet plutselig LED-lysene å lyse og enhetene var "døde". Jeg prøvde å bytte sikring på begge enhetene uten hell. Begge er nå sendt til reparasjon.

Det jeg bekymrer meg for er at det kanskje ikke er tilfeldig, men at noe er galt med strømnettet i leiligheten e.l. (Kan ingenting om dette).

Vet det er mange kloke elektro-hoder inne på forumet som kanskje kan være behjelpelige. Finnes det noen måter å sjekke dette på? Eller har noen en annen teori / forklaring enn maks uflaks?

På forhånd takk for alle svar! :)

Mvh,

PMSB
 
R

Roysen

Gjest
Fungerer Burmester 948 ennå? I så fall ville jeg begynt å sjekke om det er noe galt med den og om det er den som har "spist" komponentene dine i og med at begge var koblet til denne.

Mvh
Roysen
 

xeonphanes

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.11.2007
Innlegg
79
Antall liker
1
Hei Roysen!

Takk for svar. Burmester 948 fungerer fint fremdeles. Det har ikke slått meg at den kan være kilden til problemet. Litt usikker på hvordan jeg sjekker om den fungerer som den skal, bortsett fra at alt lyser og at alle de andre tilkoblede komponentene fungerer som de skal.

Mvh,

PMSB
 

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
Hei, vet ikke om jeg har samme problemet med strømmen men siden siste stormen her i Asker ( for en måned siden) det kommer en "ikke behagelig" lyd fra høyttalere mine, har sjekket alle komponentenes kontakter -signal, hk og strømkablene ( alle koblet til en Isotek minisub) og renset dem god med ECO 3, ukoblert alle komponentene i 2 uker ( har vært på ferie) så "ulyden" forsatt er der, den er tydelig hørbart noen ganger mer enn andre, er t.o.m. prøve med en annen anlegg, kino anlegget, en receiver + blu ray med samme høyttalere ( denne gangen blu ray spilleren er koblet til en Isotek Mira mens Receiveren i Minisuben og kablene til høyttalere er forskellige enn i Stereo anlegget) og "ulyden" forsetter. Hvor tror dere problemer ligger: minisuben? høyttalere? strømkablene? (alle gode og dyre kabler) eller rett og slett strømmen? i dette tilfellet, skal dette går over når strømnettet blir "renere" eller må jeg gjøre noe?
Pd. Stereo anlegget er basert i rør cd+ rør McIntosh + elektrostater (Mlogan)
 
Topp Bunn