Hodetelefonentusiaster?

MerlinTheMagitian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2006
Innlegg
161
Antall liker
2
Har vært hodetelefonfan i en god stund. har hatt Sennheiser HD 600 i nesten 10 år.

Sennheiser 600 ble avløst av HD 650 i fjør, og det var et meget godt løft, spesielt i bassen.

Har nå følgende utstyr:
Sennheiser HD650, med Cardas kabel.
Etymotic ER 4 (in ear)
X-CAN v3 Musical Fidelity Head amp
Cardas Cabel Mellom Amp og Pc på jobb.

Dette oppsettet fungerer vledig fint.
Varierer mellom Sennheiser og Etymotic. Kommer helt ann på om jeg ønsker det støyfritt rundt meg når jeg spiller musikk eller ikke.
Etymotic ER4 tar vekk 30 db i bakgrunnstøy. Så de kan være ekstremt deilige å ha i et åpent landskap.

Etymoticen i seg selv låter litt tynnt, så den Eq er jeg med Mediamonkey eller Itunes.

Sennheiseren er fin, men den fyrer jeg på litt ekstra bass, når det er litt tyntlåtende innspillinger.

Begge to headsettene er meget åpne og behagelige å lytte på over lang tid. Jeg er meget fornøyd med begge de settene og bruker dem til å høre musikk, 3 til 5 timer hver dag på jobben. Har kontorjobb og da blir det mye sitting rundt pulten.Da er det deillig med musikk som dundrer i sjela mens man jobber.


Roy :)
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Har gjort en omvending igjen 8) og går for Doge amp med el84+ grado rs-2 hodetlf..

så får vi se om det blir golyd.......jeg kommer til å anskaffe ett sett klokker til på vintern.
 

Fadamacka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
343
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Grado er gøy! ;D

Gå for flat pads fra Todd the Vinyl Junkie (www.ttvj.com) om du vil ha en litt feitere/punchiere lyd på gradoene.
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Tenkt å kjøpe til de store putene til grado , som leveres med gs-1000 originalt , needledoc har disse....tar nok Esoen
 

Fadamacka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
343
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Det ville jeg nok ha ventet litt med, bare ment som et vennlig råd dette, men test når du får RS-2'ene om hvordan lyden blir når du flytter putene litt bort fra ørene. Det blir sibilant, for å si det forsiktig...
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Putene har en latterlig pris uansett i us , slik at det skader ikke å ta med ett sett(koster mindre enn frakten)...Grado med små puter er vonde å ha på , de klemmer på ørene , og jeg irriterer meg grnseløst over det hver gang jeg har brukt ett par i mer enn 3 minutter....

gs-1000 har disse putene originalt , er det en helt annen konstruksjon på disse mht putene ettersom det er det eneste paret som blir levert med store puter?......

Jeg tar med ett par , dersom du har rett så ender jeg trolig opp med salg av både putene og klokkene tenker jeg ;)......lydmessig er de tilnærmet perfekt for meg i allefall........

Å kjøpe settet hos stereofil er helt utelukket pga pris.....nå hjelper vel lav dollarkurs til , men allikevel , det er veldig stor prisforskjell på us og stereofil.....men det er jo en importør som tjener her også !

Jeg gidder i allefall ikke betale over dobbel pris her hjemme , det er helt uaktuellt.Jeg kjøper mest her hjemme , men når det blir sånne differanser går det bare ikke å forsvare å kjøpe her , for min del.....

Espen
 

arirug

Fersking
Ble medlem
30.05.2008
Innlegg
1
Antall liker
0
Forsterkere: Heed Canamp, 2 modifiserte Darkvoice 336i, RSA Tomahawk, Graham Slee Solo "Green"
samt en Singlepower Extreme som er bestillt.

Hodetelefoner. AKG K701, 2 AKG K340, Beyerdynamic DT831, Beyerdynamic DT990 2005 edition,
AKG K271 S, Denon D1000, Denon D5000, Sennheiser HD595-600-650. De tre siste
har jeg bestilt og venter å få dem nårsomhelst. I tilleg bestillte jeg en cardas kabel til
hd650-ene.

DAC: 2 Beresford 7510 mkV, Oritek V4.1, Lavry DA-10

DVD-spillere: Oppo dv970, 971, 980 og 981

Heed Canampen er jeg ikke fornøyd med. Den tar inn radiosignaler,og det er det også mange andre som
har erfart. Den pinkflyd modifiserte Darkvoicen er den jeg hører mest på nå. Den fungerer kjempebra med Denon D5000 og Johnny Cash. Jeg er veldig spent på hvordan Sennheiserene vil låte på
Graham slee soloen. Sennheiser selv bruker jo denne som referanse for hd650. Det er mye bra hodetelefonstoff på http://www.head-fi.org/ og http://rockgrotto.proboards39.com/index.cgi
 
S

stereo hans

Gjest
Forsøker meg med noen spørsmål i denne tråden.

Har akkurat blitt bitt av hodetelefon greia. Ser på dette som "korteste vei" til hifi himmelen.

Til nå har jeg følgende kombinasjon:
Sennheiser HD650
Project Head-box
Ipod classic 160 gb - apple losseless

Ny amp - hva type?
Dagens kombinasjon fungerer godt, men jeg er veldig fristet til å bestille en little dot mkiii da dette fra alle hold skulle tilsie et bra løft. Noen kommentarere til dette?Finnes det bedre alternativer i prisklassen oppad til 2.000?

Hvordan koble til ipod'en?
Så spørsmål nr. 2. Hvordan bør jeg koble Ipod'en til head amp'en? Bruker nå hodetelefon utgangen, men dette er ingen god løsning. Skal derfor anskaffe meg en dock stasjon, med line out. Noen som har kjennskap til en god line-out kable fra IPod til amp'en? andre synspunkter til hvordan ipod'en bør kobles opp mot amp'en mottas gjerne.

Takk for alle innspill.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Bach_Man skrev:
Over på head-fi.org sies det at X-can v3 (og 8?) har spesielt god synergi med HD 650.
Jeg fikk aldri til Sennheiser HD 650 sammen med MF X-Can V3, det ble alltid litt tungt og tregt, fikk liksom ikke noe driv og rytme/fot i lyden.

Er klart mer fornøyd nå med Denon AD-D 2000 sammen med Argon HA 1 drevet av den store strømforsyninga til Creek OBH 2.

Destiny.. :)
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
HD650 er vel ikke verdens mest rytmiske i utgangspunktet, hvert fall ikke i bassen. Den handler mer om klangkvaliteten i mellomtonen og behagelig lyd som er perfekt til klassisk. Jeg synes selv at heavy ikke er noen stor opplevelse med denne, mens vanlig rock går fint.

Rapportene om HD800 forteller derimot om en helt eksepsjonell transientrespons, noe som jeg føler er ny grunn for Sennheiser. Men den bør vel være bra til den prisen. Kjenner det rykker i "må ha"-nerven når jeg leser om HD800.
 
Topp Bunn