Hjelp, SB3´n hakker!!

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
S-boxen min hakker/henger som en dårlig mp3 spiller. Hva skjer? Skjønner ikke dette. Den trådløse routeren er ikke mer enn 3 meter unna, rett rundt hjørnet.

Kan det at jeg bare har 256mb i internminne ha noe å si?
Håper ikke det er harddisken. Det er en helt ny Western Digital 500GB, koblet til PC via USB.

Dette er frustrerende :mad:

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.260
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Torsen skrev:
S-boxen min hakker/henger som en dårlig mp3 spiller. Hva skjer? Skjønner ikke dette. Den trådløse routeren er ikke mer enn 3 meter unna, rett rundt hjørnet.

Kan det at jeg bare har 256mb i internminne ha noe å si?
Håper ikke det er harddisken. Det er en helt ny Western Digital 500GB, koblet til PC via USB.

Dette er frustrerende :mad:
Hakker displayet også? Opplever det samme noen ganger, ikke sikker på hva det kommer av, føler trådløst ikke er ideelt egentlig

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Bruker du andre typer trådløse gadgets i huset?
I såfall, prøv å slå det av.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Prøv å endre kanalvalg i oppsettet på din trådløse router som gir deg nettaksess i huset. Du har normalt en 13-15 kanaler å velge i. Kan være en nabo som bruker samme kanal og forstyrrer nettdriften din de gangene han bruker sitt nett.

G

Gjestemedlem

Gjest
Hakkingen kommer av vibrasjoner i underlaget. Sett boksen på spikes så løser alt seg.

G

Gjestemedlem

Gjest
For å teste hvor problemet ligger han du jo først trekke en TP kabel fra ruter til SB i stedet for trådløsen og se om den er bedre da. Så kan du prøve Squeezenetwork på SBen. Hvis denne er grei er det nok ikke forbindelsen mellom ruteren og SBen i allefall. Men det kan være mellom PCen og ruteren. Prøv i så fall med kabelen mellom disse for å se om det er her problemet ligger.

Er det ikke nettverket kan det være programmer på PCen som får den til å hakke, f.eks. Prøv å stanse alle programmer som vises på linjen nede til høyre en stund, inkludert virusprogrammer. Endel av disse kan få maskiner til å hakke.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Gjestemedlem skrev:
Hakkingen kommer av vibrasjoner i underlaget. Sett boksen på spikes så løser alt seg.
;D

Å kjøre SB trådløst skal i utgangspunktet være en veldig grei affære. Noen generelle feilsøkingstips: fungerer internett feilfritt ellers? Har SB`en fungert feilfritt tidligere? Har du installert/kjører programvare som krever mye systemressurser samtidig med SB? Har du forsøkt å boote maskinen på nytt/avinstallert/reinstallert slimserver? Lydmekks forslag med å bytte kanal på ruteren er også bra. Hvis trådløst nett generelt er dårlig ville jeg prøvd å nullstille ruteren og installert nettverket på nytt.
Men ja, 256 mb internminne høres ut som en generell flaskehals i systemet...kan antagelig bidra til "hakking" i forbindelse med at slimserver oppdaterer seg hyppig.

edit: Gjestemedlem kom meg i forkjøpet :)

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Skal ned å oppgradere minnet nå. Tror det er der problemet ligger. Uansett på tide, 256mb er vel ikke akkurat over-kill i dag ;D

Torsen

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
2GB er nok minimum normalt idag ja...

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Faen, for noe skit. 560,- for å oppgradere til 1GB var jo ikke gal pris. Så virker pokker meg ikke de nye brikkene. Mistanken går til Dell. De har vel egne minnebrikker og tenker jeg. Det var det han på Datakjeden hadde mistanker om.

Dell from Hell!!

Makan til vanskelig drittmerke skal det letes langt og lenge etter....

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Eneste fordelen med Dell er at det er billig...

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Nå ser det ut til at ting har stabilisert seg litt her. Det hakker litt fortsatt, men jeg kan spille i flere timer uten at det skjer noe. Iblandt detter hele internett ut, men tror det skyldes ett gammelt Zyksel modem jeg har.
Uff, er det ikke det ene så er det det andre :)

T

slayer

Medlem
Ble medlem
20.05.2004
Antall liker
0
ikke noe problem å oppgradere RAM en på dell akuratt oppg til 4 gig uten pes,men gå til ett data verksted.. FOR ALL DEL IKKE KJØP HOS DELL.. SVIN DYRE..

Jeg oppa den fra 2 gig og betalte 400 pr 1 gig brikke til dell dimension 9150..

Kjør min 2 gig,da slipper du garantert hakking, og gå inn i windows å skru av alle unødvendige resusser og program den drar med seg i oppstarten.. det sakker maskinen noe helt jævli..

Rune

kablang

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.06.2007
Antall liker
258
Torget vurderinger
1
Jeg har 512MB RAM, hakker aldri (FLAC og WMA Lossless). Slimserver er vel ikke spesielt ressurskrevende(?), tipper det er andre programmer/prosesser som lager trøbbel.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Torsen skrev:
Nå ser det ut til at ting har stabilisert seg litt her. Det hakker litt fortsatt, men jeg kan spille i flere timer uten at det skjer noe. Iblandt detter hele internett ut, men tror det skyldes ett gammelt Zyksel modem jeg har.
Uff, er det ikke det ene så er det det andre :)

T
Zyxel er faktisk et av de bedre merkene vedr. modemer, routere og brannmurer IMO. Selger mye av dette til kunder.

Softwaren i Zyxelen kan oppdateres. Last ned fra zyxel.no elelr zyxel.com og legg inn.

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Mener du da også Zyxel Prestige 600 series også da?

T

Topp Bunn