Horten 2018

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan tok konemor det, får du dra til neste år også?;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ
    2

    2xJ

    Gjest
    Vil bare takke alle tilreisende !!!!! Alle som tar turen langveisfra, for og høre og prate hifi, og ikke minst alt annet....
    Alle som er med på og skape en sosial greie, med sin klikk av venner/bekjente.

    DERE er kjernen av hva Hortenmessa ER !!

    Jan Robert
    Helt enig Jan Robert, det er den sosiale biten som binder oss sammen. Fikk ikke snakka så mye ned deg i år dessverre.
    Du er en mann/gutt som er deg selv, noe det blir mindre å mindre av( dessverre )
    Du har et syn på ting som får mange til å stoppe opp å tenke, til og med jeg;=).
    Hadde ikke jeg hilst på brosten så hadde vi helt sikret fått tatt en skikkelig prat om alt og ingenting.
    du er faktisk en av de som jeg synesdet er veldig artig å slåss en prat med, om hva? Jo altfor ingenting.
    Håper på mindre skrubsår neste år, vi snakkes:)
    Må trekke frem Horn Alliansen som har vært en pådriver tidligere for og sosialisere på treff internt og oxo på messa.
    Det var vi tross alt som startet Peppes greia på fredager, og jeg syntes det er bra at det er blitt " en greie " for alle..... spess DIY gutta da :cool:
    Ikke minst Vestlandsfandene....utrolig bra gjort og kjøre ... tog i bøttevis av timer for og treffe noen halvgamle gubber her østpå.. :rolleyes:

    Bare og booke rom for 2019 !!!!!! ;)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    På ei messe er det mye som imponerer, eksempelvis småhøyttalere som spiller bedre enn hva de "skal" - altså hva øyet forteller en.

    For årets messe undres jeg på om jeg har oppdaget det som byr på best gromlyd i forhold til kostnad; PMC høyttalerne til drøyt 80.000

    Skrev det akkurat i takke tråden til NAT på bransjenyheter, det at det egentlig er vi som skal takke for at de små importørene uten butikker landet rundt, kommer og byr på hyggelige opplevelser.

    En ting er imidlertid elendig hos samtlige utstillere, i forhold til før i tiden, hva de har med seg av utstyr. Før viste de oss store deler av sortimentet, mens det nå kun plukkes ut hva man spiller på pluss litt til. Er man først på messe, kan da ikke være verdens undergang om de må bære dobbelt så mye utstyr inn og ut av hotellrommene. Honnør til Maala Audio, forresten, her oste det av utstyr og miljø og vilje til hyggelig prat om alt og ingenting.
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    På ene rommet til Stereofil, der de spilte på de store Graham høyttalerne, så brukte de et klassiskstykke i løpet av den arrangerte demoen. Noen som vet hva det var? Glemte å notere det ned.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    På ene rommet til Stereofil, der de spilte på de store Graham høyttalerne, så brukte de et klassiskstykke i løpet av den arrangerte demoen. Noen som vet hva det var? Glemte å notere det ned.
    Han spilte vel noe Elgar ihvertfall. Brutale disse høyttalerne. Kanskje vi får oppleve storebroren med doble 12 tommere neste år?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Det var sånn ca.6 år siden jeg overnattet i forbindelse med Horten messa, og jeg tror dette var messe nr.13 av 17 mulige. Så man er vel for veteran å regne i så henseende. Det ble et på alle måter særdeles hyggelig opphold, noe min livlege forsikret meg om på forhånd :rolleyes: Det var hyggelig å gi labb til de herrer Jorwed, Evo II, vinagunner, HCS, Final m.fl.
    Fremfor alt tok jeg turen for å være Karmanas støttekontakt (akkurat som han trenger det :rolleyes:), og vi fant vel tonen ganske kvikt og tidligere nevnte herrer fikk vel mer inntrykk av å ha havnet i en eller annen avdeling på tulleheimen. Men se det kan kapteinen og pasienten leve godt med.
    Onkel Finn og nlykke leet ikke på øyelokkene en gang over vår muntre passiar :cool:
    Man forårsaket rene folkevandringen til Himalaya Tandori, og sigar, øl og vin smakte fortreffelig i godt selskap på Horten mikrobryggeri til et stykke ut i de små timer.

