Hjelp trengs - Denon DR-M30HX kassettspiller

Kristomark

Fersking
Ble medlem
27.10.2020
Innlegg
1
Antall liker
0
Sted
Oslo
Heisann!

Jeg fikk nettopp en Denon DR-M30HX billig av en fyr. Jeg har ikke noe erfaring med kassettspillere fra før av, men jeg har noen problemer med denne.

1) Når jeg trykker på play og spesielt når jeg trykker på pause så kommer det en høy "skrt" lyd.

2) Den klarer ikke å spole fremover eller bakover mer enn et par sekunder, den stopper av seg selv.

3) Hvis jeg hører på musikk på den så kan den plutselig stoppe av seg selv. Jeg kan trykke på play og den starter igjen, men den kan stoppe helt plutselig når som helst.

Er det noen som kjenner igjen eller vet hva disse lydene kan skyldes? Kan det hende at et gammelt belte har skylden? Jeg bor i Oslo, og har spurt hi gi klubben og Dalens om de kan reparere den, men det kan de ikke .. Tror dere det er mulig for meg å reparere den selv? Hva trengs for det?

4) Det var også en høy "skrikelyd" fra capstan (?) Eller en motor, men jeg prøvde å olje capstanen og det høres ut som at det har hjulpet, jeg håper at det var riktig.

Takk for at du har tatt deg tiden til å lese! Ha en fin dag videre.
 

BirgerG

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2012
Innlegg
650
Antall liker
1.005
Torget vurderinger
1
Har reparert et par Denon spillere. Ikke mekanismen jeg liker best. Måtte bytte motor på en av dem. Den hørte vel litt slik ut, som du beskriver, men om det er gummi på idler på den er nok ny gummi første plass å starte.
Lagt ved pdf av transporten. Gled deg ;-) (eller?)
Forøvrig håper det var lagrene du smurte til kapstan.
 

Vedlegg

Topp Bunn