Horten 2019

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MusicBear

    Gjest
    Hei MusicBear

    Det var ikke mine forsterkere som spillte på Hortenmessa.������
    Selv er jeg nok ikke noen tilhenger av rundtstrålende høyttalere.
    I hvertfall alt jeg har hørt til nå av slagsen.
    Sluttrinnene til Musical Innovation holder dessverre ikke standarden
    til deres preamp MI-23.5.
    De gir likevel god valuta for pengene, hvis de virker som de skal.������
    Har du forsøkt å kjøle de ned med dårlig konjakk? ;)

    Hehe, på den annen side... Du er vel rimelig glad dine fete MSB blokker spiller 24/7 med den sum penger disse koster. Vet ikke om det var maken til dine, men jeg så noe sånt på Stereofil en gang, trodde det var en nymontert sittebenk langs den ene veggen, helt til jeg fanget opp bokstavene MSB på de ;) Utstyr, i denne prisklasse, er det aldri feil på sånt?
     
    Sist redigert av en moderator:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei MusicBear

    Det var ikke mine forsterkere som spillte på Hortenmessa.😳
    Selv er jeg nok ikke noen tilhenger av rundtstrålende høyttalere.
    I hvertfall alt jeg har hørt til nå av slagsen.
    Sluttrinnene til Musical Innovation holder dessverre ikke standarden
    til deres preamp MI-23.5.
    De gir likevel god valuta for pengene, hvis de virker som de skal.😀
    Har du forsøkt å kjøle de ned med dårlig konjakk? ;)

    Hehe, på den annen side... Du er vel rimelig glad dine fete MSB blokker spiller 24/7 med den sum penger disse koster. Vet ikke om det var maken til dine, men jeg så noe sånt på Stereofil en gang, trodde det var en nymontert sittebenk langs den ene veggen, helt til jeg fanget opp bokstavene MSB på de ;) Utstyr, i denne prisklasse, er det aldri feil på sånt?
    De brukte MSB forsterkerne som du så på Stereofil, var 1generasjon av slagsen.
    De var heller ikke så dyre dengang.
    Mine MSB Technology monoblokker er desverre ikke ferdig etter ombyggng av Armand.
    Legger ut bilder av dem, når de er ferdige.😀
    Dette skjer i min tråd.
    Disse monoblokkene er kl A-B forsterkere som kjører valgbar bias i to trinn.
    De trekker alt for mye strøm, og blir alt for varme til å stå på 24/7.🤪
    Spiller i dag på Kinki Studio monoblokker som er sommerforsterkere .
    Dette skyldes at de uansett aldri blir varme.👍
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Mine MSB Technology monoblokker er desverre ikke ferdig etter ombyggng av Armand.
    Disse monoblokkene er kl A-B forsterkere som kjører valgbar bias i to trinn.
    De trekker alt for mye strøm, og blir alt for varme til å stå på 24/7.������
    Dette skyldes at de uansett aldri blir varme.������
    ...Ehhh, "hvis de virker som de skal" ;) ;) ;)

    Klarte ikke dy meg her - i det du avslører om dine (grisedyre) MSB - hvem sa humor ikke er bra ;)
     

    thor_egil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Innlegg
    211
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Forslag: Billig streamer digitalt til AN DAC.
    Syntetisk? Ikke akkurat. :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Som en annen nevnte - dersom det låter tynt, dårlig og syntetisk så er det sjelden at det kildeprinsippet som er årsaken. Da er svikten som oftest å finne andre steder.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Mine MSB Technology monoblokker er desverre ikke ferdig etter ombyggng av Armand.
    Disse monoblokkene er kl A-B forsterkere som kjører valgbar bias i to trinn.
    De trekker alt for mye strøm, og blir alt for varme til å stå på 24/7.☹
    ...Ehhh, "hvis de virker som de skal" ;) ;) ;)

