Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    God jul til dere begge! Viste kona bilde i tråd #6101 og hun digget hvordan dere har det (akkurat som jeg alltid har gjort). Prøvde å finne flere bilder, men det begynner jo å bli en respektabel lang tråd. Har du en bedre oversikt over hvor jeg kan finne noen flere bilder av huset (om mulig både dets interiør og eksteriør) eller må jeg simpelthen lete gjennom? Led meg gjerne til eksempelvis side ca 240 og utover, så skal jeg gjerne bla noen sider.
    Takk i like måte. Fortsatt god romjul.

    Ja, det begynner å bli en lang tråd. Jeg lurer støtt og stadig på følgende (ikke din henvendelse som frembringer dette):

    - Hva mer jeg har å komme med? Blir det resirkulering? Går jeg i ring?
    - Blir det for mye bil, båt, hage, vin, katt og Fosse? Viktigst, blir det for mye Fosse?
    - Blir det for privat? Som medlem av OAS og OVK i en årrekke kjenner jeg et hundretalls personer her inne privat og halvprivat. Blir det for internt? Er det greit med henblikk på de jeg ikke kjenner? Tåler det å leses av jobbforbindelser?

    Det er vel meg og mitt dette, på godt og vondt.

    Man kan ikke bare skrive om pickuper og tonearmer heller. Men det må være nok lyd og stereo til at man forsvarer å ha tråden på hifisentralen. Jeg forsøker å holde en viss balanse, og så skriver jeg om mye rart, men unngår jobb.

    Så til spørsmålet om bilder av huset. De bildene er spredt utover. Har resirkulert noen få.

    5931C171-5FD0-4433-B70A-9B9DA1958351.jpg


    2AA30F60-99BB-4CF1-A688-060D762E2C6C.jpg


    9FE65B37-6C56-4AA3-A4A1-78EA80BAFA0A.jpg


    Forøvrig gir følgende innlegg en slags gjennomgang av rom og hage, men det er jo mange i seg selv:

    2765, 2954, 2971, 3052, 3062, 3102, 3327, 3337, 3416, 3460, 3558, 3698, 3727, 3733, 4214, 4365, 5302, 5711, 5723, 5745, 5871
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    En liten kommentar fra en som ikke kjenner deg, men som følger med på sidelinjen. Jeg synes du balanserer veldig bra med tanke på innholdet i tråden, dette er en skikkelig feel good tråd. Artig å lese om dine nyanskaffelser og kommentarer rundt det. Takk for en fin tråd, bare hold på som vanlig:)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.886
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Støtter siste talere. En skikkelig feelgood tråd på alle måter som balanserer bra mellom hi-fi nerding og hva annet som gir livet mening.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Støtter vidarje her! En tråd jeg setter veldig pris på å vil vel strekke det så langt at jeg har lært et og annet i også :) fortsett med ditt! :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fin tråd dette Fosse. Som du sier er dette miljøet lite, uten at det skal sette noen begrensning. Din målbevisste tilnærming til utprøving gir økt dybde for forståelsen. For min del er bil også helt topp. Så keep up the good work :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Flott og informativ tråd som jeg følger hele tiden :) keep up the good work Fosse

    mvh
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Ja dette er en Fin tråd vi alle følger.
    Enda en gratulasjon på fine høytalere, er det alnico i GRF 90 ?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Er det noe jeg er sikker på så er det at denne tråden ikke trenger noen form for selvransakelse.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hiver meg på, må alltid innom tråden til Fosse. Fiin inspirasjon og gøy å lese om alt fra anlegg til hus -og alt det andre nevnt som man liker:)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Takk, takk.

    Tilbake til dette med lyden av Tannoy GRF som har Allnico som spurt om over.

