HoJ sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.308
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Innholdsrik dag. Nesten ferdigstille pianomekanikk, så to timmers økt med innebandy. Så ble det grilling
    1000019956.jpg

    så dro @Bratt og jeg til Sunde bedehus, der møtte @MalaAudio oss med en presentasjon.
    1000019970.jpg
    1000019971.jpg

    Mye ukjent musikk, en del folk og dyre komponenter....
    Så rett over til årsmøtet i velforeningen.
    Kom hjem og himmelen møtte meg slik
    1000019969.jpg

    Alt i alt en kjekke dag.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.308
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da er det litt planlegging for ferie i 2025. Det blir ikke noen utskeielser da Japanturen i år kommer til å bli ufattelig kostbar for oss og vår økonomi. Vi har tross alt ikke topplønn noen av oss. Japanturen har vi planlagt og spart opp til i over ti år. Neste år og årene fremover kommer vi nok til å bruke på Kreta. Første tur blir sannsynligvis i mars sammen med to kamerater, så blir det en tur i påsken, samt en lengre ferie på sommeren. Det lønner seg å være litt raskt ute med bestilling av fly da kan en få gode priser. Fant nå flybillett fra Sola flyplass til Heraklion på Kreta tur/retur for under 2500,- i mars neste år. Det er ganske billig.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.072
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Spilleliste fra Mala-besøket i går.
    Listen to the playlist mala-tour by HoJ76 on Qobuz https://open.qobuz.com/playlist/20992450
    Skull gjerne tatt turen og hilst/hørt på Mala.
    Men kan ikke skulke kor-prøver og diverse øvinger, og gå glipp av stor musikk, så klart. Sånn cirka fire kvelder fast i uken. Slik begrenser den ene interessen den andre, har ikke tid til å bruke mer penger på hifi, og alt balanserer ganske bra. Bortsett fra annet sosialt liv enn musikkliv. Og så friluftsliv, fysisk forstring og sånt :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.842
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Siden du liker å ha alt fra samme merke Helge ;)

    Og heldigvis for deg så har du kjøpestopp, så da er det bare å handle i vei 🤑
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.308
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nok et mesterverk fra Ragnar Bjerkreim. Sterke tekster og flotte melodier.
    Gratulerer med albumslipp og bursdag.
    1000020041.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.308
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Med på kjøpet kommer denne også, jeg har en brukt versjon fra før, men den begynner å slite litt.
    1713593742936.png

    Nå blir det litt musikk - til klokken 09 da er det kvalifisering i F1 som gjelder.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.308
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    God søndag. Kaffen er snart på kannen så da blir det F1 løp snart. Etter det blir det nok å nyte solen på terassen. Så blir det trening i kveld. Min eldste sønn måtte en svipptur til Filippinene (fredag til tirsdag) på grunn av en begravelse han måtte være med på der nede. Han sendt dette bildet. Kunne ikke vært mer enig.
    1000020078.jpg
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    574
    Antall liker
    483
    Sted
    Longnose
    God søndag. Kaffen er snart på kannen så da blir det F1 løp snart. Etter det blir det nok å nyte solen på terassen. Så blir det trening i kveld. Min eldste sønn måtte en svipptur til Filippinene (fredag til tirsdag) på grunn av en begravelse han måtte være med på der nede. Han sendt dette bildet. Kunne ikke vært mer enig.
    Vis vedlegget 1017326
    Kjedelig å høre med begravelse!
    Enig med kaffen , sitter her med nykvernet kaffe og F1 sending fra Skyf1 med Rosberg i kommentator stolen:) ha et godt løp
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.308
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det ble ikke innebandy i dag. Da tar jeg heller en sykkeltur. Første stopp er en av de mest fotograferte naust i Norge. Orginalen fra 1900 ble ødelagt på vinteren 2021, men kopien er like flott.
    "Det gule naustet"
    1000020147.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.308
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Dere får hoppe over dere som vil. Det ble en 19km tur alt i alt i solværet. Etter naustet så ble det en tur forbi "Sverd i fjell" - men alt for mange turister der til at jeg la inn en stopp.
    Da tok jeg heller turstien mot Madlasandnes, muligens den flotteste plassen i Stavanger.
    1000020165.jpg

    (Sverdene i det fjerne)
    Tursti mot Madlasandnes.
    1000020166.jpg
    1000020167.jpg
    1000020168.jpg
    1000020169.jpg

    Madlasandnes koster det nok hvis en ønsker å kjøpe hus, men da kan en nyte livet på sommeren med egen strand.
    1000020170.jpg

    Hvis du har hytte på Sørlandet ved sjøen så slipper du å sitte i fredagskø...
    1000020171.jpg

    Alt for pompøst for meg så jeg vender sykkelen mot Ullandhaug i stede.
    1000020172.jpg

    Blokkene på bildet på haugen der borte tar jeg en nærmere titt på.
    1000020173.jpg

    Må være 15 år siden sist jeg var inne i de blokkene der, i seg selv ikke noe rart... men vi eier en av leilighetene der... husker ikke hvem av dem en gang 🤔🫣 (Jernalderengåren skimtes mellom to av blokkene)
    På tide å sette kursen hjemover.
    1000020174.jpg
    1000020175.jpg

    Det ble en fin tur, men litt for mye småstein på asfalten så en måtte følge med hele tiden.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.308
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da ble det dugnad i velforeningen i dag. 4 timers jobbing med grilling etterpå. Da siste pølsen var spist opp så kom regnet - perfekt timet.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.308
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    God lørdag, i dag blir det sol og grei temperatur. Så i dag er det utearbeid i hagen som gjelder. Vi har fremdeles kontainer stående i gaten til hageavfall etter dugnaden på torsdag så da blir det å benytte den.

    I går gikk datteren løp på travbanen og havnet på andreplass, noe hun ble utrolig glad for, men moren til hun som egentlig skulle havne på andre (hadde det ikke vært for at hun galopperte i mål) la inn en klage angående vår datter - at hun hadde vært stygg med ponnien (noe vi VET at hun ikke har vært (hun "elsker" dem over alt på jord). Så nå har hun mistet mye av motet - det er andre gang denne damen legger inn en klage - og det skjer denne gang, som sist, når hennes dater blir disket. Vår datter var utrøstelig i går - og slikt er både tungt og vondt som foreldre, spesielt da vi vet at klagen ikke er korrekt.

    Jeg legger planer frem til midten av august for tiden, både jobb og privat. Uke 26 og 27 skal jeg faktisk jobbe i Østfold-distriktet. Har to servicer samt noen stemminger, så da skal jeg bo hos mine foreldre i en god periode. Håper jeg kan ta turen innom noen hfs-ere også hvis det passer.
    Avtale med besøk i Shigeru Kawai-fabrikken i Japan har også godt i boks. Blir spennende å se dem håndlager flygler (en av de få fabrikkene som naturtørker treverket før det brukes. Tørkeprosessen er 12 år.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.926
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Etter mange år som pappa og trener, har jeg erfart at en ting er dønn sikkert:
    Har man barn som driver med organisert aktivitet, møter man foreldrene.
    Møter man foreldrene, møter man et og annet rævhol. Svære RÆVHOL til og med.
    Alt annet er variabler :)
    De fleste av dem er fine (variablene altså - ikke r****lene), og de som ikke er det, er god trening for resten av livet.
    Men like kjipt og altoppslukende for et barn!
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.676
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Dere får hoppe over dere som vil. Det ble en 19km tur alt i alt i solværet. Etter naustet så ble det en tur forbi "Sverd i fjell" - men alt for mange turister der til at jeg la inn en stopp.
    Da tok jeg heller turstien mot Madlasandnes, muligens den flotteste plassen i Stavanger.
    Vis vedlegget 1018137
    (Sverdene i det fjerne)
    Tursti mot Madlasandnes.
    Vis vedlegget 1018138 Vis vedlegget 1018139 Vis vedlegget 1018141 Vis vedlegget 1018142
    Madlasandnes koster det nok hvis en ønsker å kjøpe hus, men da kan en nyte livet på sommeren med egen strand. Vis vedlegget 1018143
    Hvis du har hytte på Sørlandet ved sjøen så slipper du å sitte i fredagskø... Vis vedlegget 1018144
    Alt for pompøst for meg så jeg vender sykkelen mot Ullandhaug i stede.
    Vis vedlegget 1018146
    Blokkene på bildet på haugen der borte tar jeg en nærmere titt på.
    Vis vedlegget 1018147
    Må være 15 år siden sist jeg var inne i de blokkene der, i seg selv ikke noe rart... men vi eier en av leilighetene der... husker ikke hvem av dem en gang 🤔🫣 (Jernalderengåren skimtes mellom to av blokkene)
    På tide å sette kursen hjemover. Vis vedlegget 1018149 Vis vedlegget 1018150
    Det ble en fin tur, men litt for mye småstein på asfalten så en måtte følge med hele tiden.
    Fine bilder HOJ ,, får alldeles flash back : )
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.040
    Antall liker
    20.223
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Så nå har hun mistet mye av motet - det er andre gang denne damen legger inn en klage - og det skjer denne gang, som sist, når hennes dater blir disket.
    Bli´r simpelthen så forbanna, når jeg leser slikt.
    Å være så virkelighetsfjern, at "mitt barn gjør ikke feil" :mad:
    Du må bare trøste så godt, du kann.
    Kanskje være litt proaktiv, å klage på dritsekken som klager?? Mangler jo lissom ikke bevis på,
    att hun klager, når det går ille for datteren hennes.
    Lykke till med "det hele" 🥰
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.308
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    De er klar over ho...

    I dag tok jeg tak i komposten våres som har lagret seg siden vi rev opp hagen i 2007 (pluss noe ekstra for hvert år frem til i fjor). Skal si det ble fin jord å jobbe med.
    1000020289.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn