Hodetelefonforsterker til Focal Elear

Aasbakk

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.02.2017
Innlegg
55
Antall liker
16
Sted
Ådalsbruk
Noen som har tanker/erfaringer om hodetelefonforsterker til Focal Elear? Jeg har Dragonfly Cobalt fra før som brukes nå, men har tenkt en stasjonær hodetelefonforsterker til stereoanlegget. Budsjett opp til ca 2.500. Hørt mye bra om Schiit Heresy, men interessert i å høre om noen har erfaringer og anbefalinger til Focal Elear.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
I prisklassen vil jeg anbefale brukt utstyr. Min private oppfatning er at Heed hodetelefonforsterkere blåser et liv i Elear som knapt noen annen. Problemet er selvsagt at Canamp koster ca. 4000,- og sjelden er å få på bruktmarkedet i Norge. Men ser du til utlandet, finnes det noen.

På Finn ligger ellers gode hodetelefonforsterkere fra Burson og Creek som er godt innafor budsjett, de er også gode valg. Jeg ser også av og til Rega Ear til god pris, denne også spiller fint med Elear.
 

Aasbakk

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.02.2017
Innlegg
55
Antall liker
16
Sted
Ådalsbruk
I prisklassen vil jeg anbefale brukt utstyr. Min private oppfatning er at Heed hodetelefonforsterkere blåser et liv i Elear som knapt noen annen. Problemet er selvsagt at Canamp koster ca. 4000,- og sjelden er å få på bruktmarkedet i Norge. Men ser du til utlandet, finnes det noen.

På Finn ligger ellers gode hodetelefonforsterkere fra Burson og Creek som er godt innafor budsjett, de er også gode valg. Jeg ser også av og til Rega Ear til god pris, denne også spiller fint med Elear.
Flott 😀 Mange takk for svar. Da skal jeg kikke på Burson og Creek også, samt legge inn et autosøk på Finn etter Canamp, så kan jeg i hvert fall følge med.
 

Aasbakk

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.02.2017
Innlegg
55
Antall liker
16
Sted
Ådalsbruk
Har kikket på en del forskjellige løsninger nå. En Aune X1s dac/amp, Schiit Heresy med Cobalt som Dac, eller Creek OBH-21 med Cobalt. Synes det er litt vanskelig å skjønne alt det tekniske, og spesielt dette med anbefalt output impedance på amp i forhold til impedance på hodetelefonene. Har lest litt om at impedance på amp bør være 8-10 ganger mindre enn impedance på hodetelefon, men andre sier helt annet. Tar gjerne i mot flere innspill på dette, og om noen av de foreslåtte løsningene er bra
 

Salmacis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
230
Antall liker
167
Sted
Viken
Torget vurderinger
4
Jeg gikk for Topping DX7 Pro. Syns den "spiller" fint. Sikkert en del ting som er bedre enn den, men fungerer bra med Elear syns jeg. Egt overraskende fornøyd med gjengivelsen :)
 

Aasbakk

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.02.2017
Innlegg
55
Antall liker
16
Sted
Ådalsbruk
Jeg gikk for Topping DX7 Pro. Syns den "spiller" fint. Sikkert en del ting som er bedre enn den, men fungerer bra med Elear syns jeg. Egt overraskende fornøyd med gjengivelsen :)
Denne så absolutt interessant ut 😀 Fjernkontroll er jo alltid kjærkomment, og veldig gode omtaler for øvrig ser jeg. Farger den lyden på noen måte? Og er det evt andre fordeler du har merket deg med den? Skal legge inn autosøk på Finn på denne. Er den å få kjøpt ny i Norge forresten? Har ikke funnet noen enda som forhandler Topping.
 

Salmacis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
230
Antall liker
167
Sted
Viken
Torget vurderinger
4
Denne så absolutt interessant ut 😀 Fjernkontroll er jo alltid kjærkomment, og veldig gode omtaler for øvrig ser jeg. Farger den lyden på noen måte? Og er det evt andre fordeler du har merket deg med den? Skal legge inn autosøk på Finn på denne. Er den å få kjøpt ny i Norge forresten? Har ikke funnet noen enda som forhandler Topping.
Hei.
Svarte deg i Topping tråden.
 
Topp Bunn