Hjemme hos Antonsen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hehe, mange er casket og byttet allerede :) okki nokkien går støtt og stadig. Men jeg pleier å vaske alle uvaskede plater når jeg skal spille de, samt alle ny innkjøpte. Skal jeg vaske alle samtidig hadde jeg mistet motet;-)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.124
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Haha. Det er sant. Vasker selv når jeg får inn en bunke nye. Men har ikke så mange platene enda.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk takk :)

    Begynner å bli en real samling ja, men fortsatt mange store hull 😀
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.124
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser skikkelig bra ut. Tipper det låter godt også.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk takk, låter bra også :) Koser meg med anlegget og musikken nå.

    Har også i dag satt en Ropieee som er tiltenkt å erstatte blue-sound som avspiller for Roon. Var lekende lett å få til å spille, og ser langt bedre ut enn Blu-sound. Må bare få tak i en kapslin til den da printkortene forløpig står åpent på baksiden... :) Touch skjerm og display for hva som blir avspilt. Har pr nå tilkoblet den til qnktc (henry) usb dac. Vi får se om jeg bytter den inn i noe mer eksotisk etterhvert, men har absolutt ingen bråhast med det.
    ropie.jpg
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Hei! Hvilken isolasjon plattform er det platespilleren din står på? Foresten et knall fint rom og en heftig vinyl samling.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hei!

    Takk for det. :)

    Platespilleren står på denne,


    Under denne har jeg dempeføtter, de samme som selges i nettbutikken på sentralen.
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    630
    Antall liker
    1.902
    Torget vurderinger
    1
    Et lekkert rom. Ser ut som det er trivelig å oppholde seg der. Får hente litt inspirasjon av platesamlingen din. Min står i diverse kasser rundt omkring og dette så litt greiere ut! Har en asr også, den reddet meg da jeg sto fast i et sut/rør system jeg aldri fikk helt til.

    ha en fin kveld

    mvh Atle
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    ASR lager fine produkter, liten tvil om det. Platesamlingen har fått hedersplassen i ja 😀

    Ha en fin kveld, 👍
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hjelp! Må inn med flere platehyller. Jeg kunne godt tenke meg kallax som er 3x4, men usikker om det blir for nærme høyttalere. Alternativ blir 2x4.

    Har lagt ut meterstokken- hva tror dere? Blir det fornærme Ø? De er kanskje ikke de som er mest følsomme på side vegg... skal gjøre det symmetrisk på begge veggene.



    20201207_174912.jpg



    20201207_174935.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Lekkert rom du har. Ville ikke hatt noen hyller så nærme høyttaleren.
    Takk for det :) Er litt redd for at det blir nærme, pratet litt mer Retep også, som har god erfaring med Ø var nok litt skeptisk han også :) Får tenke litt på bedre løsninger. Kona mente at en løsning var å ikke å kjøpe flere plater, syns det var en veldig dårlig løsning.

    Flott rom, og mye god musikk! Er de Pesta-bildene akustikkplater?
    Fornøyd med nye Ring van Möbius, forresten?
    Takk takk :) Pesta er akustikkplater ja. Henger nok litt feil etter hvilke høyttalere jeg har idag, så har nok ikke allverdens funksjon. Jeg er litt i tenke boksen med å flytte de, bytte de til noe annet osv. Litt avhengig av hvordan jeg løser det med flere lper.

    Bare såvidt hørt Ring van Möbius enda, låter jo veldig bra - men savner kanskje litt på låtskriverbiten enda. Men altfor tidlig å gi noen dom.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Takk for det :) Er litt redd for at det blir nærme, pratet litt mer Retep også, som har god erfaring med Ø var nok litt skeptisk han også :) Får tenke litt på bedre løsninger. Kona mente at en løsning var å ikke å kjøpe flere plater, syns det var en veldig dårlig løsning.



    Takk takk :) Pesta er akustikkplater ja. Henger nok litt feil etter hvilke høyttalere jeg har idag, så har nok ikke allverdens funksjon. Jeg er litt i tenke boksen med å flytte de, bytte de til noe annet osv. Litt avhengig av hvordan jeg løser det med flere lper.

    Bare såvidt hørt Ring van Möbius enda, låter jo veldig bra - men savner kanskje litt på låtskriverbiten enda. Men altfor tidlig å gi noen dom.
    Flotte motiver var det ihvertfall, gjør noe med stemningen i rommet.

    Vedr. Ring van Möbius, så liker jeg det veldig godt, men kunne ønsket meg litt mer "mørke" i musikken, med tanke på den kullsorte bakgrunnen til hovedmannen her. Du har kanskje platene til Throne of Katarsis og Myrkraverk?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ja, gjør det. Greit når ikke alt ser som ett butikklokalet, eller en ikea katalog også :)

    Har noen av platene til Throne of Katarsis ja, liker det jeg har hørt av de godt. Myrkraverk kjenner jeg ikke noe til, jeg sjekker ut! Kjenner trommisen fra tidligere, når han var østlending og bodde i Oslo. Musikksmaken hans var jo mye black/thrash samt Rush - så burde være muligheter for mer mørke i musikken.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    jaja, endte med noe slags plater der hvertfall... :) Ikke fått hørt så mye enda, middagstid straks og toppkamp i england men er lovende dette :D Hyggelig handel hos mala som alltid.

    Eli Acoustic Sealand.


    inter.jpg
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Ja det tviler jeg ikke på - et meget flott rom med masse gromt utstyr du har fått i stand etterthvert 😀
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jo takk, begynner å ligne noe nå. Går sakte men sikkert fremover :) Det viktige er dog gleden med musikken og ikke utstyrsjaget. Blir nok mange timer forran platespilleren i jula tenker jeg.
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Flott rom med ditto vinyl samling.
    Er det lov å spørre hva du betalte for "coveret" til spilleren din?

    Terje
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takk for det :)

    Var ca 3500 ink frakt. FIkk det levert på jobben som bedriftspakke, kom på egen pall :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAF

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Ok. Får ta en runde og hente inn litt priser.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn