Takk for hyggelige kommentarer.
Espen L skrev:
Hei
Spennende når du for ting på plass i den "nye stuen" Geir Arne, spennende det du tenker og gjøre når det gjelder akustik
Mvh: Espen
Gleder meg voldsomt nå. Fikk platet 3 vegger i dag, og lagt opp bjelkene til taket. Har holdt på til nå, så rakk dessverre ikke oppom deg. Men det fikser vi til uka. Litt for mye som skjer om dagen. Og alt for liten tid.
Scrooge skrev:
Tipper det låter rimelig bra!
Det låter som Tor sier; "helt greit". Jeg er en person som aldri blir fornøyd og har til dags dato ikke hørt et oppsett jeg kunne levd med resten av livet, selv om jeg etterhvert har hørt noen heftige oppsett. Men jeg har prøvd å få det meste ut av oppsettet, og på tross av at høyttalerne kanskje er litt store for rommet har jeg ikke hørt noe til samme pris som spiller bedre hos andre(om man ser bort ifra Tor's selvbygg). Det vitner jo om at jeg har fått ut endel av potensialet etterhvert, men det finnes naturligvis råere oppsett der ute.
Når det gjelder oppsettet blir det definitivt mest brukt til musikk. Men det er også et av de absolutt bedre kino-systemene jeg har hørt(om det er lov til å skryte litt av seg selv), muligens med unntak av Ambiance sitt. Vekten er lagt på et godt sett stereohøyttalere hvor kravet er at det virkelig må være allround. Her spilles det meget variert musikk. Deretter er kinoen bygget rundt dette.
Om noen måtte ønske en demo kan dette selvfølgelig ordnes.
Scrooge skrev:
Men hva med en sub eller to, du som er guru på slikt? :
Selvfølgelig har vi sub.
2stk Morduant Short med dobbel 8" i push-push og 500W i hver. Disse spiller ganske godt til prisen, men er gjemt bak sofaen for mer effekt. At de har "feil finish" gjorde også at de måtte gjemmes.
Geir Arne