Hodetelefoner til kontoret eller supplement hjemme

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.665
Sitter med tanken på å kjøpe et oppsett til kontoret eller supplement til hornriggen hjemme.

Var inne på samme tanken i fjor, men la det fra meg etter å ha vært og testet Meze Empyrean på Naim Uniti - det største hifi-gjespet jeg har opplevd på ganske lenge.
Er dette representabelt for skikkelig god headfi-lyd, eller passet det bare ikke meg?
For lenge siden hadde jeg et STAX-sett - husker dessverre ikke betegnelsen - som jeg husker jeg likte godt. Kanskje en anelse slanke i bunn, selv om jeg likte selve basslyden godt.

Hva har folket med erfaringer å melde her? Gode tips?

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Antall liker
1.776
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg er ikke noe head-fi-mann, og jeg har ikke fast plass på kontoret, og er som oftest på kunder sitt kontor.
Da landet jeg på Focal Elegia (utgått modell), kabel fra Forza Audio Works og Cayin RU6 DAC (Dagens modell er RU7).
Tipper jeg oppgraderer putene etterhvert, men dette funker greit for kontor.

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Antall liker
7.497
Sted
Under stjernene
Samme her:
Focal Elegia med Dekoni puter og Forza kabel.
En skikkelig oppgradering er, (i alle fall hvis man bruker Samsung mobil)

USB Audio Player Pro

Den koster ca. 90 kr.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
18.642
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Du bør jo ha fokus på god isolasjon av omgivelseslyd. Lekkasje inn , men også ut dersom du sitter nært andre. Her skiller det erfaringsmessig en god del mellom ulike modeller.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.665
Har eget, lukket kontor, så jeg trenger hverken støykansellering eller å ta hensyn til andre. Alternativet er faktisk små aktive høyttalere, men vil utforske dette først.

Ser for meg et oppsett med dedikert amp, potensielt med DAC, helst med balansert inngang som jeg også kan bruke med kildene jeg har hjemme om jeg skulle finne på å ha det hjemme.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.512
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
På gjemmekontoret spiller jeg fra PC med Equalizer APO tonekontroll/eq, Topping DX1 forsterker og et par utgamle Sennheiser HD580 Precision. Det er vel HD660 som er de nærmeste av de som selges nå. Det finnes selvfølgelig flottere hodetelefoner der ute, men disse fungerer til Mahler.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
18.642
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Hva med de Fiio F1 som @ardilla nylig har testet?
Virker å være verd å sjekke ut.
Alternativt kan jo også on-ear være et alternativ. Blir ikke like tett/varmt.

Topp Bunn