    Klarte ikke dy meg her - i det du avslører om dine (grisedyre) MSB - hvem sa humor ikke er bra ;)
    Det var på tide og oppgradere mine MSB Tecnology monoblokker.😄
    MSB har nå kommet med nye monoblokker til 1,2 mill Nok.
    Noe av det som finnes i disse vil jeg gjerne ha i mine eldre MSB monoblokker.🙄
    Derfor holder Armand på med dem. Alt i et slags samarbeid med MSB Technology.
    Alle data før og etter blir sendt til MSB. Det samme gjelder bilder.🤪
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Hei MusicBear

    Det var ikke mine forsterkere som spillte på Hortenmessa.������
    Selv er jeg nok ikke noen tilhenger av rundtstrålende høyttalere.
    I hvertfall alt jeg har hørt til nå av slagsen.
    Sluttrinnene til Musical Innovation holder dessverre ikke standarden
    til deres preamp MI-23.5.
    De gir likevel god valuta for pengene, hvis de virker som de skal.������
    Har du forsøkt å kjøle de ned med dårlig konjakk? ;)

    Hehe, på den annen side... Du er vel rimelig glad dine fete MSB blokker spiller 24/7 med den sum penger disse koster. Vet ikke om det var maken til dine, men jeg så noe sånt på Stereofil en gang, trodde det var en nymontert sittebenk langs den ene veggen, helt til jeg fanget opp bokstavene MSB på de ;) Utstyr, i denne prisklasse, er det aldri feil på sånt?
    De brukte MSB forsterkerne som du så på Stereofil, var 1generasjon av slagsen.
    De var heller ikke så dyre dengang.
    Mine MSB Technology monoblokker er desverre ikke ferdig etter ombyggng av Armand.
    Legger ut bilder av dem, når de er ferdige.������
    Dette skjer i min tråd.
    Disse monoblokkene er kl A-B forsterkere som kjører valgbar bias i to trinn.
    De trekker alt for mye strøm, og blir alt for varme til å stå på 24/7.������
    Spiller i dag på Kinki Studio monoblokker som er sommerforsterkere .
    Dette skyldes at de uansett aldri blir varme.������
    Hmmmm, sommerforsterkere og vinterforsterkere ... dette er nytt for meg ;D
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Det var på tide og oppgradere mine MSB Tecnology monoblokker.??????
    MSB har nå kommet med nye monoblokker til 1,2 mill Nok.
    Noe av det som finnes i disse vil jeg gjerne ha i mine eldre MSB monoblokker.??????
    Derfor holder Armand på med dem. Alt i et slags samarbeid med MSB Technology.
    Alle data før og etter blir sendt til MSB. Det samme gjelder bilder.??????
    Interessant, forresten, og spennende, hifipuristen. Dette du sier med at Armand samarbeider med MSB.
    Kan du røpe noe om Armand også samarbeider med han om utvikling av DAC'er?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.798
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Haraldo og MusicBear

    Kan vi ta diskusjonen i min tråd:
    På besøk hos hifipuristen
    Jeg har allerede svart dere i min tråd.🙄

    Dette har ingen ting med Hortenmessa å gjøre.😀
     
    Sist redigert:

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    I etterdønningene fra Horten messen besluttet jeg å ta en kjapp tur innom Stereofil, der har de nå satt opp eksakt samme systemet fra Audio Note som det ble spilt på under Horten messen. Egentlig var det bare planlagt en kjapp tur men jeg ble sittende å høre på nesten hele "Batman Returns" og store deler av "Wild at Heart" ... soundtracks, og mye mere til; Det som er slående er at det bare er helt nydelig, jeg glemmer helt tid og sted og bare nyter sang etter sang ... ende til ende.

    Ikke verdens mest superdetaljerte, ikke det mest dynamiske, ikke bass som slår deg i brystet, men musikken som kommer ut er nydelig, organisk, ingen "digital artifakter", varmt og realistisk .... bare vakkert :)

    Dette er bra altså :cool:

    IMG_6902.jpg

    IMG_6903.jpg
    IMG_6904.jpg
    IMG_6905.jpg
    IMG_6906.jpg
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Spilte helt nydelig under puls også... vi spilte en hel masse rock ifra forskjellige tidsepoker... helt knall.
     

