Ønsker anbefaling Hjelp til å velge subwoofer

poskare

Newbie med interesse for de små detaljene i lyd
Ble medlem
05.01.2016
Innlegg
17
Antall liker
48
Sted
Tønsberg
Ser Primaren har PreOut. Dette vil sannsynlig fungere fint. :) Sub støtter RCA i stereo etter hva jeg kan se.
Når det er sagt, ville jeg vurdert en sub med mer "futt". Denne kan være litt "slapp" pga liten forsterker.

P
 

Rikkolini

Medlem
Ble medlem
01.10.2019
Innlegg
36
Antall liker
13
Kan fort være det finnes noe hyggelig på brukten.. Et par tusen er liksom litt mer der enn i butikk 😊
 

poskare

Newbie med interesse for de små detaljene i lyd
Ble medlem
05.01.2016
Innlegg
17
Antall liker
48
Sted
Tønsberg
Kan fort bli halv pris på bruktbørsen her, da får du noe bedre enn den du har sett på.
 

turbonilsen

Medlem
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
9
Antall liker
0
Hva med en slik?

****link fjernet*****
 
Sist redigert av en moderator:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Turbonilsen: Du har Primare I22 DAC? Hva slags høyttalere bruker du denne med? Hvordan ser rommet og systemet ut? Suben har en enkelt oppgave: Den skal fylle ut frekvensene nedover der det ønskes mer KVALITATIV bass. Altså MÅ du kunne INTEGRERE den ordentlig. Med rommet, høyttalerne og resten av systemet ditt. Hvis du ikke får til det, dropp den. Da skaper den flere problemer enn den løser.
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.966
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Kanskje jeg har en sub du kan få billig av meg.
300,- er det grei pris for en 10" sub? XTZ ett eller annet, husker ikke modell type.

OBS, må hentes.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Bergfinn: Det er tross alt et merke som også spiller greit med Primare.. :) Såfremt de kan integreres.
Poskare: PRE OUT er til ei EFFEKTBLOKK, ikke subwoofere. Skal du ha en sub på der, koble opp slik REL gjør med en Bassline Blue.
Turbonilsen: Walisiske REL er også mitt personlige valg her. De koster mer , men bedre subs skal du leite svært lenge etter.
 
Sist redigert:
L

Lassencad

Gjest
Køb dig nu en ordenlig sub. Hellere købe en sub der er for kraftig og dæmp den frem for en sub der hele tiden arbejder på sit yderste :)
For mig er en sub stor/stort kabinet med stor enhed med ekstra lang slaglængde
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
534
Torget vurderinger
7
Pre out-funksjonen kan definitivt brukes til subwoofer(e), eller til en ekstern effektforsterker.
 

poskare

Newbie med interesse for de små detaljene i lyd
Ble medlem
05.01.2016
Innlegg
17
Antall liker
48
Sted
Tønsberg
Auditor. Ja, er til det, men også sub, da den gir variabel utgangssignal iht, volumstyring på forsterkeren. Rec-Out derimot gir fast styrke ut, og kan ikke brukes.
 
  • Liker
Reaksjoner: oes

turbonilsen

Medlem
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
9
Antall liker
0
Rommet er 16m ² (2m høyt)
Høytalerene er noen eldre bowers and wilkins dm640 som brukes sammen med primare i22
 

turbonilsen

Medlem
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
9
Antall liker
0
De grønne firkantene er høytalerene. De firkantene med skåstreker over seg er skap
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Turbonilsen: REL T5i eller T7i takler det aller meste på et nivå svært få andre- om noen- når opp til til den prisen. Regner med det er B&W monitorer du har? 600- eller CM-serie?
 
M

MarkusH

Gjest
Kanskje jeg har en sub du kan få billig av meg.
300,- er det grei pris for en 10" sub? XTZ ett eller annet, husker ikke modell type.

OBS, må hentes.
Det er gi-bort pris hvis det er en w10.16 med 300sw amp .... De går for mer enn det firedoble på finn og blir borte på et par-tre dager .... Jeg solgte fire stykk for 5-6 måneder siden.
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.842
Antall liker
17.346
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
B&W DM640 er gulvstående. REL T5i ligger på 4-5.000,- og er derfor mer enn en dobling av TS sitt utgangspunkt. Og kabelen Auditor foreslår begynner på 3.990,- for den korteste lengden. Og ja, PRE OUT kan fint brukes til sub. @Auditor Ta det litt rolig med tipsingen?
@turbonilsen Tilbudet fra @Bergfinn er svært godt og er en fin anledning til å leke seg litt med konseptet sub.

Lykke til!
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.966
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Det er gi-bort pris hvis det er en w10.16 med 300sw amp .... De går for mer enn det firedoble på finn og blir borte på et par-tre dager .... Jeg solgte fire stykk for 5-6 måneder siden
Siden trådstarter selv sier han har lite peiling, tenkte jeg at det kanskje blir en unødvendig kostbar famling i blinde ved å kjøpe nytt av både sub og kabler. I enkelte rom kan det være svært utfordrende å få en sub til fungere tilfredsstillende...integrering, moder, noder...osv.osv.

For prisen av 6 sjokoladeplater har han her mulighet for å eksperimentere og prøve seg frem.
Denne suben er definitivt ikke av de bedre som er i dagens marked, men får han det til å låte ok så er det jo bare å oppgradere til noe skikkelige saker. Prisen på 300,- er satt mest for å hjelpe duden i gang.

Det er ikke w10.16, men sw300 c.
Den ligner på 10.16, men er sikkert en eldre utgave. Alt fungerer som det skal. Mangler 2 knotter til frontramma.

20200723_163145.jpg


Brukes i dag som tv-sub, men kan likevel unnværes. Er litt stor og tar litt plass, til kjerringas irritasjon.
Hun blir glad om jeg hiver den ut. ;)
 
M

MarkusH

Gjest
Siden trådstarter selv sier han har lite peiling, tenkte jeg at det kanskje blir en unødvendig kostbar famling i blinde ved å kjøpe nytt av både sub og kabler. I enkelte rom kan det være svært utfordrende å få en sub til fungere tilfredsstillende...integrering, moder, noder...osv.osv.

For prisen av 6 sjokoladeplater har han her mulighet for å eksperimentere og prøve seg frem.
Denne suben er definitivt ikke av de bedre som er i dagens marked, men får han det til å låte ok så er det jo bare å oppgradere til noe skikkelige saker. Prisen på 300,- er satt mest for å hjelpe duden i gang.

Det er ikke w10.16, men sw300 c.
Den ligner på 10.16, men er sikkert en eldre utgave. Alt fungerer som det skal. Mangler 2 knotter til frontramma.

Vis vedlegget 652062

Brukes i dag som tv-sub, men kan likevel unnværes. Er litt stor og tar litt plass, til kjerringas irritasjon.
Hun blir glad om jeg hiver den ut. ;)
Jaja, jeg sitter på jobb og akkurat modell-navnene på ampene er ikke noe jeg har studert så nøye, meget habil sub spør du meg, jeg ville glatt anbefalt den. Samma amp i både 10.16, sw300c (faktisk en modell som heter det også) og 12.16. De eksterne subampene fra xtz er samma ampene (har en sånn også) og jeg har eid 7 av 10.16 og 12.16 til sammen .... Brukte fire 10.16 til stereo en periode, du må betale litt for noe bedre. ;) Bra start med en sånn en. :)
 

Heipådeg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.06.2016
Innlegg
226
Antall liker
178
Topp Bunn