Hjelp til salg av Parnassus

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.643
Antall liker
3.808
Har byttet til meg en Lyra Parnassus dct. Har ikke spilt på den selv, men byttet med en ansatt i en meget velrennommert HiFi-butikk, så jeg stoler på ham når han sier den er spilt godt under 200 timer.

Har prøvd å selge den for 11-12.000 (tror nypris var godt over 30.000) et par runder her på sentralen og på svenske Hifisentralen også, uten hell.

Er det noen av dere vinylfreaks som vet om andre fora, helst i Skandinavia, for harde vinyljunkies?

Vet om Audiogon osv, men tror kanskje det er lettere å oppnå best pris i nærområdene.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.718
Antall liker
8.157
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Problemet er nok at den begynner og dra litt på årene og en brukt high-end pickup som har hatt mere enn "en" ukjent eier er nok ikke så lett og bli kvitt.
Skulle jeg kjøpt den hadde jeg villet tatt en titt i microskop på den først, deretter om jeg hadde vært fornøyd med hva jeg så alikevel neppe tilbydd noe mere enn ca halvparten eller mindre enn det du forlanger, dette ene og alene pga usikker fortid.
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Problemet er nok at den begynner og dra litt på årene og en brukt high-end pickup som har hatt mere enn "en" ukjent eier er nok ikke så lett og bli kvitt.
Skulle jeg kjøpt den hadde jeg villet tatt en titt i microskop på den først, deretter om jeg hadde vært fornøyd med hva jeg så alikevel neppe tilbydd noe mere enn ca halvparten eller mindre enn det du forlanger, dette ene og alene pga usikker fortid.
Godt sagt Rudi!
100% enig.
Skal man oppnå høyere pris bør nok pickup'en først sendes til sjekk hos Lyra (men det koster vel også penger.......)
 
P

Parelius

Gjest
Du kunne jo prøve tyske Audiomarkt. Ellers slutter jeg meg til det som er sagt. PU er vanskelig å selge brukt!

Om jeg ikke husker feil, den originale Parnassus, med de eksklusive magnetene - og hullene i PU-kroppen -, kunne vært mer interessant for en del, siden Lyra her visstnok har et ombygningsprogram for disse. (Jeg roter ikke her, Rudi?)
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Om jeg ikke husker feil, den originale Parnassus, med de eksklusive magnetene - og hullene i PU-kroppen -, kunne vært mer interessant for en del, siden Lyra her visstnok har et ombygningsprogram for disse. (Jeg roter ikke her, Rudi?)
Lyra Olympos heter denne og koster ca $10-12000 ::)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.718
Antall liker
8.157
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
Om jeg ikke husker feil, den originale Parnassus, med de eksklusive magnetene - og hullene i PU-kroppen -, kunne vært mer interessant for en del, siden Lyra her visstnok har et ombygningsprogram for disse. (Jeg roter ikke her, Rudi?)

Lyra har sikkert et ombyggningsprogram for disse, men jeg innbiller meg at det ikke er helt gratis.

Jeg har selv min Helikon inne til reinkarnation som jeg venter med lengsel på  ;)..... selv den kommer til og koste litt vil jeg tro. .......... men jeg må bare trøste meg med Titan "i" og Argo "i" så lenge..... hulk - hulk................ ikke så mange som synes synd på meg ?? ..... vel det ante meg ;D ;D
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.983
Antall liker
13.402
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
hallo Rudi
har du satt Titan "i" i arbeid ennå?
hvis ikke så bør du absolutt vurdere det. ;)
IMO
Mvh
Leif
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.718
Antall liker
8.157
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
38
hallo Rudi
har du satt Titan "i" i arbeid ennå?
hvis ikke så bør du absolutt vurdere det. ;)
IMO
Mvh
Leif


Har putta den ned i skuffen igjen sammen med de andre. Driver med noen justeringer enda og vil ikke ta den i bruk før alt er så perfekt som jeg kan få det til og bli.
Så nå om dagen har Rohman'en blitt degradert til justerings pickup.

I mellomtiden spiller jeg litt på Argo "i" en og den oppfører seg meget bra, ikke fullt så mye bass og diskant mengde som i Titan'en, men alikevel skikkelig bra......og den passer som hånd i hanske i serie V'en.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Lyra har sikkert et ombyggningsprogram for disse, men jeg innbiller meg at det ikke er helt gratis.

Jeg har selv min Helikon inne til reinkarnation som jeg venter med lengsel på ;)..... selv den kommer til og koste litt vil jeg tro. .......... men jeg må bare trøste meg med Titan "i" og Argo "i" så lenge..... hulk - hulk................ ikke så mange som synes synd på meg ?? ..... vel det ante meg ;D ;D

Nope ikke det minste ;D
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.444
Antall liker
26.325
Torget vurderinger
24
HiFi+ har i siste nummer en full anmeldelse av denne Olympos. Skal visstnok ha en noe mer "romantisk" klang enn øvrige Lyra-modeller.
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.607
Antall liker
154
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Har byttet til meg en Lyra Parnassus dct. Har ikke spilt på den selv, men byttet med en ansatt i en meget velrennommert HiFi-butikk, så jeg stoler på ham når han sier den er spilt godt under 200 timer.

Har prøvd å selge den for 11-12.000 (tror nypris var godt over 30.000) et par runder her på sentralen og på svenske Hifisentralen også, uten hell.

Er det noen av dere vinylfreaks som vet om andre fora, helst i Skandinavia, for harde vinyljunkies?

Vet om Audiogon osv, men tror kanskje det er lettere å oppnå best pris i nærområdene.
I tillegg til at potensielle kjøpere er redd for PU'ens "ukjente fortid" er du her litt "uheldig" siden det er en utgått modell.
Men: Ett tips kan være å få sjekke nåla i en skikkelig mikroskop hvor det er mulig å ta bilder. Mange firmaer/bedrifter har slikt utstyr.
Sjekket selv min "gamle" Koetsu Urushi på den måten (hos TI Kongsberg) før jeg solgte den videre til Parelius. Aldri noe heldig å selge brukt utstyr uten å vite (så langt som mulig) hvilken tilstand utstyret har.

Tror forøvrig ikke du kan forvente å få mer enn ca 30 % av nypris for denne.

Mvh
 
Topp Bunn