    Lostx9

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    7
    Har også vært å lytta litt på det, imponerende og hadde jeg hatt billions i banken så ...
    Men langt utenfor min pris klasse. Så spørsmålet er hvor mye av dette får en fra AN i lavere pris klasser?
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Har også vært å lytta litt på det, imponerende og hadde jeg hatt billions i banken så ...
    Men langt utenfor min pris klasse. Så spørsmålet er hvor mye av dette får en fra AN i lavere pris klasser?
    Ganske mye tror jeg ... Dette er jo "Nivå 3" i prisklasse hvor Audio Note har fra 0 til 5, hvor 0 er billigst ...
    0 er ikke så ille, mens
    5 .... if you have to ask .... FYTTISV$#"$$KATTA ? :eek:???
    Det ligger dog dårlig med priser på Internet fra Audio Note...

    Bare en kuriositet, spørsmål... Avsporing: hvorfor har du flere forsterkere enn du har høyttalersett?
    Jeg har omvendt problem :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Morsomt å høre at flere for øynene opp for Audio Note (velkommen etter)? :). Falt for dette merket rundt 2011, og det ble i hovedsak enden på utbyttinger av oppsett for meg. Litt kjedelig det kanskje, men faller du for den naturlige, åpne gjengivelsen disse oppsettene kan gi så er du i mål.

    Mitt oppsett er Level 2 og det var slett ikke så dyrt for 5-6 år siden (høytallerene i nevnte oppsett er også level 2). Er synd det har økt så mye i det siste. Skal sies jeg kjøpte Forsterker og Dac brukt, kun høytallerene nye.
     

    GisleB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2007
    Innlegg
    436
    Antall liker
    79
    Har også vært å lytta litt på det, imponerende og hadde jeg hatt billions i banken så ...
    Men langt utenfor min pris klasse. Så spørsmålet er hvor mye av dette får en fra AN i lavere pris klasser?
    Anngående å få mest mulig for minst mulig angående Audio Note. Mitt tips er å se etter en brukt OTO SE (ikke PP). Den forsterkeren er
    og har vært "best buy" lenge, og er flere som foretrekker den over Meishu f.eks. Anngående høytallere kommer det også litt an på rommet ditt.

    An-E og An-J er f.eks i hovedsak samme høytaller men tiltenkt forskjellige romstørrelser (An-K er ikke samme høytaller, andre elementer).

    Ville prøvd å strekke meg opp til An-J/D eller An-E/D som et minimum anngående høytallere. Det kan også hende du kan gjøre noen kupp på kit høytallere, men da er resultatet mer usikkert og bør prøves før betaling.

    Dac'er kommer det en del på brukten av, prøv å finne en Dac 2.1x og oppover.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    På høstmessa til Stereofil m.fl. så ble det klart bevist at rimelig ende AN, -dvs. OTO push-pull og DAC 1.0 kan gjøre jobben sin :)
    Vi fikk være med å lytte på «nedgraderingen». Og IMØ så var det ikke store lydmessige nedgraderingen å snakke om faktisk. Men det er klart, høyttaleren var den samme eksklusive AN-E. Mistenker denne for å spille bra med det meste av rør amps.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    En annen sak som gikk litt i glemmeboken for min del var Living Voice oppsettet med EAR electronic (rør) og en Dr.Feickert platesnurrer med arm og pick-up av god kvalitet. Det ble benyttet ISOL strømrensere. Det spilte aldeles forrykende bra. Jeg ble litt overrasket over at de "små" 2,5-veis LV høyttalerne var såpass dynamiske, siden jeg fra tidligere lytteseanser mer har fått inntrykk at dette kunne være mitt kammermusikk og trio jazz formidlende oppsett i fin stua når jeg blir pensjonist. Morsomt

    DSC_2030.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.394
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En annen sak som gikk litt i glemmeboken for min del var Living Voice oppsettet med EAR electronic (rør) og en Dr.Feickert platesnurrer med arm og pick-up av god kvalitet. Det ble benyttet ISOL strømrensere. Det spilte aldeles forrykende bra. Jeg ble litt overrasket over at de "små" 2,5-veis LV høyttalerne var såpass dynamiske, siden jeg fra tidligere lytteseanser mer har fått inntrykk at dette kunne være mitt kammermusikk og trio jazz formidlende oppsett i fin stua når jeg blir pensjonist. Morsomt

