Hjelp til kjøp av nybegynner-spiller:-)

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Antall liker
1.919
Torget vurderinger
29
Hei folkens.
Jeg kunne godt tenke meg å investere i en nybegynner platespiller. Jeg eier ikke en eneste LP, utenom en milledmaxi) ;-), Det er vel et dårlig utgangspunkt, men jeg har lyst til å begynne å samle på plater. Jeg har egentlig ikke peiling på dette området i det hele tatt. Men har kikket litt på nettet og funnet ut at en kan få tak i spillere som Rega Planar 2 og 3 for til en fornyftig pris. Jeg har en Parasound Halo P3 preamp, denne har slik jeg forstår det, en MM inngang. Hvilke spillere er det jeg kan/bør satse på. Er det andre ting jeg trenger enn kabler for å komme igang ???Takker for all hjelp og alle forslag.

K

kbwh

Gjest
Du trenger normalt ingen ekstra kabler. Det er normalt bare å plugge i tonearmkabelen (og skru fast jord til forsterkerchassis).

Jeg kjenner ikke Parasounden din, men en MM elle high-output MC-pickup vil kjøre fint på en MM-inngang.

(Jeg har en Rega Planar 3 til salgs på bruktbørsen om jeg kan være så freidig.)

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Antall liker
1.919
Torget vurderinger
29
Hva er prisen på din spiller? :)

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Antall liker
3
Kjøpte meg en Pro-Ject Xpression2 i sommer. Denne koster 3500,- med en AT-95E ferdig montert. Jeg byttet ut denne med en Denon DL-160 og jeg syns det spiller bra til prisen. Føres bl.a av HifiCenterKjeden.. I mitt oppsett heller dette litt mot det mørke, men dette avhenger jo av hva man har av utstyr forøvrig. Behagelig syns nå jeg...

http://www.project-audio.com/main.php?prod=xpression&cat=turntables&lang=en

rorres

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.04.2006
Antall liker
1.919
Torget vurderinger
29
Takker folkens! Pro-ject spillerene ser jo i tillegg utrolig flotte ut.
Har en REL Quake sub som jeg ønsker å bytte i en God platespiller. Subben ble kjøpt i sommer og er selvsagt 100% strøken (Som ny). Denne subben har fått mye ros. Lynkjapp 8" med 100 Wats MOSFET forsterker. Liten og plasseringsvennlig. Betalte ca. 5.500,- Har original emb. og kvittering. Platespilleren må selvsagt være strøken. Noen som har en spiller for mye, som kan være interessert i en sub?
Bilder her: http://avforum.no/minhifi/show.php/R&R

Topp Bunn