    Dette med kraft og trøkk i diskanten og øvre frekvenser er påtagelig. Jeg har nevnt det før, men må si det igjen:

    Det blir på mange måter som alle frekvenser har samme kropp og kraft. Diskanten låter ikke som den er fysisk mindre enn bass og mellomtone. Mange høyttalere spiller med en diskantgjengivelse som mangler substans. Vanskelig å sette ord på, men det er på mange måter slik at mange høyttalere har en slags pyramideform på lyden (opplever jeg) hvor størrelse og kropp avtar jo høyere opp i frekvens (på pyramiden) du kommer. Sånn er det ikke på GRF. Trompeter og cymbaler presenteres med kraft, trøkk og kropp. Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, annet enn at det virker mer naturlig, mindre masete. Dette handler ikke om at diskanten spiller høyere i volum, det handler om at den er fysisk på et helt annet vis.

    Anslag på piano får også kropp.

    Anlegget puster også lettere nå, drevet med 12 watt, enn det tidligere har gjort med 80 trafowatt og 160 OTL-watt.

    Det er godt kveldene er lange og spaserturene korte om dagen. For dette er moro!
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Kjære Fosse. Ja, undertegnede våger det slik. De er på gli mot JBL, sakte men sikkert. Forfatteren av en annen, men gansje utmerket tråd, byttet jo Canterbury ut mot JBL 4365 etter rått parti. Uansett heves glasset med kjøpebrennevin mot den praktfulle Arkitekt og den kvinnen som sørger for tørt skift for Dem hver dag.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.898
    Antall liker
    13.155
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    juletre beskrivelsen pleier jeg å bruke og
    det er ingen grunn til at kropp skal være frekvensavhengig
    en av grunnene til at jeg liker bedre toppen fra en 1toms kompresjonsdriver enn en sk supertweeter
    cymbaler som låter som champagnevisper er ikke særlig troverdig
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Kjære Fosse. Ja, undertegnede våger det slik. De er på gli mot JBL, sakte men sikkert. Forfatteren av en annen, men gansje utmerket tråd, byttet jo Canterbury ut mot JBL 4365 etter rått parti. Uansett heves glasset med kjøpebrennevin mot den praktfulle Arkitekt og den kvinnen som sørger for tørt skift for Dem hver dag.
    JBL-4435 (sorry men 4365 blir jo VELDIG smått, et bedre alternativ må vel bli 4350 i så fall: https://www.youtube.com/watch?v=r8MrNKmBBEo) var høyttaleren jeg hørte som 17-åring og med en lyd jeg har lett etter i alle de årene siden den gang. Husker han duden, han ble bare kalt "Affen" ikke spør meg hvorfor, hadde 4435 i et gutterom på ca 12kvm og et par Sentec effektrinn som jeg kjøpte fra ham. Og en B&O platespiller montert fra taket i en fiffig fjærløsning. Så satt han på David Bowie - Putting out the fire og jeg var solgt, husker det som om det var i dag, husker også hvor støl jeg var i armene etter å ha bært mine "nye" 2x Sentec ACM-1 monoblokker i ca 3km opp til leiligheten jeg bodde i. Det var tider det, mimre :)
    http://www.audioheritage.org/images/jbl/extracts/4430-35.jpg
     
    Sist redigert:

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Usikker på om Herren er med på hva han selv sier. 4365 er på str med Tannoy Canterbury. Med 15" lynrask bass, kompressorhorn og supertweeter. Sømløst og dynamisk selv på lavt volum. Canterbury går dypere, men det kostet dyrt mht andre parameter. 4350 er museumsgjenstander som krever aktiv deling og masse forsterkereffekt. Selv da spiller det ikke som feks en moderne Everest. JBL fjernet seg fra disse 4 veis greiene etter hvert og fikk dreis på horn som dekket bredt frekvensområde og med høy effektivitet. Den gamle Everest 55000 er et godt eksempel på det. JBL 4430 og 35 også. I tillegg er disse rimeligere.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Jada er ikke uenig i det, 4365 er stor nok, det var mest litt spøkefull mimring i de sene timer etter god mat og drikke i Praha :)
    Men har du hørt 4435? Jeg har ikke hørt dem på 35 år men det var som sagt litt av en opplevelse! Skal uansett beholde Tannoy jeg da...
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Peis på i tråden Fosse. Den har til nå over 683k visninger, så det tydelig at noen er interessert i hva du skriver. Meg selv inkludert.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Grattis med nye høyttalere! Smykker dette. Dessuten, meget flott stue! Den direkte lyden kommer nok av coax og reduserte refleksjoner.
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Gratulerer så mye med nye grise fete høyttalere André!

