Homeplug og støy

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
4
Er det problematisk å bruke en homeplug til å få musikk frem til anlegget mht til støyproblematikk (RF?) ?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.290
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg har nettopp koblet NAS-en min til nettverket med en slik løsning fra Devolo. De står på samme kurs som anlegget, hhv. ca. 5 og 10 meter unna stikkontakten der anlegget er plugget i, og jeg hører absolutt ingen forskjell med og uten disse.

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
4
Ok. Fint.
Da går jeg for en slik løsning.

Hvilken løsning har du? 200 eller 500?
Tenkte å kjøpe et starter kit på Komplett.no, og da blir det enten "500 AVmini Network" eller "500 AVmini Powerline". Men jeg er egentlig ikke helt sikker på hva forskjellen på disse er og om jeg egentlig trenger et 500 kit.

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
4
En tanke slo ned i hodet mitt; Når jeg får en homeplug i hus skal jeg finne frem strømfilteret mitt (som ikke gjør noe fra eller til her jeg bor nå), så kan jeg sjekke signalkvalitet på nettverket med og uten filter ;D

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.290
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
belia skrev:
Ok. Fint.
Da går jeg for en slik løsning.

Hvilken løsning har du? 200 eller 500?
Tenkte å kjøpe et starter kit på Komplett.no, og da blir det enten "500 AVmini Network" eller "500 AVmini Powerline". Men jeg er egentlig ikke helt sikker på hva forskjellen på disse er og om jeg egentlig trenger et 500 kit.
Sorry. Så ikke denne før nå.

Jeg kjøpte et 500mbps Devolo startsett fra Dustin Home.

Dette:

http://www.dustinhome.no/product/5010594469

Jeg syntes det var greit å få et med "passthrough" for strøm, så den ikke bruker opp en egen stikkontakt.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
550
Torget vurderinger
1
Kjøp netgear sin 500mbit greie..har sett den på tilbud flere steder. Dette er samme ulla, alle merkene er kompatible med hverandre, t.o.m 200mbit mot 500mbit-adaptere. Bruker dette selv, og det fungerer brillefint til både musikk og film. Litt tregt å bruke homplug til jobbe direkte mot en NAS/Share, men det har man jo ethernet-switch til.

Forskjellen mellom starter kit og powerline/mini/etc er at det følger med 3 adaptere i sistnevnte.

Topp Bunn