Hjelp til platespillerkjøp

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Antall liker
0
Hei!

Jeg er en yngre herremann som aldri har opplevd vinylens gleder. Nå har jeg derimot fått øynene opp for dette vidunderlige mediet og planlegger å gå til innkjøp av spiller.

Har sett en del på en Clearaudio Champion Limited Edition, noen som kan si noe om den?

Dersom den spiller like bra som den ser ut er saken grei :D

PS. Skal forresten bruke den innebygde riaa`en i min mcintosh ma6900.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.425
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Champion er glimrande. Solution på same nivå er faktisk endå betre. Og har du råd til ein av tangentialarmane derifrå, skulle du kunne vere lukkeleg i mange år.
Clearaudio sin styrke er presisjon. VPI på tilsvarande prisnivå er dynamikk, medan Nottingham har gjort bakgrunnsstøy til eit ikkjeproblem og skapar fantastisk ro i lydbildet.
MA6900 har vel riaakortet isatt? Eg er ikkje sikker på om dette er standard, men på 6500 er det tilleggsutstyr....

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Clearaudio lager fine platespillere. Champion er en allright spiller. Limitedl edition er en bedre spiller. Den står ikke tilbake for andre spillere i samme prisklasse. Fordelen med flere av Clearaudios spillere er at du kan oppgradere dem uten å ruinere deg. Clearaudio lager også gode MM-pickuper.

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Antall liker
0
Solution med tangentilalarm blir desverre hakket for dyrt, ltd edition kommer med beta s mm pickup, unify arm og støvdeksel. I tillegg har den oppgraderte eh.. "føtter" i forhold til standardutgaven.

Syns det virker som et fint og trygt kjøp som gir mye lyd for pengene.

ma6900`en har riaa innebygd fra fabrikk ja:)
Det er selvsagt begrenset kvalitet på denne, men den får duge i startfasen ivertfall...

Skulle gjerne også likt å sett/hørt andre spillere, men det er liksom ikke så veldig mange platespillersjapper utpå holmene her i vest... :)

Topp Bunn