    Messa har blitt mindre hva antall utstillere angår, men merkbart hyggeligere (mer lun og intim er ordene jeg legger i dette).
    Det spilte også temmelig bra de fleste steder, slik at man ikke måtte grave langt ned i Hifi DNAet for å sette de oppsatte lirekassene med tilhørene bokser i de riktige subjektive kategoriene efter mitt skjønn.

    Noe jeg får stadig mer sansen for er PMC høyttalerne hvis agentur forvaltes av en av hifi andedammens hyggeligste herremenn, Morten Ringvold.
    Hva de små 2-veis PMC boksene klarte å presse frem var mildt sagt fasinerende.

    _DSC0682.jpg


    Når så modell 25.26 ble koblet opp, og det samme musikk eksempelet ble avspilt på disse, hørte man tydelig hvordan man fikk mer av alt. De spiller aldeles glimrende, og begge modellene må sies å være et kupp i sine respektive kategorier. Hmmmm...en liten Luxmann AX-509 mk.II og et sett PMC 25.26 koblet på det nye 55 "flatbrødet hadde vi kledd jæskla godt her nede :cool:

    DSC_0617.jpg
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Etter NAT rommet ruslet jeg opp til Nordic tone, og ble en smule blendet i døra. Friskt fargevalg på kreasjonene kan man si.

    DSC_0622.jpg


    DSC_0626.jpg


    Musikkgjengivelsen var åpen, men ved pådrag freste det i mine diskant sensitive ører. Men vist var det oppløst, og homogent på sin måte. Rommet var jobbet hardt med, og det sto mange Daad diffusorer/absorbenter der, hvilket nok var lurt. De 2 blide herrer Miles og McLaren borger for kvalitet. Det ble spilt musikk fra Tidal via læfftoff, og Leben CX600s forsterkeren leverte varene.

    DSC_0629.jpg
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Takk for mye bra bilder! Jeg måtte lide meg gjennom en uke i solseng på Kreta :cool: Det er vel på grensen til gyldig fravær.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Man kan jo ikke gå forbi PM Audio sin utstilling, og i år hadde Paul og Marion med seg noen nye kreasjoner fra finske Gradient som et øyelokk gav minner om svenske Raunas betonghøgtalere fra forna da`r. Dette er de siste høyttalermodellene Jorma Salmi jobbet med før han brått ble revet bort 27 juli 2018. Men hans sønn jobber videre der far slapp i følge Paul.

    I det høyre racket sto det en MEGET i øynefallende CD-spiller fra Micromega Kalista. Plexiglassbling eller fullt funksjonell CD slede? Sub chassie med avkobling i alle 3 plan og ekstern strømforsyning. Prisen er det ingen vits å spørre om. Det er bare å droppe turen til Munchen messa en 20 års tid (all inclusive), så er den din :rolleyes:

    _DSC0643.jpg


    _DSC0686.jpg


    Jo, takk det låt aldeles vanedannende gjennom Codas integrerte forsterkeri, metervis med Black Magic signal-, og høyttalerkabler + flust av Furutech kabelbukker og akustikk panel. Lydgjengivelsen var åpen, detaljrik og homogen. Trikset med å sitte mitt på tett opp i racket med godsakene for så å få vokalisten midt i lydbildet rett foran nesetippen var besnærende. Trikset med å spille lavt er gull, men ikke for lavt. Så jeg fikk survet meg til 3 ekstra db når Stevie Ray rasket over sin Strat fra 1968 på vinyl, og det låt fett av strengene med sine myriader av over og undertoner.