    Tipper dem svinger greit i stor stua!:D

    Mvh
    Andreas
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Takk for godt svar og fine linker til bilder! Skal sette oss ned med et glass rødt og se over.
    Det er bare du som kan kjenne på hva du vil eller ikke vil dele i denne tråden, men hvis min mening har noe den skulle sagt så må du fortsette på akkurat samme vis fremover. Dette er en av de, kanskje den, flotteste tråden å følge med tanke på innhold og sunne betraktninger her på HFS. Skriver ikke alltid så mye, men leser nyheter så fort de dukker opp her.
    Tråden og dens innhold er en berikelse.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Du Fosse, -du er jo arkitekt etter det jeg har fått med meg, med sans for de finere ting livet har å by på, men også opptatt av funksjonalitet slik jeg forstår det.
    Sett at man skulle bygge nytt og mindre hus/privat bolig; sysler du med slikt eller opererer du «kun» i den kommersielle sektor?

    Mvh.BritFi,
    Julehilsen fra et eldre Arne Gjøen hus, men antageligvis snart på flyttefot igjen med nye planer.

    Legger ved et lite bilde av 70-talleren :)

    886798B4-2AF5-4A0B-BCEB-8B0A63B3C78D.jpg
     

    Arnt M

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    85
    Antall liker
    40
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    10
    Super fin tråd Fosse !
    Mener at du nevnte i tråden din en plass om jordings punkt på Tannoy GRF. Om dette hadde noe for seg.
    Av ren nyskjerrighet selv på mine Fyne FI-10 med jordingspunkt, måtte dette testes i dag.
    Kjøpte billige høyttalerkabler på clas Ohlson og terminerte de med kablesko i riktig dimensjon.
    Kabler koblet fra høyttalere til strømfordeler(kun anlegget tilkoblet på egen kurs) som har eget kontaktpunkt for tilkobling jord.
    Spiller selv på 300B, ca 8-9 watt. Mulig rør forsterkere er mere utsatt for å fange opp RF støy og det kan være årsaken til mitt resultat.
    Hos meg mere ren og myk lyd med detaljer som kommer tydliger fram. Oppfattes stillere og enda litt mere analogt i forhold til tidligere.
    Vel har spillt i mange timer i dag på kjent musikk så placebo utelukker jeg.
    Har googlet diverse forum om dette, og en gjenganger er at de ikke merker noen forskjell jordet eller ikke.
    Ville bare dele litt, så kan du vurdere om du vil teste selv.

    Mvh Arnt Åge
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    Ja, det begynner å bli en lang tråd. Jeg lurer støtt og stadig på følgende:

    - Hva mer jeg har å komme med? Blir det resirkulering? Går jeg i ring?
    - Blir det for mye bil, båt, hage, vin, katt og Fosse? Viktigst, blir det for mye Fosse?
    - Blir det for privat? Som medlem av OAS og OVK i en årrekke kjenner jeg et hundretalls personer her inne privat og halvprivat. Blir det for internt? Er det greit med henblikk på de jeg ikke kjenner? Tåler det å leses av jobbforbindelser?

    Det er vel meg og mitt dette, på godt og vondt.

    Man kan ikke bare skrive om pickuper og tonearmer heller. Men det må være nok lyd og stereo til at man forsvarer å ha tråden på hifisentralen. Jeg forsøker å holde en viss balanse, og så skriver jeg om mye rart, men unngår jobb.
    På årets siste dag leser jeg om dine refleksjoner som vitner om en god dose selvinnsikt.

    - Hva mer jeg har å komme med? Blir det resirkulering? Går jeg i ring?

    Aldri har jeg tenkt at du repeterer i din tråd. Du deler smakfulle, feel-good bilder og velplasserte beskrivelser om tingenes tilstand. Ikke bare alle de gode men også de kjedelige som gir oss alle et lite innblikk inn i high end verdenen.