    Vis vedlegget 558133
    Living Voice spiller ikke jazz-trio, men derimot køntri-TRIO, ser jeg Powerpoint!;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    En annen sak som gikk litt i glemmeboken for min del var Living Voice oppsettet med EAR electronic (rør) og en Dr.Feickert platesnurrer med arm og pick-up av god kvalitet. Det ble benyttet ISOL strømrensere. Det spilte aldeles forrykende bra. Jeg ble litt overrasket over at de "små" 2,5-veis LV høyttalerne var såpass dynamiske, siden jeg fra tidligere lytteseanser mer har fått inntrykk at dette kunne være mitt kammermusikk og trio jazz formidlende oppsett i fin stua når jeg blir pensjonist. Morsomt

    Vis vedlegget 558133
    Living Voice spiller ikke jazz-trio, men derimot køntri-TRIO, ser jeg Powerpoint!;)
    Morsom er du, men humor har du ikke :rolleyes:
    Godeste herr Bluesbreaker, jeg refererte denne gang overhode ikke til platecoveret som sto fremme (det var forøvrig heller ikke den skiva som ble spilt når vi kom inn), men til min hyggelig lytteseanse med samme oppsett, men med EAR rør amp, under Hortenmessen i det hersens år 2018. Da spelte Jørgen som er innehaver av DaCapo HiFi i Moss nemlig triojazz og kammermusikk i samme selvsamme rom. Så ta ikke den ironiske tonen der er de senil :rolleyes:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.394
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En annen sak som gikk litt i glemmeboken for min del var Living Voice oppsettet med EAR electronic (rør) og en Dr.Feickert platesnurrer med arm og pick-up av god kvalitet. Det ble benyttet ISOL strømrensere. Det spilte aldeles forrykende bra. Jeg ble litt overrasket over at de "små" 2,5-veis LV høyttalerne var såpass dynamiske, siden jeg fra tidligere lytteseanser mer har fått inntrykk at dette kunne være mitt kammermusikk og trio jazz formidlende oppsett i fin stua når jeg blir pensjonist. Morsomt

    Vis vedlegget 558133
    Living Voice spiller ikke jazz-trio, men derimot køntri-TRIO, ser jeg Powerpoint!;)
    Morsom er du, men humor har du ikke :rolleyes:
    Godeste herr Bluesbreaker, jeg refererte denne gang overhode ikke til platecoveret som sto fremme (det var forøvrig heller ikke den skiva som ble spilt når vi kom inn), men til min hyggelig lytteseanse med samme oppsett, men med EAR rør amp, under Hortenmessen i det hersens år 2018. Da spelte Jørgen som er innehaver av DaCapo HiFi i Moss nemlig triojazz og kammermusikk i samme selvsamme rom. Så ta ikke den ironiske tonen der er de senil :rolleyes:
    Måtte bare,-når muligheten lå der.;)
    Som jeg har sagt tidligere; før eller senere ender man opp med rør, vinyl og køntri...:cool:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    En annen sak som gikk litt i glemmeboken for min del var Living Voice oppsettet med EAR electronic (rør) og en Dr.Feickert platesnurrer med arm og pick-up av god kvalitet. Det ble benyttet ISOL strømrensere. Det spilte aldeles forrykende bra. Jeg ble litt overrasket over at de "små" 2,5-veis LV høyttalerne var såpass dynamiske, siden jeg fra tidligere lytteseanser mer har fått inntrykk at dette kunne være mitt kammermusikk og trio jazz formidlende oppsett i fin stua når jeg blir pensjonist. Morsomt

