BigSwifty
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 07.06.2004
- Antall liker
- 3.873
...ord blir fattige:
Vedlegg
-
147.2 KB Visninger: 30.922
Hvorfor skal være så nett da ?? Horn er stort ... det burde jo du vite 8)Canales skrev:vært både avbildet, omtalt og siklet på et x-antall ganger her på hfs de siste to årene, de der.
kan godt sikle litt til, jeg. 8)
men med de tilhørende bassene, så blir det ikke akkurat nett og pent, da.
jan#jan skrev:Hvorfor skal være så nett da ?? Horn er stort ... det burde jo du vite*Canales skrev:vært både avbildet, omtalt og siklet på et x-antall ganger her på hfs de siste to årene, de der.
kan godt sikle litt til, jeg.*
men med de tilhørende bassene, så blir det ikke akkurat nett og pent, da.
I horn sammenheng - SÅ er det nett
Litt kaldt vann i blodet:Canales skrev:dimensjonsmessig ligner lv-bassene på de som lmc dreiv og krana opp til kompisen heromdagen.
regner med at dette er ekte hornlada bass, som spiller 20-70 eller deromkring?
ellers har swifty rett: har man ikke plass, så har man ikke råd.
de koster vel drøye halvannen mill, right?
Jeg var inne på dette rommet og hørte disse.slowmotion skrev:Jeg synes Silbatones store hornhøyttalere som de viste på CES ser morsomme ut.
( Beklager stort bilde ... )
Alle driverne er field coil ....
hahah, det er jo litt morsomt!LS3/5a skrev:Jeg var inne på dette rommet og hørte disse.slowmotion skrev:Jeg synes Silbatones store hornhøyttalere som de viste på CES ser morsomme ut.
( Beklager stort bilde ... )
Alle driverne er field coil ....
De spillte så grusomt at vi trodde det var en spøk.
Ingen sammenheng, skala og faktisk heller ingen dynamikk, burde ikke være mulig med den riggen???
Fascinerende
pengesluk skrev:Litt kaldt vann i blodet:Canales skrev:dimensjonsmessig ligner lv-bassene på de som lmc dreiv og krana opp til kompisen heromdagen.
Et EKTE basshorn som skal ned til 20 Hz eller deromkring blir desverre rundt syv meter og med en åpningsdiameter på rundt tre meter. Kan godt foldes, med alle de problemene det innebærer, men fortsatt betinger systemed digital delay for å få bukt med den "enorme" tidsforskjellen i ankomst av herlig lyd! Har hørt tre slike anlegg, to uten delay og ett med, og ingen låt homogene og problemfrie.
Men for all del, la dette være en drømmetråd, så skal ikke jeg pisse mer i ølet vårt..!!
Slik er det desverre. Så lenge høytt. leveres som et ferdig kompakt system så vil det være kompromisser, bestandig. Har forøvrig hatt samme diskantdriveren som LV benytter her, en TAD 703. Hvorfor de har montert den på SKRÅ er en gåte ikke bare for meg. Denne diskanten har forskjellig spredningsmønster i horisontal kontra vertikal montasje. Benyttes helst i monitorer, med slissen vertikalt for best spredning oppover/nedover. Monitorene henger gjerne en del høyere enn hodet til lydteknikeren, mwn wr vinklet inn mot lytteplassen.Canales skrev:pengesluk skrev:Litt kaldt vann i blodet:Canales skrev:dimensjonsmessig ligner lv-bassene på de som lmc dreiv og krana opp til kompisen heromdagen.
Et EKTE basshorn som skal ned til 20 Hz eller deromkring blir desverre rundt syv meter og med en åpningsdiameter på rundt tre meter. Kan godt foldes, med alle de problemene det innebærer, men fortsatt betinger systemed digital delay for å få bukt med den "enorme" tidsforskjellen i ankomst av herlig lyd! Har hørt tre slike anlegg, to uten delay og ett med, og ingen låt homogene og problemfrie.
Men for all del, la dette være en drømmetråd, så skal ikke jeg pisse mer i ølet vårt..!!
du har nok rett, sluk.
tenker det er ca. 4m foldet i den lv-kassa.
helt perfekt, hva nå det er, låter nok ikke dette lv-systemet heller.
men det kan løses som halvbølge eller kvartbølgehorn med godt resultet ogsåpengesluk skrev:Litt kaldt vann i blodet:Canales skrev:dimensjonsmessig ligner lv-bassene på de som lmc dreiv og krana opp til kompisen heromdagen.
LMC skrev:tror forøvrig ikke bassene i Olympian er horn (såvidt jeg husker)
mvh
Leif
Javisst er horn bæltøft - en ordentlig mannegreie.. som å sette Ducati'en på dreiefot i stua..jan#jan skrev:Horn er bæltøfft .... synd det krever såpass med space som det gjør :
Har du barn og karaokeinteressert kone så er denne løsningen "lett" å selge inn hjemme - egen scene i stua, det er flott!H.R skrev:for dem med dårlig plass...