Elektrostat-hodetelefoner er ikke kjent for god/dyp bass, heller for nøyaktighet/åpent/presist lydbilde.
Beyerdynamic DT880 er ikke særlig pågående i bass-avdelingen, veldig korrekte i gjengivelsen. Og trenger en god hodetelefonforsterker.
Grado RS1 er heller ikke særlig bass-tunge, SR325i er bedre på dette av disse to.
Men Grado er mere "livlige" i fremførelsen enn Beyerdynamic, så det blir et valg bestemt av dine egne preferanser.
Grado er ikke så avhengige av en forsterker, så disse kan brukes direkte på hodetelefonutgang på en hvilken som helst spiller/forsterker (men selvsagt vil en dedikert forsterker hjelpe, helt avhengig av kvaliteten på denne!).
Sennheiser har jeg aldri syntes om, de er etter min mening altfor "slappe" i lydbildet (650/600), 580 var faktisk den eneste jeg syntes fremførte lyden noe inspirerende, men denne trengte også en hodetelefonforsterker for å få dette til.
Komfort er Beyerdynamics sterke side, Sennheiser noe under i denne avdelingen.
Grado er, som tidligere beskrevet her, ikke fullt så komfortable, og sitter heller ikke like godt på hodet.
Elektrostater har blitt levert av Sennheiser, Sony, Koss, men å finne noen av disse brukt kan bli både vanskelig og dyrt.
Stax er vel de som er enklest tilgjengelig, andre enn Stax sine drivere/forspenningsenheter er vel kun mulig å finne på nettet/utenfor Norge, men alle disse kan brukes på alle Stax-modellene av hodetelefoner.
Og de andre merkene også!
Men det må noen ganger skaffes overganger mellom de forskjellige kontaktene/pluggene som brukes, og også sjekkes/justeres statisk drivspenning ut fra driverenheten, slik at denne passer med hodetelefonen den skal drive.