Hjelp til kjøp av min første spiller

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Antall liker
9
Hei alle sammen,jeg er helt ny på vinyl men har tenkt å kaste meg inn det nå...Lurer derfor på om anbefalinger ang en spiller som er god til en rimelig penge. Hadde håpet på noe som hadde banket min delvis modda Cambridge Azur c640mk2 hehe...

Lurer litt på Cambridge TT50 (noen som har prøvd denne foressten?)
Rimelig Pro-ject eller Rega.
Har ikke mye penger eller kunnskap men har liksom ikke lyst til å kjøpe katta i sekken...
Setter stor pris på alle innlegg.

Mvh Albert

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei!

Velkommen i blandt oss skal du være!- Klart du skal ha det ny snurrer ja...

har jeg skjønt deg rett,ønsker du en spiller som gir deg mest i pris /ytelse...og som er bedre enn den du har...hvor mye har du av midler å legge i dette? skal du ha en komplett pakke bestående av: riia,spiller og pu? Eller skal du bare ha spiller pu(altså bruke riia du allerede har)

Selv syntes jeg at project rpm5 er ett flott sted å begynne,til 4990,- får du en spiller,som spiller tåelig godt med mm pu,vakker er den og...du finner den på www.frydhifi.no
Ellers er jo en Rega p2 en fin billig spiller,som kan oppdrives brukt,her som alle andre steder vil du komme til at en p3 er bedre enn p2,rpm 9 bedre enn 5 osv....du må bare finne ut hvor mye du skal bruke på dette....hva du kan få for det,avhenger av summen...har selv hatt en rpm5 på lån,med at pu som følger med,spiller denne rimelig greit til prisen 5k...en ting som er verd å merke seg,at dersom du kommer til å oppgradere i fremtiden dersom du kjøper project,så er ikke carbonarmen den beste til mc pu er har det vært en del snakk om,da men.....skitt au,denne spillern er jo lettsolgt og,tar det helt av...kan den selges på børsen,å oppgradere igjen,,når du har funnet ut om du egentlig har bruk for noe bedre enn denne,kommer an på hvor mye du spiller.....når spiller er i hus,skaff deg en audiofil pressing 180-200gr. skive,da blir du nok ganske ovverasket over lyden ja...

men nå er du her...

Hva skal du bruke kr.....?

må du ha spiller med støvdeksel?( husdyr,små barn etc)

Kommer du til å bruke 4000 eller mer på en enket pickup i fremtiden?(mc)Tenker da på armen til spillern,feks carbon i project)

Er du opptatt av utseende eller bare lyden?

mvh Espen ;)

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Antall liker
9
Takker for svar. Den rpm5 ser jo flott ut og det er ikke feil det. Hadde tenkt meg en spiller til rundt 5k så den er ganske aktuell,kommer nok til å oppgradere pu,men siden jeg har ikke all verden med penger får jeg ta sånt etterhvert...Ang armen så er det vel kanskje mulig å oppgradere den(bytte) hvis man vil over til mc?
Støvdeksel har jeg egentlig ikke bruk for så det skulle gå greit...
Gleder meg som en liten unge etter å få tak i spiller så det spørs nok om ikke det blir en handel rett over nyttår...

Mvh Albert

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Ikke noe stress og bruke MC med carbon-armen til Pro-Ject. Må bare passe seg litt hva man velger av pickup. Har selv en RPM-9 med en Ortofon Rondo Bronze påmontert og det spiller fantastisk bra, særlig prisen tatt i betraktning. Pro-ject gir utrolig bra value for money. Noe som gjennspeiles i all rosen de får i bl.a britisk hi-fi presse.

Mvh
Digiman77

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
I tilfelle du skulle satse på Pro-Ject og trenger støvdeksel, så selger OHC en fra Michell til en fornuftig pris. Ser litt tøff ut også synes jeg.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Mitchell dekselet bør passe ganske bra,ellers har project egene montere også...

Tror du skal høre komboen som levert,før du tenker på oppgrederingen av pu....latterlig pris på denne puen under 500 spenn,men spiller gjør den definitivt,mye mye bedre enn en rega med goldring electra pu....hatt begge side ved side,så dette har jeg prøvd...(ikke begge pu er i samme arm da men).....

Du må løfte tallerken for å bytte hastighet,men du kan kjøpe til speedbox etterhvert,velg for all del utgaven med korkskive,så slipper du lo å drit fra filten,dette henger seg på platene,og gjør at du må koste mye mer(carbonbørste bør du uansett ha deg) 200 spenn for denne stort sett,www.frydhifi.no

Kjøp siste Fidelity nr.30....masse project snacks der....hvis ikke ligger det jo en xperience på børsen nå,med fin rørriia sersom du kan grave litt dypere på kontoen....(denne er firkanta da) se på sidene til fryd så er den der,under rpm5

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Antall liker
9
Takker for alle svar..Ja ser at den blir levert med audio tecnica 95e pu som skal være veldig bra til prisen...Nå er det bare å glede seg til lønning og flytting så jeg får handlet meg spiller :) Takker for tips ang platematte siden jeg hadde nok ikke tenkt noe på dette...

Godt audiofilt år til alle sammen... :D

Mvh Albert

Topp Bunn