    - Blir det for mye bil, båt, hage, vin, katt og Fosse? Viktigst, blir det for mye Fosse?

    Nei! Livet har flere kvaliteter og sider som det kan være verdt å dele med andre så lenge man klarer balansegangen og det har du absolutt ingen problemer med!

    Blir det for privat? Som medlem av OAS og OVK i en årrekke kjenner jeg et hundretalls personer her inne privat og halvprivat. Blir det for internt? Er det greit med henblikk på de jeg ikke kjenner? Tåler det å leses av jobbforbindelser?

    Sett utenfra så klarer du kunsten med å balansere det smakfulle med det interessante uten at det kan oppfattes som en skrytetråd. Det er tråder som din og et fåtall andre som holder kvaliteten oppe her inne og det hadde vært et stort tap hvis du hadde sluttet å dele dine observasjoner og erfaringer med oss andre.

    Jeg ønsker deg og fruen et riktig godt nytt år og jeg håper 2020 blir et helt fantastisk år på absolutt alle måter. Jeg ser frem til å følge med videre på din reise og jeg håper du fortsetter å dele.

    Mvh
    -BB-
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Et fredelig nyttår ønskes.
    Tråden leses hyppig. Liker feel good stemningen.
    Du må gjerne skrive mer om kaffe :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger folkens. Det gleder at noen leser og finner det interessant og nyttig.

    Hva som er riktig balansegang i en tråd vil variere fra trådeier til trådeier og fra leser til leser. Men jeg tror det kan være greit å ha det i bakhodet - hva man skal balansere og hvordan. Spørsmålene var primært myntet på meg. Men igjen. Takk!

    Vedrørende spørsmål om jobb og jobboppdrag så takker jeg for tilliten. Vi gjør lite av private oppdrag i form av eneboliger og hytter. Jeg er primært involvert i større oppdrag.

    La oss nå si oss ferdige med skryt og jobbprat og konsentrere oss om det vi er her for: Musikk og komponenter.

    Jeg vil følge opp på Hana-pickupen. Rett i Luxman med interne trafoer spiller det trangt og lukket. Spilte mange plater i går og det er desidert kjedeligste kombinasjon her. Det gjelder å undersøke om dette er traforelatert eller riaarelatert, for vi minnes at i Ear spilte det forrykende.

    Så hadde jeg besøk i går og fordi jeg er kort kommet mht plassering og vinkling av Tannoy så justerte vi der og da. Jeg tror vi skulle gått motsatt retning for en korrigering her på formiddagen var ikke til det verre.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Riktig godt nyttår!

    Det var en fantastisk vakker dag som endte 2019.

    DSCF4042.jpg


    Her ble det spilt Led Zeppelin like inn i solnedgangen. Og det ble lekt med feedback på Manley. Ingen tvil om at avspilling av Led Zeppelin tåler mer feedback enn 50-60-tallsjazz.

    DSCF4033.jpg


    Kvelden ble avsluttet med god mat og drikke på orkesterplass. Hvilket fyrverkeri, hvilket vær.

    A0007177-C29F-42FF-A0C0-273B445DED23.jpg
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Godt nyttår Fosse!

    Takk for en flott seanse på mandag. Du har virkelig gjort noen veldig spennende endringer i anlegget som jeg gleder meg til og følge utviklingen av!! Totalt sett en klar oppgradering med etter det jeg kan forstå et stort potensiale. Gratulerer!!!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.387
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Gratulerer med flotte høyttalere:) de burde jo holde noen år de der ;)

    O
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Riktig godt nytt år ønskes Fosse med frue som klorer seg fast i tilværelsen ovenfor Paddehavet.
    Og nei, det blir ikke for mye av noe egentlig hva din tråd her på HFS gjelder.
    Det man ikke har interesse av er det jo bare å la være å lese.
    Forøvrig sjelden vel balansert tråd.
    Og så finnes det jo bare en Fosse.
    Vi tåler et glass første nyttårsdag også, gjør vi ikke?
    SKÅL, og riktig godt nytt år til alle som frekventerer denne tråd.

