|
food for thought, indeed. :-/
1. Har du nokonsinne reflektert over kvifor dei er sånn, og i kva grad ting kunne vore tilrettelagt betre for dei?1. Folk uten den minste interesse for å lære eller forbedre seg
2. stempler jeg som annenrangs ja. Ikke bare som borgere, men som mennesker.
3. Artikkelen var ganske treffende på det punktet der den snakket om disse menneskenes manglende interesse for å lære,
4. i motsetning til innvandere som ville kjempe seg opp til middelklassenivå.
5. Det er ikke hva du er som er interessant, men holdningen du har til egen situasjon.
Sjølve omgrepet "tapar" indikerer at der også er ein vinnar, og at det har vore ein konkurranse.(...)Jeg ville ha foretrukket innvandere som kolleger fremfor giddalause taperne.
Slike finnest absolutt. Og ein veksande del er faktisk ungdom. Dette er alarmerande, og noko må gjerast når største veksten av uføretrygda skjer i aldersgruppa 20 -34 år. Men kva er det som fører til denne veksten av taparar? Og kva er tiltaka som vil få dei inn i arbeidslivet?Poenget er at det fremdeles gis jobbmuligheter for ufaglærte her i landet, for eks. i form av kortere engasjementer i industribedrifter, lite krevende arbeid, men en god mulighet til å "få en fot innenfor" i arbeidslivet og kanskje en fast jobb siden. Man har da muligheten til å starte fra null og vise at man duger. Hvis man går inn i noe slikt med en råtten holdning, skulker jobben, er lat når man er på jobb osv., så taper man og er snart tilbake på arbeidskontoret igjen. Jeg vet om bedrifter som har sluttet å ta imot folk fra arbeidskontoret pga gjentatte dårlige erfaringer med "slubberter".
Foreldre-sertifisering høyrest greitt ut, men vert nok vanskeleg å gjennomføre....Jeg vil ikke engang gi meg inn på skoledebatten, men mange foreldre rett og slett ikke er gode veiledere for sine barn. Endel burde ikke engang ha barn. Spesielt gjelder det i tafatte, alkoholiserte white-trash-miljøer som beskrevet i artikkelen. Hvis du har foreldre som ikke kan regne og aldri har lest en bok og innrømmer det uten skam, så er sjansene store for at barna heller ikke blir flinke på skolen. Klassereise var et mye omtalt begrep nylig, men det er et fåtall i utkanten av de store byene som faktisk gjennomfører en slik klassereise, og i de tilfellene det skjer dreier det seg bare om de mest begavede som har evner til å gjennomføre en høyere utdanning.
Ingen grunn til å tru at det skulle fungere betre her enn i England......Kanskje internat-skole etter engelsk modell kunne fungert.
Ja, og sjå korleis det går........I England har jo alle toppfolkene gått på slike skoler.
Var den til meg???Ingen ønsker å leve på trygd, det er en myte. Du har tydligvis levd et beskyttet liv og aner ikke hvilke mekansimer som ligger til grunns for andres ulykke, vær glad du ikke er blandt dem som lever og puster disse mekanismer 24/7. Om vi vil problemet til livs er første skritt å kvitte seg med slike ekskluderende holdninger, slik som det er nå er du en del av problemet, ikke løsningen.
Beklager foregående innlegg, jeg er en følelsenes mann. Kommer tilbake når jeg er uthvilt, kanskje jeg til og med vinner tilbake evnen til å skrive sammenhengende setninger.
Mvh
Jobb ?Protestere mot arbeidsledighet. :
Håper at disse idiotene går under snart.
Når du driver hærverk som protest mot arbeidsledighet, hva fortjener du da?
Nei.Jobb ?
Sitter du på din høye overklassehest og tramper ned på ulykkelige medmennesker. Det er rett og slett kvalmende ignorant.Nei.
Protestere mot at naboen ikke har skapt en arbeidsplass og gitt den til deg?
Du jobber vel? Har du ikke forstått det at en som får full uføretrygd ikke er i stand til å jobbe? Skal ikke det mennesket da ha rett til et anstendig liv?Kort sagt: det skal alltid lønne seg å jobbe, selv om du har vondt et sted.
Sitter nok ikke på min høye overklassehest nei. Faktisk lurer jeg på hvordan jeg skal få betalt neste husleie.Sitter du på din høye overklassehest og tramper ned på ulykkelige medmennesker. Det er rett og slett kvalmende ignorant.
Møtte en gutt på institusjon, vokst opp med å sniffe bensin og lim. Offer for omsorgssvikt, narkomane foreldre. Ble tatt for å røyke hasj, løy om det. På hode og ræva ut, kunne ikke akseptere slike tillitsbrudd (ser du ironien). Vendte tilbake til foreldrene, sist jeg så`n hang han utenfor østbanehallen. Så ikke bra ut... Men selvfølgelig, hans skjebne er hans valg og han skulle laget sin egen arbeidsplass som normale folk. For INGEN, INGEN vil ansette en sånn gutt.
Faen.