Hodetelefoner til gitar?

rotecop

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
1.048
Torget vurderinger
2
Egentlig ikke 100% hifi relatert. Men det er her ekspertisen er :) For å ikke plage familien med min knoting har jeg kjøpt en mini forsterker til mine gitarer . Fender Mustang micro. Hadde opprinnelig planlagt å benytte noen AKG K141 som jeg hadde liggende, til dette formålet. De viser seg nå å ikke være egnet. Det blir for svak lyd fra mic på Stratocaster 69. Jeg har ett sett BO H8i som derimot fungerer greit ( 98db - 21ohm). Men de er litt tungvint å bruke, med avinstallere blåtann når passiv bruk. Tenkte kjøpe hodetelefoner som kunne være koblet til konstant sammen gitar amp. Gear4music har pakkeløsninger hvor de tilbyr Sennheiser HD 200 PRO eller Audio Technica ATH-M30x.
Mitt spørsmål til dere er .
Bør jeg gå for en av disse eller har dere forsag til bedre alternativer? Bedre lyd ett trinn opp?
Har ikke satt noe budsjett, men er ingen mening med veldig kostbart løsningen. Da disse kommer få en del juling.
Kan hende on ear løsning også? da jeg liker det formatet.
Kom med forslag og innspill. Jeg har lite peiling på passive hodetelefoner, og trenger litt hjelp :)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.229
Sted
Holmestrand
Du hadde AKG?
Hva med disse?

rotecop

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
1.048
Torget vurderinger
2
Til xerxes . Er disse bedre enn de forslagene som Gear4music kommer med? Har egentlig ikke noe forhold til AKG som sådan. De K141 jeg har er ikke spesielt gode i utgangspunktet heller:)

rotecop

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
1.048
Torget vurderinger
2
Takk for forslag HoJ . Kom kanskje ikke helt tydelig frem men tenkte i denne omgang egentlig hodetelefoner med kabel. Jeg har allerede settet med H8i, som er lignende dette fra Marshall. Men Marshall og Fender er jo ellers en gull kombinasjon:)

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
20.469
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Takk for forslag HoJ . Kom kanskje ikke helt tydelig frem men tenkte i denne omgang egentlig hodetelefoner med kabel. Jeg har allerede settet med H8i, som er lignende dette fra Marshall. Men Marshall og Fender er jo ellers en gull kombinasjon:)
Bruker kabel på mine..

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.323
Torget vurderinger
1
Boss waza air:

Disse er trådløse og beregnet til gitar, kan redigere med telefonen over blåtann hvilke effekter man ønsker og rikt utvalg av mer eller mindre alle Boss pedaler etter behov. Selges hos de fleste gitarsjapper som fører Boss.

rotecop

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
1.048
Torget vurderinger
2
Disse Boss Waza har jeg sett på. De er litt kule. Man kan plassere ampen 3D i omgivelsene. Ikke er de veldig dyre heller. Dersom man sammenligner med hifi :) Men i så fall må jeg begynne helt på nytt. Hadde håpet å ikke legge alt for mye i det i denne omgang. Mustang micro har jeg allerede:)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.229
Sted
Holmestrand
Til xerxes . Er disse bedre enn de forslagene som Gear4music kommer med? Har egentlig ikke noe forhold til AKG som sådan. De K141 jeg har er ikke spesielt gode i utgangspunktet heller:)
Jeg liker den type AKG, synes de er veldig komfortable.
Jeg tør ikke påstå at de er bedre, ville heller hørt på @HoJ i dette tilfellet.
:)

rotecop

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
1.048
Torget vurderinger
2
Har prøvd å lese meg litt opp på passive hodetelefoner. Hva tror dere? Vil Audio-Technica ATH-M40X eller de fysisk litt større Beyerdynamic DT 770 Pro-32ohm være verdt forskjellen fra de som Gear4music har i pakken?

rotecop

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
1.048
Torget vurderinger
2
For en gangs skyld har jeg hørt litt på hva studio folka sier .Har bestilt Beyerdynamic DT 770 Pro-32ohm fra Njål Hansson. Håper ikke det blir for gæli. I så fall er det god plass på siden til Finn.no :)

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
20.469
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
For en gangs skyld har jeg hørt litt på hva studio folka sier .Har bestilt Beyerdynamic DT 770 Pro-32ohm fra Njål Hansson. Håper ikke det blir for gæli. I så fall er det god plass på siden til Finn.no :)
Blir sikkert bra.

Topp Bunn