    Metronomes lansering av sin første topplader SACD spiller er et solid statement, dog noe sent i hifi evelusjonen, men Ken Kessler vil sannsynligvis drepe for denne sleden :rolleyes:

    _DSC0687.jpg


    I det nedeste bildet står Kalista CD.spilleren koblet på sitt sub-chassie, den svarte boksen er Micromega SACD toppladeren og i bunn står strømforsyningen til Kalista med 1 Farad lyttebank! :eek:

    Herr Mortensen har fremdeles magiske fingre, og evnen til å jobbe frem god lyd i slitne firkantede rom :cool:
    Takk for lytten, og samtalen dere 2 gode mennesker.
     
    Sist redigert:

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.691
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Vi gjer så godt vi kan, og her er vårt audmjuke reportasjebidrag til Hortenmessa:
    Hortenmessa 2018 - messerapport med video
    Takk til alle som hjelpte til med filminga, og takk for intervjua!
    Måtte alle utstillarar ha godt sal det neste året, slik at de kan reise til Horten i 2019.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    I rommet ved siden av PM Audio holdt Dynaudio og Hegel et salgssymposium ledet an av en velsmurt svensk herremann ansatt hos danskene. Det ble selvfølgelig streamet musikk via IPhonen (tenke seg til hva vi gjorde før folkens før dumbphone mk.III ble kastet etter oss) og en for meg ukjent boks i racket. Strøm ble håndterte av Isotek. Anlegget var kablet opp med Nordost bendelormer mellom Hegel H590 og de små 2-veis Dynaudio talerene. Begge produktene har nedkommet med det beste av alt iht markedsføringen. Dem om det!

    _DSC0681.jpg


    _DSC0684.jpg


    De små rakkerne spilte overbevisende oppløst og homogent. Særdeles hurtige og glatt gjengivelse uten humper og avsporinger. Hegel ampen er tydelig, autoritær og meget bredbåndet, noe som tilkjenngis ganske tydelig i de forskjellige musikkeksemplene. Atter en gang blir man rasket over av hva små gode stativhøyttalere kan innenfor sitt virkefelt. H590 er en tungvekter som fint klarer tyngre oppgaver enn 2-veis talere, men den er ikke nødt.

    Med alt av siste vræl hva digitale krumspring angår montert inn, samt en bedre DAC enn Hegels egen H30D må den integrerte tungvekteren være et kupp til rett under 100 frognertirere for dem som ikke ønsker seg maaaaaaange bokser, men foretrekker minmalisme. Dynaudioene er heller ikke å kimse av, men hva med om vi koblet på PMC 25.26 til H590, og litt godsaker fra Transparents ormegård? Moahahahaha....mumle mumle,,,
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Med alt av siste vræl hva digitale krumspring angår montert inn, samt en bedre DAC enn Hegels egen H30D må den integrerte tungvekteren være et kupp til rett under 100 frognertirere for dem som ikke ønsker seg maaaaaaange bokser, men foretrekker minmalisme. Dynaudioene er heller ikke å kimse av, men hva med om vi koblet på PMC 25.26 til H590, og litt godsaker fra Transparents ormegård? Moahahahaha....mumle mumle,,,
    Jeg gadd ikke lytte til en demo hvor man skulle tro greia var "hvor bra kan en liten høyttaler låte?"

    Jeg også, vet hvor mye en stor amp har å si på seriøse småhøyttalere, som i et lite rom kan være en heaven combo.

    Men når først H590 har kommet, da gadd jeg ikke høre den på skoesker - som å teste en firehjulstrekker på flat asfalt.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.526
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan tok konemor det, får du dra til neste år også?;)

    Hun bare ristet på hode å måtte le.
    Jada får lov til å reise på messe:)
    Tror jeg hadde vært litt mer skeptisk..:rolleyes:
    Ikke så kjekt å se en kar foreta en restart av harddisken, for så å tryne i brosteinen og treffe kanten på terrassen med pannebrasken.:eek:
    Men den mest skuffa av hendelsen er vel Mr. xxxx som på det nærmeste ble lovet en "pulings" i løpet av kvelden med anstand.;D
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.313
    Antall liker
    8.349
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan tok konemor det, får du dra til neste år også?;)

