Hjemme hos HasseBasse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.259
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Gratulerer m. egen tråd & nytt husvære :) . Blir bra å følge med her.

    mvh
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.154
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer så meget med ny bopel! Fint når du får tatt noen sommerbilder, ser ut som bildene er tatt før full vekstsesong.

    Spennende å se hvor anlegget får opphold også. Om de akustiske forholdene blir bedre i det nye, kan det hende du må over på presisjonsinstrumentene fra Ortofon? 😁
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Thanks, boys.
    @MakkinTosken........ Det kommer aldrig til å ske igen.
    Har p..t. 2 fine, som går under den kategorien... nemlig Kiseki Blackheart & SAEC-C1 😁.
    En journalist tok nyligens opp "Vintage-pickupper" (genlyt på disse) og skrev følgende om SAEC-C1:

    "A very rare cartridge indeed. SAEC are high-end Japanese tonearm makers, but back in the 1980s and 1990s they also released a line of high-end cartridges, comparable to anything coming out of Koetsu or Fidelity Research at the time. These were made for them by Excel, a deliberately not-famous maker of OEM cartridges which has emerged from self-imposed obscurity only in relatively recent times with their own cartridge brands, notably Hana at the lower end (un-flashy but great value for money) and the sublime Etsuro Urushi at the other end gong up to £20k and beyond for their Gold model.

    The C1 was their original take on state of the art and is certainly closer in performance to the Etsuro cartridges than the Hana."
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke noe er som å se utover de Danske fjeld i horisonten ruver... Det gir forståelse for dimensjonene av det langstrakte land hvor det flyter av ost og salami.. Regner med at Consulen nyter sitt otium i sitt lille palass .. :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis, Hasse!

    Døv nabo? Da er det ditt ansvar å skaffe deg feite subwoofers som kan riste liv i den gamle røya! 🎵 :p:poop:
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Otium (Opium??) 😂 er lenge startet, dog ikke i det nye huset. Får nøglerne 1-7, og da skal der vel lidt maleri og annet først.
    Men har masser af Salami og ost i flere varianter :ROFLMAO: :ROFLMAO: .......
    Det med sub´s vet jeg ikke helt endnu. har en 15" som gikk død i amp´en, så nøjes med en lille billig 10" i øyeblikket.
    Men akkurat her nå, er akustikken super, så trenger dem ikke. Maggies spiller fint dybt. Nok til at få underboen til å brenne helt
    sammen fra tid til anden:ROFLMAO::ROFLMAO:
     
    Sist redigert:
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Var lige en tur innom byen. Som sædvanligt er jeg altid for sent ute.
    Record Store Day 2021 blev glemt, men i dag kom jeg i tanke om den 😁
    Så tenkte, at man kunne vel altid droppe innom en platesjappe og se, om det var noget tilbake.
    Og YES..... dem havde åpenbart taget rigeligt hjem, så da kom et par stykker i plastposen :love:

    RSD1.jpg


    RSD2.jpg


    Skal prøve å fokusere/ryste lidt mindre neste gangen :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Gratulere med nytt hus Herr Consul - General!👍 Det ser ut som et "hyggelig" sted - særlig med tanke på "små - døv" nabo! Jeg kom bare til å tenke på sub'en! Med en ny stue/lytterom er det vel mulig at en 10" kan gjøre nytten! Jeg har som "fersking" her inne lært at "rommet" har mye å si, i alle tilfeller! Kan hende en 10" er det du trenger i din nye stue!?? Men det finner du nok ut av!! I alle fall - kos deg!!!😀 Mvh ToreP
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det ser ut som LPer er billigere i DK.
    180 Dkr er vel i underkant av 250 Nkr.
    Jeg betalte 299 Nkr for Joni Mitchell, Archives vol 1 Highlights, men jeg har sett norsk forhandler som har priset den til 399.
    Jeg har ikke spilt min ennå. Jeg er litt spent på lyden, må jeg si.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det ser ut som LPer er billigere i DK.
    180 Dkr er vel i underkant av 250 Nkr.
    Jeg betalte 299 Nkr for Joni Mitchell, Archives vol 1 Highlights, men jeg har sett norsk forhandler som har priset den til 399.
    Jeg har ikke spilt min ennå. Jeg er litt spent på lyden, må jeg si.
    Tror de priserne, er nogen lavere, de har satt på efterfølgende, for at få de solgt hurtigt.
    Da hun scannede stregkoderne ved kassen, måtte hun rette priserne på alle undtagen en, til det som stod på covers´ne.
    Den eneste som havde rett pris var 6-LP boxen med Grateful Dead, så getter på
    at alle de med pris på 189-190 nok har kostet 220 eller deromkring på dagen;)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Gratulere med nytt hus Herr Consul - General!👍 Det ser ut som et "hyggelig" sted - særlig med tanke på "små - døv" nabo! Jeg kom bare til å tenke på sub'en! Med en ny stue/lytterom er det vel mulig at en 10" kan gjøre nytten! Jeg har som "fersking" her inne lært at "rommet" har mye å si, i alle tilfeller! Kan hende en 10" er det du trenger i din nye stue!?? Men det finner du nok ut av!! I alle fall - kos deg!!!😀 Mvh ToreP
    Tak tak.
    Ja, er også spent på, hvordan det kommer å lyde i den nye stuen.
    Har så småt sat indretningen opp inde i hovedet, og hvad som skal stå hvor.
    Så kommer "the moment of truth" når der spilles for første gang. Nogen gange er man bare heldig.
    Andre gange bli´r man......... vel ikke skuffet, men sat på ekstra arbeide 😂😂.
    Well..... vi får se.15" subben integrerte virkelig bra med Magnepanerne, hurtig som fa´en..... inntil amp´en døde.
    10"eren er lidt et discount-produkt, og er lite grann mere "boomy", så p.t. er det veldig lite volume på den. Faktisk må du lytte
    veldig godt efter, for å høre hvis den slukkes. Bare et ørlite tilskudd til det allerdybeste.
    Men jo..... jeg skal kose meg så det står ut av alle xxxxxxx😁
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jo... tror, jeg gik i 3-4 klasse, da jeg hørte den første gang.
    Herovre er vi lidt mere pragmatiske. Vi venter stille og roligt på, at en eller anden gør sig fortjent
    til en medaille ved at kappe fortøjningerne til Djævleøen, så den kan få lov til at drive "hjem på plads" (Sverige) 😂 😂
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    BTW..... Husker ikke, om jeg har lagt opp denne før, men om du/dere vil teste anlegget dit/høyttalerne dine,
    da er det bare å dra på denne og skrue opp.
    Disharmonierne til slutt viser med al tydelighet, hva´ dine høyttalere formår:

     
    Sist redigert:

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Den melodien var kjempefin, HasseBasse! Både kona og jeg fikk "hakeslipp" da vi hørte "disharmonien" på slutten! Den var kjempeflott!😁 Mvh Tore
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Men du har jo ikke mødt det. Bryd sammen og tilstå for det er jo klart for enhver.
    Hvad fanden er der galt med dig???(n):devilish:
    Har jeg nogensinde påstået det??? Det gi´r vel nermest sig selv, da titlen er Subway, Frankfurt, eller???
    Jeg skrev: Hvis (man var så heldig) å møde den slags i toget på vei til arbeide...... altså fiktiv ønsketænkning........ så var dagen reddet.
    Der starter du med at kverulere om, hvem som synger bedre end andre, i stedet for at ta´ det som det var ment..... nemlig oplevelsen.
    Å derefter at begynde at kverulere om hvorvidt jeg har oplevet det eller ikke, er fuldstendigt irrelevant for budskabet.
    Fortsetter du din stil hér, rapporterer jeg dig s´gu. Gider ikke dit pxs lengere. Bum, ferdig, slutt.
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Har lige fået billede smidt ind ovenfor.
    Det første billede er som jeg oprindeligt købte den.
    Men i en periode var der nogle unge "djevleyngel", som skulle vælte den og trampe på den hver weekend
    på vei hjem fra byen, så den til sidst var så grim/elendig, at jeg ikke gad køre på den.
    Købte en tilsvarende i Tyskland, beholdt mit eget stel, og flyttede alt andet over i en påske for 7-8 år siden.
    Siden da, har den fået lov til at være i fred, og efter at ha´ kørt 130.000 Km, kører den stadig som en drøm.
    Bruger ikke en dråbe olie fra sæson-start til sæson-slut, kører på den originale kobling, har fået
    knastkæde og strammer 2 gange og kan stadig gå forbi 250Km/t på "klokken" :love:
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Har lige fået billede smidt ind ovenfor.
    Det første billede er som jeg oprindeligt købte den.
    Men i en periode var der nogle unge "djevleyngel", som skulle vælte den og trampe på den hver weekend
    på vei hjem fra byen, så den til sidst var så grim/elendig, at jeg ikke gad køre på den.
    Købte en tilsvarende i Tyskland, beholdt mit eget stel, og flyttede alt andet over i en påske for 7-8 år siden.
    Siden da, har den fået lov til at være i fred, og efter at ha´ kørt 130.000 Km, kører den stadig som en drøm.
    Bruger ikke en dråbe olie fra sæson-start til sæson-slut, kører på den originale kobling, har fået
    knastkæde og strammer 2 gange og kan stadig gå forbi 250Km/t på "klokken" :love:
    Rart med flere hobby :)
    Skal på tur i morgen rundt på Sjælland da det er alt for varmt til at nyde Musik. 250Km/t er jo udmærket så er den jo hurtig.
    god weekend
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ja..... det er s´gu farligt med mulighed for "over det tilladte".
    Måtte desverre lande en 3 års betinget frakendelse i 2016. 5,5K i bøde + prisen for nyt kørekort 😭.
    3 år å passe på ikke å slå en eneste forkert prut i trafikken, da pengene ellers ville være spildt.
    Han som forestod teoriprøven var gammel motorcykel-betjent. Vi fik en snak efter at alle var gået,
    og hans sidste kommentar var: Det bli´r dæl´me røvkedeligt for dig at køre på motorcykel de neste 3 år😆😆😆
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.077
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Etter trådeiers ønske er endel innlegg fjernet. @Drossel det er ikke ønskelig at du bidrar mer her i denne "mitt" anlegg tråd. Vennligst respekter trådeier.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.934
    Antall liker
    32.854
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Det musikkstuntet på T-banen minnet meg på en tur jeg hadde til Paris. På toget fra Paris til Versailles kom det på et jazz-band som dro i gang noe skikkelig. Virket som et stunt de gjorde som et alternativ til å spille på gaten. Det gjorde i alle fall turen for min del, de hadde en utrolig spilleglede.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Lucky you !!
    Skulle gerne ha´ opplevt det, jeg også (y) (y) (y) .
    Når slike ting en sjelden gang sker, må det være ren opptur i forhold til en alm. tur med bussen:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn