Hjelp til justering av ASR Mini Basis

Stegarud

Fersking
Ble medlem
14.03.2010
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Jeg bruker ASR'en sammen med en DV 10x5 (spesifikasjoner vedlagt)
Kan noen være så snill å gi meg et utgangspunkt for ASR-instillingene. Har prøvd litt forskjellig, både med utgangspunkt i manual (som jeg ikke skjønner halvparten av) og ute på selvstyr, men kommer aldri i mål.

Noen med tilsvarende picup som kan fortelle hva slags instillinger de bruker?

Takker for svar

Vedlegg

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
31.518
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Har ikke tilsvarende pu, men Asr mini Basis, manualen er ikke så vanskelig og skjønne ;), din pu skall ha 1K, da setter du dip switch
nr 6 i on position på begge kanalern enligt tabell, alle switch i off pos gir 47k. Du kan også regne ut settinger som ikke fremgår av
tabell, av regne ex i manualen, ex dip 3 og 5 gir 82ohm 4 og 5 gir 150ohm.
utnivå på din pu er 2.5mv, hur mye gain du trenger kan du prøve deg frem til. Gain tabellen sier att alle switcher i off pos gir 30db
kanske litt lavt! da setter du nr6 i on pos så får du 6db til, setter du siden nr 5 i on pos får du ytterligare 12db, da har du alltså 42db
sikker greit og prøve med først med din pu, før varje dip du sen aktiverer ser du i tabellen hur mye mer gain du får, alla i on pos gir
72db. Håper du skjønte dette da ::) Lykke til

Mvh
Roger

JHolm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.12.2007
Antall liker
26
Sted
Oslo
Jeg fant manualen for ASR Mini Basis!
cash 63 skrev:
... din pu skall ha 1K ...
Beklager å måtte være uenig med deg. Load impedance (eng.) skal være STØRRE ENN 1K. Hvilket innebærer at bryter 7 er den «første» som kan være on / på. Med hjelp av et regneark kom jeg frem til at dersom bryterene 9, 8 og 7 er på (og 6 – 1 av) blir load impedance: 1,56 K. Dette gir at en hvilken som helst kombinasjon av 9-7 er «lovlig» når 6-1 er av. Av disse har 9 minst innvirkning på verdien og 7 mest. Jeg har ingen anelse om hvilken kombinasjon son låter best ...
Angående «input capacity» bryter 10:
«Off» gir 100pF. «on» 320pF. Bruk det som er nærmest anbefalt load capasitance.
Du kan eventuelt bruke bryter 10 for justering av diskant etter at btyterene 7, 8 og 9 er satt.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
31.518
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Riktigt Jholm! større enn 1k var det, så da er det bare og prøve seg frem helt op i 47k.

MvH
Roger

Topp Bunn