    Hun bare ristet på hode å måtte le.
    Jada får lov til å reise på messe:)
    Tror jeg hadde vært litt mer skeptisk..:rolleyes:
    Ikke så kjekt å se en kar foreta en restart av harddisken, for så å tryne i brosteinen og treffe kanten på terrassen med pannebrasken.:eek:
    Men den mest skuffa av hendelsen er vel Mr. xxxx som på det nærmeste ble lovet en "pulings" i løpet av kvelden med anstand.;D
    Gikk bra, med meg altså. Nappa ut stinga igår, ser snart normal ut. Eller rettere sagt så normal som mulig.
    Gleder meg til neste høst allerede ;=)
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    908
    Antall liker
    702
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    I rommet ved siden av PM Audio holdt Dynaudio og Hegel et salgssymposium ledet an av en velsmurt svensk herremann ansatt hos danskene. Det ble selvfølgelig streamet musikk via IPhonen (tenke seg til hva vi gjorde før folkens før dumbphone mk.III ble kastet etter oss) og en for meg ukjent boks i racket. Strøm ble håndterte av Isotek. Anlegget var kablet opp med Nordost bendelormer mellom Hegel H590 og de små 2-veis Dynaudio talerene. Begge produktene har nedkommet med det beste av alt iht markedsføringen. Dem om det!

    Vis vedlegget 512088


    Vis vedlegget 512089

    De små rakkerne spilte overbevisende oppløst og homogent. Særdeles hurtige og glatt gjengivelse uten humper og avsporinger. Hegel ampen er tydelig, autoritær og meget bredbåndet, noe som tilkjenngis ganske tydelig i de forskjellige musikkeksemplene. Atter en gang blir man rasket over av hva små gode stativhøyttalere kan innenfor sitt virkefelt. H590 er en tungvekter som fint klarer tyngre oppgaver enn 2-veis talere, men den er ikke nødt.

    Med alt av siste vræl hva digitale krumspring angår montert inn, samt en bedre DAC enn Hegels egen H30D må den integrerte tungvekteren være et kupp til rett under 100 frognertirere for dem som ikke ønsker seg maaaaaaange bokser, men foretrekker minmalisme. Dynaudioene er heller ikke å kimse av, men hva med om vi koblet på PMC 25.26 til H590, og litt godsaker fra Transparents ormegård? Moahahahaha....mumle mumle,,,
    Hvilken Dynaudio modell er dette?? Det er ikke C20 eller noen andre på deres hjemmeside heller,noe nytt som kommer????
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.526
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Helt ny type som ville komme i div lekre kabinetter. Mener å huske at det skulle komme en større versjon også.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Confidence 20. Tror han sa det var det femte paret i verden. De ble ferdige rett før Horten messen.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Da får vi spore på igjen da.
    Mala Audio hadde jo litt å melde med sin PS Audio P20 strømregenerator, Ø-gøytalere og røyrforsterkeri.

    _DSC0689.jpg


    _DSC0690.jpg


    _DSC0692.jpg


    Det ble da spelt musikk på via PS Audio CD-drev og DAC, og det hele ble forsterket opp av den integrerte rørsleden oppe til høyre på det nedesret bilde. Kroken man hadde stilt opp all godsakene i var nok i overkant trang, og dessverre for meg hadde de ikke fyrt opp 300-monoblokkene :(
    Man er jo litt fasinert av den diger klumpen P20, men i følge informerte kilder så skal vist jeg ha den største Gigawatt strømrenseboksen.
    Gammelt Hifi jungel ord! Ugh....så da så :rolleyes:

    Ø høyttalerne formidlet musikk på en for meg litt uvant måte med ørlite fres i toppen, og lovnader om slam i bånn. Dog har jeg for meg at dette blir langt mer oppløst, attackvillig og morsomt i et større rom med 300-monoblokkene som motor. Selvfølgelig også med et annet musikkmateriale i skuffen. Der og da var det ikke helt min greie.
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Spilte på blokkene på lørdag, vi hørte vel på dette samtidig på søndag - hvis ikke jeg tar feil?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    Med tanke på de litt merkelige tilbakemeldingene på Mala fra søndag begynner jeg å lure på om rør ikke var noen briliant match med disse hØyttalerne.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.139
    Antall liker
    5.134
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hørte disse på messen lørdag. Da opplevde jeg dem som litt skarpe i toppen og løse i bunnen. Deretter hjemme hos HCS, på Ncore. Hos HCS låt det meget meget bra. Homogent og med masse trykk og tight bass.

    Hva er det Mala sa Snickers?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Over til noe ganske annet - Tonkraft, og deres "reimaging" av den innspilte hendelseshorisonten i studio, små og store saler som man mener barberes for viktig akustisk informasjon, samt kropp på instrumenter og stemmer. Deres gjenskapelsesfilter skal settet inn mellom forforsterker og effektforsterker, og koster 29 frognertiere. Jaha, snakker vi ennå en lurium 89 boks from the caves of forgotten knowledge?

    DSC_0666.jpg


    Komponentene i anlegget er gjenkjennbare, og musikken stømmet ut av et sett 2 -veis Legacy høyttalere med bånddiskant.
    Den magiske boksen står midt i bildet, og lyser med røde tall/dioder. Dette er prototypen som skal inn i det avbildede chassiet.
    Hva gjorde så dette med salmer og sanger vi gjerne hiver?
    Joda, musikken avspilt uten filteret koblet inn låt flatt og uengasjerende, samt at man var avhengig av å sitte "søtpunktet".
    Med filteret koblet inn fikk man tydelig mer oppblomstring, levende 3D aktig lyd, samt at man nesten kunne sitte hvor som helst i rommet å få om ikke fullt, så i hvert fall meget godt utbytte av musikken. Jeg satt der alene en 5 minutters tid, og fikk dem til å koble filteret inn og ut en rekke ganger. Besnærende!

    Tankefull forlot jeg rommet, og glemte å spørre om tilkoblingsmulighetene (RCA/XLR).
    Så da må jeg gjøre en avtale med Dr. Google eller "nurse" Firefox :rolleyes:
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Seriøst?
    Dette... øhm.... var nemlig et av rommene som fikk meg til å ta avgjørelsen om å kun omtale de mest positive inntrykkene fra messa, og drite i å omtale de som virkelig ikke fikk det til.
    Her har vi nok fått ganske dramatisk forskjellig inntrykk ja... Interessant.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Absolutt interessant Anders R. Det er ikke dermed sagt at jeg fant lydgjengivelsen i dette rommet å være blant de beste sett under ett på messa. Som deg har også jeg et par rom jeg bare ønsker og forbigå i stillhet. Men sånn vil det jo alltid være.
    På den annen side hadde det vært artig å leke med Tonkraft boksen hjemme i eget oppsett for å gjøre meg ordentlig kjent med den på godt og vondt. Ellersmessig bør vel akustikken i rommet med høyalteret hos de fleste av oss ivaretas først.
    Meg om det!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Terje Nilsen er en liten luring, og på rom 103 vartet han opp med Martin Logans minste hybrid høyttalere, platespiller (Solid Wood m/ukjent arm og Kiseki Blue pick-up), EAR 324 RIAA, Sugden CD-spiller, Lumin streamer, Nagra forforsterker og Sugden klasse-A effektforsterker. Tellurium kabling rund baut, sånn ca. En ting er jo som vanlig for lite og feil rom i forhold til dubbedittene som er stappet inn. Det gidder vi ikke diskutere.

    DSC_0668.jpg


    Det var en del av den yngre garde som travet inn og ut, og Herr Nislen lurte på om de kune tenke seg å høre forskjell på musikk gjengitt via Sugden CD-spiller og Lumin streameren? Sånn apropos låtshopping via "dumbphone" etc. Samme låt med fru Skral ble da satt i gang og synket. For streaming hadde Herr Nilsen "hacket" seg inn på hotellets nett, og skulle strømme via Tidevannsbølgen (Tidal). CD-spilleren ble startet, og etter et drøyt minutt og en del fikling med en iPhone ble det liv i Lumin boksen. Ut strømmet fru Skral i en flat intetsigende kjedelig versjon av seg selv. Det ble så svitsjet frem og tilbake for å sjekke om placebo effekten hadde tatt oss alle.
    Snodig, så da ble jeg en salgsrunde til. Men akkurat det samme skjedde.
    Det morsomme var gutta i begynnelsen av 20 åra som kikket usikkert rundt seg.
    Så fikk vi et foredrag av Herr Nilsen om verdien av orginalinnspillinger, og hvor mange ganger formatet halveres ned til CD/DAB/strømming.
    Hvor oppløst er Hi-REZ, og får du HD kvalitet når du laster ned dette? Hvem har tuklet med hva, og er kanskje førstepressingene på vinyl (og ikke minst førstehåndsinnspillingen på 1-tommes tapen) det virkelig gullet!? Masse herlig hjernetrim i dette :cool:
    Men det var jo mange som "strømmet" på messa som ikke hadde så ræva lydgjengivelse!
    Hva gjorde de? Lastet opp musikken på læfftoffen eller iPhonen før avspilling?
    Det er mangt og meget jeg ikke vet om dette, og flere utstillere benyttet ikke muligheten.
     
    Sist redigert:

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Lite tips når man skal legge ut bilder så er maks bredde et sted rundt 975 piksler i bredden før sentralen komprimerer de ihjel (975 får jeg de ihvertfall igjennom i original form).
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Lite tips når man skal legge ut bilder så er maks bredde et sted rundt 975 piksler i bredden før sentralen komprimerer de ihjel (975 får jeg de ihvertfall igjennom i original form).
    Takk for tipset evhvis, men jeg orker ikke ta meg tid til slik "resizing". Orginalbildene er i RAW, og dopes ned til JPEG. Mer enn det gidder jeg rett og slett ikke. Om jeg skulle ha tatt meg tid til ennå mer bilderedigering vil det bli langt færre innlegg fra min side. Til glede for noen :rolleyes:
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Seriøst?
    Dette... øhm.... var nemlig et av rommene som fikk meg til å ta avgjørelsen om å kun omtale de mest positive inntrykkene fra messa, og drite i å omtale de som virkelig ikke fikk det til.
    Her har vi nok fått ganske dramatisk forskjellig inntrykk ja... Interessant.
    Under ti sekunder, tok det meg å konstatere at dette måtte være årets bløff. Hvilket jeg også sa - dvs. inpakket i høflighet med "låt bedre uten boksen deres tilkoblet" - med følgende tilbake:

    - Du er den eneste som ikke har likt boksen av lytterne på de to messene vi har vist det frem
    .

    Fortsatt høflig, svarte jeg tilbake at det godt kunne være at mine ører var slitne av en hel dag med forskjellig lytting, akkurat så sakte at jeg rakk bevege meg ut av rommet før setningen var over :)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Med tanke på de litt merkelige tilbakemeldingene på Mala fra søndag begynner jeg å lure på om rør ikke var noen briliant match med disse hØyttalerne.
    Om jeg ikke husker feil, ble det byttet fra rør, til Hypex kl. D på HFS sine nye "Ø" under et besøk forleden.
    ...med dertil kraftig forbedring.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Med tanke på de litt merkelige tilbakemeldingene på Mala fra søndag begynner jeg å lure på om rør ikke var noen briliant match med disse hØyttalerne.
    Om jeg ikke husker feil, ble det byttet fra rør, til Hypex kl. D på HFS sine nye "Ø" under et besøk forleden.
    ...med dertil kraftig forbedring.
    Det var ikke rør effekt I bruk da, bare en gammel Marantz. Såklart ble det forbedring. Men om klasse D er bedre en renraset SET rør på de, strides de lærde.. :cool:
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Sorry, husker feil.