    Vis vedlegget 558133
    Living Voice spiller ikke jazz-trio, men derimot køntri-TRIO, ser jeg Powerpoint!;)
    Morsom er du, men humor har du ikke :rolleyes:
    Godeste herr Bluesbreaker, jeg refererte denne gang overhode ikke til platecoveret som sto fremme (det var forøvrig heller ikke den skiva som ble spilt når vi kom inn), men til min hyggelig lytteseanse med samme oppsett, men med EAR rør amp, under Hortenmessen i det hersens år 2018. Da spelte Jørgen som er innehaver av DaCapo HiFi i Moss nemlig triojazz og kammermusikk i samme selvsamme rom. Så ta ikke den ironiske tonen der er de senil :rolleyes:
    Måtte bare,-når muligheten lå der.;)
    Som jeg har sagt tidligere; før eller senere ender man opp med rør, vinyl og køntri...:cool:
    Det måtte du vel du :cool:
    OG IKKE F... OM JEG ENDER OPP MED KØNTRI JAFFAL, men vinylen er tilbake :rolleyes:
    Full rør rigg NEI, men litt rør her og der JA.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Altfor mye interessant jeg har gått glipp av her. Neste år må jeg ta turen.
     

    Lostx9

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    98
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    7
    Har også vært å lytta litt på det, imponerende og hadde jeg hatt billions i banken så ...
    Men langt utenfor min pris klasse. Så spørsmålet er hvor mye av dette får en fra AN i lavere pris klasser?
    Ganske mye tror jeg ... Dette er jo "Nivå 3" i prisklasse hvor Audio Note har fra 0 til 5, hvor 0 er billigst ...
    0 er ikke så ille, mens
    5 .... if you have to ask .... FYTTISV$#"$$KATTA ? :eek:???
    Det ligger dog dårlig med priser på Internet fra Audio Note...

    Bare en kuriositet, spørsmål... Avsporing: hvorfor har du flere forsterkere enn du har høyttalersett?
    Jeg har omvendt problem :rolleyes:
    Har en rørforsterker, det bare må en jo ha. Ja også en Naim kommer en ikke utenom. Og ikke minst et SIMaudio forsterker sett e jo et must...:rolleyes: Vel nå har jeg 4 par høyttaler. hmmm kanskje jeg må en til forsterker..
    Neida, jeg er jo audiofil og har hatt en drøss med høyttalere og forsterker.
    De tingene jeg har nå sliter jeg å kvitte meg med, enten at jeg ikke klarer å gi slipp på de, eller at jeg ikke ser noe poeng å gi det bort på brukten. Så er det jo gleden med koble opp og bytte litt, lytte;)
    Har bare hatt en Audio Note, den var er AX-Two.
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Har også vært å lytta litt på det, imponerende og hadde jeg hatt billions i banken så ...
    Men langt utenfor min pris klasse. Så spørsmålet er hvor mye av dette får en fra AN i lavere pris klasser?
    Ganske mye tror jeg ... Dette er jo "Nivå 3" i prisklasse hvor Audio Note har fra 0 til 5, hvor 0 er billigst ...
    0 er ikke så ille, mens
    5 .... if you have to ask .... FYTTISV$#"$$KATTA ? :eek:???
    Det ligger dog dårlig med priser på Internet fra Audio Note...

    Bare en kuriositet, spørsmål... Avsporing: hvorfor har du flere forsterkere enn du har høyttalersett?
    Jeg har omvendt problem :rolleyes:
    Har en rørforsterker, det bare må en jo ha. Ja også en Naim kommer en ikke utenom. Og ikke minst et SIMaudio forsterker sett e jo et must...:rolleyes: Vel nå har jeg 4 par høyttaler. hmmm kanskje jeg må en til forsterker..
    Neida, jeg er jo audiofil og har hatt en drøss med høyttalere og forsterker.
    De tingene jeg har nå sliter jeg å kvitte meg med, enten at jeg ikke klarer å gi slipp på de, eller at jeg ikke ser noe poeng å gi det bort på brukten. Så er det jo gleden med koble opp og bytte litt, lytte;)
    Har bare hatt en Audio Note, den var er AX-Two.
    Det er vel trygt å si at bruksverdien er klart høyere enn salgsverdien, jeg opplever det samme :rolleyes:
    Jeg får bare flere og flere høyttalersett ;)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn