Hjelp til valg av ok MM pickup

T

TT.

Gjest
Hei. Jeg trenger hjelp til valg av en ok MM pickup da jeg har tenkt til å få liv i en gammel Tandberg platespiller. Jeg har forøvrig tenkt til å investere i en Pro-Ject RPM-1 i løpet av året og vil flytte pickupen over til denne etterhvert.
Jeg er ikke på utkikk etter en High End PU, men en ok en til max 2000,-. Det viktigste er at den er en god match for Pro-Ject RPM-1. Kom med forslag folkens

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.303
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hvilken Tandbergmodell er det? Kan være greit å vite om en pickup tiltenkt Pro-Jecten overhodet vil funke på Tandbergen.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Denne er laget av NEC, en "Rebadge"-jobb Tandberg foretok på sent 70-tall. Ikke noe å skrive hjem om akkurat, men en Grado Prestige Black skulle kunne funke utmerket på begge to, mener jeg. Ikke er den dyr heller. Men RPM-1 er nok av en annen klasse enn denne.

T

TT.

Gjest
impulse skrev:
Denne er laget av NEC, en "Rebadge"-jobb Tandberg foretok på sent 70-tall. Ikke noe å skrive hjem om akkurat, men en Grado Prestige Black skulle kunne funke utmerket på begge to, mener jeg. Ikke er den dyr heller. Men RPM-1 er nok av en annen klasse enn denne.
Hvem forhandler Grado i Oslo og hva er prisen på denne?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Kan sikkert bestilles nos OHC, i alle fall.. ellers tror jeg du kan kjøpe Grado på Klubben i Grensen. den ligger rundt 1000,-, men låter betraktelig dyrere, for å si det forsiktig.

Steve

Medlem
Ble medlem
16.03.2006
Antall liker
0
;)Hei,eltek selger projectpu som erstattar grado,eg har kjøpt ein som erstattning for gradoen
som sto i ein Sanyo plus Q25,er det nokon som har kjennskap til denne platesnurraren?

T

TT.

Gjest
Mulig at jeg er blind, men jeg kan ikke se/lese ut fra sidene til hverken Hi-Fi Klubben eller Oslo Hi-Fi center at de fører Grado PU. Finnes andre merker (AT, Ortofon eller deromkring) som er mer tilgjengelig som kan passe i overnevnte spillere?

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
651
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Hifi klubben fører Grado. Men tror ikke dem har dem i butikkene, må bestilles.

Topp Bunn