    Nå har vel produsent også nevnt at Ø kan parres med mange typer forsterkere, så da er det vel bare å eksperimentere seg frem til det som passer best.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sorry, husker feil.

    Nå har vel produsent også nevnt at Ø kan parres med mange typer forsterkere, så da er det vel bare å eksperimentere seg frem til det som passer best.
    Det en liker best i egne ører. Synes det er bra at de har den egenskapen.

    Og glemme ting... Det gjør vi alle..:)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Sagnomsuste Respons har vært med oss lenge, og stadig tatt et skritt i "riktig" retning. Jeg har lyttet til øvrige modeller under mer kontrollerte forhold, og Reidars Baby Grand var i sin tid en meget god liten 2-veis tass. På messa var de store pyramidene forspent analoge klasse D forsterkere med "switchmode" strømforsyning fra Månefiskens (Mola mola). Jeg fikk ikke helt fot, der jeg flyttet meg suksesivt fra høyre mot venstre på første rad i løpet av 10-12 minutter. I følge noen feil rad og forflytte seg på, da det var rad 2 som gjaldt. Nuvel, det var uansett ingen månelanding i sikte for min del selv om det fremvises klare kvaliteter både hos forsterkeri -, og høyttaler produsent. Som alltid avspilles musikk litt på den mørke siden fra Respons sin side, dog absolutt forståelig for den opplyste med kalibrerte ører.

    DSC_0658.jpg


    _DSC0676.jpg
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Avslutningsvis avstedkom et deilig hvileskjær hos Jørgen med musikk formidlet via Tim de Paravicinis forkrommede pg slettes ikke anonyme bokser. Deres leveranse av musiserende utøveres prestasjoner etterlater meg ikke likgyldig som tilhører. Denne gang ble musikk levert via aristokratiske Living Voice høyttalere med eksternt delefilter. Det ble påpekt at dette aldeles ikke var høyttalere for rock`n roll og headbanging, men heller mer for små jazzensembler, barokkmusikk, stemmer etc.
    Og sannelig var det avslappende å lytte til rolig musikk som tilkjennegav oppløsning, homogenitet og lettflytenhet.

    _DSC0675.jpg


    Vi småpratet litt om dette med mer fritid, anlegg av forskjellig tilsnitt i flere rom hjemme, musikkpreferanser etc.

    DSC_0670.jpg


    Takk for praten Jørgen, og moroa du dro i gang på rom 103 Terje :rolleyes:
    Jeg fyrte opp under som best jeg kunne.

    DSC_0671.jpg


    Dette var den 17de Hortenmessa.
    Håper dere orker et par til.
    Takk for meg!

    Ærbødigst Powerpoint
     
    Sist redigert:

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Sagnomsuste Respons har vært med oss lenge, og stadig tatt et skritt i "riktig" retning. Jeg har lyttet til øvrige modeller under mer kontrollerte forhold, og Reidars Baby Grand var i sin tid en meget god liten 2-veis tass. På messa nå med digitalis forsterkeri fra Månefiskens (Mola mola) fikk jeg ikke helt fot, der jeg flyttet meg suksesivt fra høyre mot venstre på første rad i løpet av 10-12 minutter. I følge noen feil rad og forflytte seg på, da det var rad 2 som gjaldt. Nuvel, det var uansett ingen månelanding i sikte for min del. Som alltid avspilles musikk litt på den mørke siden fra Respons sin side, dog absolutt forståelig for den opplyste med kalibrerte ører.

    Vis vedlegget 513282

    Vis vedlegget 513283
    Eneste som er digitalt i Mola Mola oppsettet er det som går inn i Makua dac,en. Det som kommer ut av den er Annalogt hele veien til Høytalerelementene. Vis du også har hørt på digitalforterkere i Andervik Audio sitt rom må du ha vært i feil rom :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn