Hjelp til budsjettanlegg

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Hei folkens :)
Jeg har påtatt meg å sette sammen et budsjetttanlegg til et vennepar. Har en Arcam CD92 i kikkerten (som jeg tror er en meget god spiller til prisen (13000 kr ny, 4-4500 kr brukt). Og en Holfi Integra 8S (6000 kr brukt, på børsen her inne).
De ønsker seg i utgangspunktet høyttalere i lyst treverk, og Dali Ikon 6 (nye) er et alternativ.
Har registrert at det står et par Audio Pro Blue Diamond V2 på bruktbørsen (sort pianolakk).

Budsjettet er 18-20 000 kr (nytt eller brukt).
Stua hvor anlegget skal stå er relaivt liten (ca 20 kvm). Musikksjangre: Alle

Noen gode tips/meninger?
Takk :)

Mvh
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
olaps skrev:
Hei folkens :)
Jeg har påtatt meg å sette sammen et budsjetttanlegg til et vennepar. Har en Arcam CD92 i kikkerten (som jeg tror er en meget god spiller til prisen (13000 kr ny, 4-4500 kr brukt). Og en Holfi Integra 8S (6000 kr brukt, på børsen her inne).
De ønsker seg i utgangspunktet høyttalere i lyst treverk, og Dali Ikon 6 (nye) er et alternativ.
Har registrert at det står et par Audio Pro Blue Diamond V2 på bruktbørsen (sort pianolakk).

Budsjettet er 18-20 000 kr (nytt eller brukt).
Stua hvor anlegget skal stå er relaivt liten (ca 20 kvm). Musikksjangre: Alle

Noen gode tips/meninger?
Takk :)

Mvh
Jeg har veldig gode erfaringer med SAT Amplifix integrert til omtrent samme bruktpris som nevnte Holfi. Ellers er det mange her inne som har mye godt å si om Krix lille stativhøyttaler, men den har jeg ikke hørt selv. Kjenner heller ikke nevnte Arcam, men ut fra ytelsene til FMJ 23 T, som jeg har i et nr.2 anlegg, tror jeg gjerne den kan være et bra valg.

mvh.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
HT: Epos ELS 3 ca 2.800.- fantastisk til prisen NY
Stativer ca 1.000.- brukt (følg med på bruktbørsen)
CD spiller: Cambridge Azur 640 ca 3000.- NY
HT og signalkabler ca 3000.- Brukt
Forsterker integrert ca 10.000.- Brukt Gjerne rør om man vil
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Dårlig ide. Status nåværende vennepar kan også fort endres.
Anbefal de heller noen gode hifibutikker å gå til. Deres 20k kjøper dem et tipp-topp musikkanlegg helt etter deres smak og ønsker i en god hifibutikk, være seg lyd eller design;: og 5 års reklamasjonsrett; og du slipper skuddfri unna ved misnøye.

Mvh Vidar P
 

rfo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.02.2006
Innlegg
67
Antall liker
17
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
olaps skrev:
Hei folkens :)
Jeg har påtatt meg å sette sammen et budsjetttanlegg til et vennepar. Har en Arcam CD92 i kikkerten (som jeg tror er en meget god spiller til prisen (13000 kr ny, 4-4500 kr brukt). Og en Holfi Integra 8S (6000 kr brukt, på børsen her inne).
De ønsker seg i utgangspunktet høyttalere i lyst treverk, og Dali Ikon 6 (nye) er et alternativ.
Har registrert at det står et par Audio Pro Blue Diamond V2 på bruktbørsen (sort pianolakk).

Budsjettet er 18-20 000 kr (nytt eller brukt).
Stua hvor anlegget skal stå er relaivt liten (ca 20 kvm). Musikksjangre: Alle

Noen gode tips/meninger?
Takk :)

Mvh
En liten kikk her på sentralen

Forsterker: Primare A30.1 7000,-
CD spiller Meridian 588 7000,-
HT Audio Physic Spar5 5 7500,-

Ikke langt unna 20k med litt pruting
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
885
olaps skrev:
Hei folkens :)
Jeg har påtatt meg å sette sammen et budsjetttanlegg til et vennepar. Har en Arcam CD92 i kikkerten (som jeg tror er en meget god spiller til prisen (13000 kr ny, 4-4500 kr brukt). Og en Holfi Integra 8S (6000 kr brukt, på børsen her inne).
De ønsker seg i utgangspunktet høyttalere i lyst treverk, og Dali Ikon 6 (nye) er et alternativ.
Har registrert at det står et par Audio Pro Blue Diamond V2 på bruktbørsen (sort pianolakk).

Budsjettet er 18-20 000 kr (nytt eller brukt).
Stua hvor anlegget skal stå er relaivt liten (ca 20 kvm). Musikksjangre: Alle

Noen gode tips/meninger?
Takk :)

Mvh
Primare CD21 og I21 sammen med en god budsjetthøyttaler som B&W DM685 vil gi mye godlyd for pengene.
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

tror overnevnte forslag vil være et flott alternativ.har etter en del omskiftninger i anlegget havnet tilbake på kombo'en :

Arcam CD73,Primare I20 & B&W DM 686.(minste mod. i serien)

sålenge lytterommet ikke er for stort er dette et fint oppsett.

mvh. s,
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.822
Antall liker
707
Torget vurderinger
4
Hei olaps

Kloke ord fra Vidar, men jeg tror med din lange fartstid og rutine innen hifi og med erfaringshjelp fra folk her inne så vil du kunne sette sammen noe som dine venner kan leve lenge med :)

Tror jeg kanskje ville styrt unna Blue Diamond. Har hatt v1 av disse og de var brukbare til hjemmekino men hadde klare mangler til musikk. Bl.a. en dip i mellombassen som gjorde at musikken mistet mye av sin fremdrift. Men muligens er v2 bedre?

Lykke til!
 
R

Rolf_Da!

Gjest
Hei

Jeg leser det dithen at du har klart cd og amp?

Sett disse foran et par Dynaudio Focus 140, og du har musikkglede i bøtter og spann.
Som en kar med mye erfaring har du sikkert dine tanker om Dynaudio, men legg de litt til side og hør på Focus 140-ene. :)

Messer nok litt vel mye om disse høyttalerne, men etter tilbakemeldinger fra de som har kjøpt så er det ikke det dummeste jeg kan messe om..... ;)

R
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Hei, takk til alle så langt :)
Har nå kjøpt Arcam-spilleren. Har hørt en del Arcam-spillere opp gjennom årene, og synes de spiller godt ift pris. Har riktignok ikke hørt CD 92, som jeg kjøpte, men både forgjenger og etterfølger.
Skal teste hjemme i anlegget mitt for å virkelig høre hva den kan gi..........
Har ikke bestemt meg for forsterker og høyttalere. De liker Daliene som jeg nevnte innledningsvis (Ikon 6), men jeg tror de heller litt vel mye mot det lyse........ (Arcamen dog det motsatte).
Skal sjekke opp Focusene, RoDa. Har selv hatt Dynaudio Contour 3.0 for en del år tilbake, en av de aller beste jeg har hatt før det ble horn her i heimen........ Om de har noe av samme lydsignaturen så.......... :)
Audio Physics Spark (7500 kr her på børsen.........., nypris 20.800) kan også være spennende...... Men likte egentlig aldri Virgo II som jeg hadde hjemme et par måneder.....Og ser at versjon 3 ikke fikk allverdens kritikk i audiophile. Noen som kjenner til hva som er forbedret til versjon 5??
Og, har aldri likt B&W, men har bare hørt de dyreste modellene. For analytiske i mine ører.....

Ang forsterkere ligger det noen interessante på børsen:
- Holfi integra, halvannet år 6000 kr (10 000 kr)
- Primare A30.1, ?? år 8000 kr (18 000 kr?)
- Rotel RA-03, halvannet år 3000 kr (6 100 kr)
- Marantz PM-16, ti år(!) 5000 kr (16 000 kr)
- Evt en brukt Primare I30, om den er å oppdrive..........eller I20.

Har et par Krix Equinox som jeg kan låne bort for test, men føler vel at det bør velges høyttalere før forsterker.

Mvh
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
olaps skrev:
Hei folkens :)
Jeg har påtatt meg å sette sammen et budsjetttanlegg til et vennepar. Har en Arcam CD92 i kikkerten (som jeg tror er en meget god spiller til prisen (13000 kr ny, 4-4500 kr brukt). Og en Holfi Integra 8S (6000 kr brukt, på børsen her inne).
De ønsker seg i utgangspunktet høyttalere i lyst treverk, og Dali Ikon 6 (nye) er et alternativ.
Har registrert at det står et par Audio Pro Blue Diamond V2 på bruktbørsen (sort pianolakk).

Budsjettet er 18-20 000 kr (nytt eller brukt).
Stua hvor anlegget skal stå er relaivt liten (ca 20 kvm). Musikksjangre: Alle

Noen gode tips/meninger?
Takk :)

Mvh
Hei OlaPs! Vet ikke hva vennene dine foretrekker, men vet jo hva du liker, har jo selv lært en god del av deg med tanke på lyd, rør og lettdrevne høyttalere! ;)
Ta med Arcamen og vennene dine til Fryd hifi for en lytt på Jolida hybridforsterker til ca.9000 kroner og et par Klipsch RF-62 eller aller helst RF-82. :)

http://www.jolida.com/catalogue/models/jd1501rc.shtml
http://www.klipsch.com/products/details/rf-62.aspx
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Continuo skrev:
Hei OlaPs! Vet ikke hva vennene dine foretrekker, men vet jo hva du liker, har jo selv lært en god del av deg med tanke på lyd, rør og lettdrevne høyttalere! ;)
Ta med Arcamen og vennene dine til Fryd hifi for en lytt på Jolida hybridforsterker til ca.9000 kroner og et par Klipsch RF-62 eller aller helst RF-82. :)

http://www.jolida.com/catalogue/models/jd1501rc.shtml
http://www.klipsch.com/products/details/rf-62.aspx
Hei JO :)
Nå er det blitt Arcam og Holfi, ble anbefalt den siste av ene kamerat som faktisk har hørt dette på Klipsch. Så da blir det lytting på noen av de :)

Mvh
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.822
Antall liker
707
Torget vurderinger
4
Hei igjen Olaps.
Arcam og Holfi burde fungere knall. Jeg har et par Klipsch RF-3 stående her hjemme. Hvis du vil kan du ta med elektronikken og teste på de. Hyggelig med litt besøk og hifiprat :)
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Liotheles skrev:
Hei igjen Olaps.
Arcam og Holfi burde fungere knall. Jeg har et par Klipsch RF-3 stående her hjemme. Hvis du vil kan du ta med elektronikken og teste på de. Hyggelig med litt besøk og hifiprat :)
Takk, helt ypperlig :)
Da snakkes vi, må først få hardwaren i hus

Mvh
 
Topp Bunn