    DSC_2125.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    EAB4ADF0-3D64-43F3-9285-12C5BA268584.jpg


    Dagen i dag skulle vies rørrulling i Allnicen. Det hadde nok blitt spennende om vi hadde kommet så langt. Tenkte å sette inn Western Electric jeg har liggende. Men først måtte jeg ha et gjenhør med Ear324.

    Støy i ene kanalen. Merkelig tenkte jeg. Byttet kabler. Flyttet rundt på komponenter. Ingen endring. Har jeg klart å ødelegge en kontakt i forforsterkeren oppi all koblingen? Åpnet forforsterker for å se om det kunne være en lodding som hadde gitt seg.

    Tre evigheter senere, tilbrakt med hodelykt, liggende på rygg, sittende på kne, i og utenfor racket, så fant jeg problemet, etter til slutt også å ha åpnet Ear: Dårlig RCA-kontakt. Skulle gjerne lagt skylden på nlykke :rolleyes:, men erindrer nå at den ene RCA-kontakten gav litt etter når jeg plugget i kabler allerede da jeg mottok Earen. Signaldelen av kontakten lar seg bevege ørelite i forhold til jord og gir trolig en defekt lodding på printet bak.

    Det ser litt kjelkete ut å bytte kontakt. Med mindre jeg limer selve pluggen og får gått over loddingen. Uansett må jeg innom Audiomix i nær fremtid for å sette inn to ekstra innganger i DIY-preen så det kan jo bli en ordning på det.

    9E11A847-08D7-4802-9E66-A3412CF9FD1B.jpg


    Så ja Power, nå skjenker jeg meg et glass Riesling. Jeg fikk det tyst til slutt, og vet hva som må utbedres.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Hvis jeg har forårsaket noe problemer er jeg med på reparasjonskostnader. Her hjemme merket jeg ikke noe til problemet. Dette var leit!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Hvis jeg har forårsaket noe problemer er jeg med på reparasjonskostnader. Her hjemme merket jeg ikke noe til problemet. Dette var leit!
    Her har det vært et svakt punkt da jeg kjøpte den. Som sagt husker jeg det var noe med den ene kontakten. Og det er den som kan skape problemer om kabelen blir stående i en spesiell vinkel. Ikke din feil. Når feilen er funnet er det jo bare å fikse det.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Hei Fosse, selv om vi har samme hobby innser jeg at vi praktiserer den ganske forskjellig. Jeg tenker vel egentlig at verden begynner å bli moden for klasse D med sitt ultimate SINAD og THD selv om jeg foreløpig holder meg til klasse A og A/B, elsker for øvrig min dCS DAC og ASR rigg... det er såååå rent og uberørt... og bruker mye tid på måling, akustikk og DSP.
    Samtidig: jeg har ingen peiling på rør og det er også fryktelig lenge siden jeg rørte analoge kilder. Men det fascinerer veldig når jeg leser om din "rør-rulling" og alt det andre morsomme du driver med - alternative armer og pickuper og riaa'er og rør og trafoer og mastertapes og tenker vel at det må være grunner til at du holder på slik :)
    Vet ikke om det er mulig å svare på dette (det er vel like vanskelig som det jeg driver med tipper jeg) men forsøker meg likevel ut av ren mangel på kunnskap men en stor dose interesse:
    Hvor ville du startet hvis du kunne begynne forfra og med kun EN spesielt deilig komponent av gangen? Tape/båndopptager? Vinylrigg? Rør-basert riaa? rør-preamp? rør effekt? Hva gir mest magi pr krone hvis jeg har lyst til å prøve meg litt i "din" analoge verden?
    Erik ;-)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulerer med nye flotte høyttalere Fosse :)
    Spennende å følge videre med i tråden din videre og lese om dine erfaringer med Tannoy!

    Ønsker deg samtidig et riktig Godt Nyttår.


    Mvh: Espen L
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn