Hodetelefoner med lang ledning eller alternative løsninger?

007

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2012
Innlegg
219
Antall liker
631
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Finnes det hodetelefoner som leveres med lang ledning (3-4 meter) i salg, alternativt med kabel som kan byttes? Tenker prisklasse opp mot kr 5000.

Idag så har jeg flere måter å lytte til musikk med hodetelefoner. Via stereoanlegget, via pc eller via mobiltelefon. Har Pryma 01 med ledning og Jabra Elite 85h for trådløs overføring via bluetooth (kjøpt til reiser men det er det lite av for tiden).

Til Pryma 01 så har jeg kjøpt en forlengelsekabel på hifiklubben koblet til Audiolab6000A. Utfordringen her er at med alle kontaktpunktene så "skurrer" det noen ganger når jeg beveger meg, og det oppleves som irriterende. Spesielt når jeg kommer borti koblingen fra Pryma 01 inn i forlengelsekabelen.

Så isteden for alle disse koblingene så er mitt spørsmål, finnes det noe gode hodetelefoner der ute som har lang ledning eller mulighet for lang ledning til en fornuftig pris dersom jeg ønsker å bruke Audiolaben som tilknytningspunkt. Jeg har ikke mulighet til å flytte noen av stolene nærmere da det har med møbleringen å gjøre.

Andre forslag mottas også med takk
 
Sist redigert:

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Bruker et sett med AKG Q701 og disse leveres med en 3 meter og en 6 meters kabel. Fungerer glimrende.
 

ketilb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2009
Innlegg
483
Antall liker
135
Sted
Sør-Helgeland
Torget vurderinger
15
Hvis du er fornøyd med Pryma, går det an å kjøpe eller lage en 4-6 m lang kabel med rette kontakterne - 2x jack mono 2.5 mm (pryma) og 1x jack stereo 3.5 mm (audiolab). Vil nok ikke koste over 500 for kabel og kontakter av god kvalitet.
 

007

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2012
Innlegg
219
Antall liker
631
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Bommet kraftig på øyemål med opprinnelig innlegg 4-6 meter. Har funnet ut at 3-4 meter holder. Har redigert teksten i innlegget som jeg startet med.
 

Craylock

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2020
Innlegg
192
Antall liker
74
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Nighthawk-serien får 4 meters Audioquest-kabrl for 399kr på HFK. Jeg også liker og har Q701 som du får slengt etter deg for skammelige lite på Finn. Siden du skriver 5000kr så vurder Stax elektrostater for litt mer. En forlengelseskabel på 2.5m koster i underkant av en tusing og da har du ELEKTROSTATISK lyd, og Verden er ny og vakker :)
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.625
Antall liker
1.487
Sted
Sunndalsøra
Både Stax og Koss Elektrostater har extension kabler på 2m. Jeg køpte en converter kabel fra koss til STAX 5-pin plugg for bruk på Stax PRO headamp. Koss bruker en høyere polariserings spenning enn Stax. Man må skru volumet litt høyere. De brukte bare en Koss kabel og satte på en Stax plugg. Ble fort en 700,- for denne.
 
Sist redigert:

Craylock

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2020
Innlegg
192
Antall liker
74
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
SÅ bruker du Kossene på Staxamp Motorhome? Da er et par Drop Koss ESP95X en billig inngangsbillett ja. 390$ + frakt og moms vel nå? :) Jeg har litt lyst på en slik en, men det blir jo liten vits med SR 5 og L300 + 700 oppå SRD7, SRM717 og Mjølnir KGSSHV. Holdt nesten på å trekke i nødbremsen for Jade II også, men det skal godt gjøres at det ikke bare blir nedgraderinger. Kanskje prøve intervjue dem et el annet sted i stedet. (Man kan uansett få mye audio for 5000 i hodetelefoni. Kanskje mer brukt enn nytt, men om noe er unntaket fra det og man ikke er basshue er Koss ESP kanskje nr 1).
 

Craylock

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2020
Innlegg
192
Antall liker
74
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
(Selv om SRS3100 til litt mer er en bedre innstegsmodell)
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.625
Antall liker
1.487
Sted
Sunndalsøra
Ja, Koss ESP/ 950 har ikke den dypeste bass av hodetelefonene. Men resten av frekvensen er overlegent det meste. Er kjennt for speed og god på vokale innslag og en veldig fin diskant. Mellomtonen er alltid vært ansett for å best på elektrostaiske hodetelefoner. Har en gammel STAX SRX MK 3, som har en dyper bass enn Koss. Stax SRX MK3 PRO er vel den hodetelefonen som har den dypeste bass. Lavere enn noen dynamisk hodetelefon Det var få produsert av denne hodetelefonen. Den hadde en helt annen driver enn standard MK.3.
 
Sist redigert:

Craylock

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.06.2020
Innlegg
192
Antall liker
74
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
2
Sitter og nyter Lambda 700mk2 på Mjølnir Audio KGSShv nå, og det settet har stålkontroll her på hjemmekontoret. Den strekker seg bra nedover, men elektrostat-bassen får ikke samme fylden. Skal få på en blue-tack, høre 007/2 og kanskje se om ES1Alpha fins
 
Topp Bunn