Gjerne! Det høres veldig hyggelig ut. Hils!Kan dere ikke velge/bli enig om en av firhjulingene og kjøre ner over grensen før ferien begynner?
tja, e-type er jo ganske enkle å mekke på, så lenge man ikke roter seg inn i forgasser-tuning.Vil neppe si at E type er enkle.. @bjarnetv og jeg har nok valgt oss enklere vei for å skru litt. Skal du på treff 1 mai på Fornebu? Ellers vil jeg be deg holde av sjette aug i år, kan hende at vi får til en kul greie i klubb regi.. Nok bil..
Banetreff utgår i år. Det var et annet lite arrangement der oppe i år på samme dato. Da ble hotell og overnatting ganske håpløst.. Per Gynt het det. Men det jobbes med saken..tja, e-type er jo ganske enkle å mekke på, så lenge man ikke roter seg inn i forgasser-tuning.
moderne biler er jo enklere siden OBDII porten sier hvor den har vondt, men man møter jo ofte på andre problemer, som mangel på plass på grunn av en kompressor og tilhørende systemer som blokkerer for alt
hinter du til banekjøring nå @HCS ?
Vedrørende treff så er jeg litt usikker på når jeg tar ut bilen. Tar like godt EU-kontroll og oljeskift i Roa-området. Kommer sikkert til å starte sesongen med lukket bil i år.Stromberg forgassere, kjøleproblemer, utstrakt bruk av "Prince of Darkness" gjør 40 år og eldre katter til en utfordring... Men enig,kan bli trangt. Samt bruk av metric, imperial og US mål om hverandre..
Takk!Flott å se deg kose deg med bil, hifi, vin og kaffe @Fosse Inspirerende
Et fantastisk albumTidlig oppe i dag for å drikke kaffe, bytte stepuper, spille plater, sjekke biler på Finn.no og planlegge om det blir SME V eller Kuzma 4point som skal tilbake på TW Acustic. Jeg har kjøpt Ikeda 9TT så den blir nå en permanent del av oppsettet.
Vis vedlegget 806205
Kl 06.57.
Vis vedlegget 806206
Bestemte meg for å gi ETR-800 en sjanse til med Ikeda. Men siden trafoen i low-modus er for pickuper med 2-10 ohms internimpedance så justerte jeg ned impedansen noe i Luxman. Det gir mer fylde og varme.
Jeg må gi dette noe mer tid, her var det nok mer å hente enn jeg kanskje først antok.
Vis vedlegget 806207
Ferdig med femte kaffekoppen nå.
Vis vedlegget 806211
Da jeg hadde AN-E (for mange herrens år siden) så testet jeg de med en Accuphase amp og en Audio Aero Capitole rørforsterker og AN-E fungerte helt klart best med Audio Aero. AA ga en litt mer saftig og kroppslig lyd (som i ikke flat) så vidt jeg kan huske.Jeg har en fornemmelse (verken mer eller mindre) av at AN-E spiller best (etter mine preferanser) med en rørforsterker med åpen og god mellomtone, uten nødvendigvis å ha den beste dempingsfaktoren, heller enn en forsterker med beinkontroll. Men dette avhenger nok litt av hva man lytter til og hva man er opptatt av.
Takk for grundig gjennomgang. Altfor lenge siden jeg har vært hos deg, så den invitten takker jeg ja til.Det viktigste først: Jeg opplever det som vanskelig å mene noe om forskjeller generelt. Det er lettere å mene noe om forskjeller i en sammenheng. Accuphase kjører jeg alene. Allnic (som er modifisert og avviker fra standard H-7000) er ren MM så der er det alltid ekstern SUT involvert. Luxman kjøre jeg med intern og ekstern SUT, alt avhengig av pickup. Og så avhenger alt igjen av preferanser, pickuper og resten.
Accuphase låter her som ellers, stramt, nøytralt, fantastisk bass, oppløst, tidvis med et hint av gyllent shimmer. Kontrollert og tight. Allnic har nok den samme stramheten, men den er vanskeligere å mene noe om da den kommer i kombinasjon med ekstern trafo. Jeg foretrekke nok i mange sammenhenger (vdh og Miyajima) Allnic pluss MFA fremfor Acchuphase pga mellomtone og varme. Der er nok innvendingen mot Acchuphase ifht mine preferanser. Men med XV-1S som er fyldig, varm og litt feit i Kuzma 4point, så låter dette tight og riktig. Acchuphase er transistor så den kan gi Jan Allaerts optimale betingelser (det får du ikke til med SUT IMHO). Allnicen slik jeg har den har den ulempen at den er den minst anvendelige av all fire riaae, det må nok reverseres. Null justeringsmulighet. Kun én MM.
Luxman er kanskje den mest anvendelige, skjønt en standard Allnic er mer fleksibel enn min ombygde (selv om ryktene vil ha det til at min spiller bedre pga oppgraderte LCR-trafoer og annen rørbestykning). Jeg liker godt muligheten Luxman har med gainjustering også aktivt med 36, 38 og 40 dB for MM. Men det viser seg ofte at jeg foretrekker eksterne trafoer fremfor de interne i Luxman. Selve betjeningsvennligheten er best på Acchuphase som husker justeringer for hver inngang. Hva jeg foretrekker av de to avhenger av pickup, og garantert av oppsett. Med oppgraderte rør og kanskje en trafo eller to på lur ville jeg nok satt pris på Luxman sin varme, men det kan sikkert være systemavhengig.
Wavac har derimot seilt opp som favoritt på vdh og er å foretrekke fremfor Luxman på Ikeda 9TT. Den har definitivt mest varme og glød av de fire.
Altså ikke noen entydig konklusjon dette. Du kan jo komme og lytte, skru, klå (på riaaene) og slå av en prat?
Støtter deg på denne, en virkelig flott tråd, Fosse virker og være en profesjonell livsnyterMå virkelig si jeg nyter å lese litt i tråden din i ny og ne, @Fosse . Ikke har jeg platespiller, biler med høyt vedlikeholdsbehov eller stort anlegg, men det er så flott å se at du nyter tilværelsen og og alt det fører med seg.
Det er så fort gjort i livet å bli for pragmatisk og føle ting må gå opp i Excel-arket for å være fornuftig - og da er det flott med et motstykke til den tenkningen og faktisk nyte på veien - for det er flyktige greier dette livet... Fortsett å dele.
Leserne dine blir nok ikke mindre misunnelig på deg av dette.Viktigst er det kanskje at jeg aldri møter annet enn entusiasme og interesse fra samboeren uansett hvor stort, gammelt eller skjørt det måtte være det jeg drar i hus.