Hortenmessa 2024 – inntrykk fra tre Audiophile herrer

Horten24SAS (4 of 5).jpg

TRADISJONSRIK AUDIOFIL OPPVARMING.
Også i år startet høstens HiFI-eventyr i Horten på motsatt side av Oslofjorden, nærmere bestemt i Sommerhuset i Fredrikstad. Og Stig Arne og eg tjuvstartet allerede torsdag ettermiddag, mens Arve av praktiske grunner ikke ankom før fredag.

DUELL MELLOM B&W 602 S2 OG DYNAVOICE DEFINITION DM-6
Horten24KES (2 of 70).jpg Tradisjoner skap man ta godt vare på, og i fjor ble det lagt grunnlag for en morsom tradisjon med duell mellom to historiske stativhøyttalere i moderat prisklasse. Den gangen var det Et par Rogers LS3/5a fra 70-tallet som fikk måle krefter med et par langt nyere B&W 685.

Denne gangen med ble det en duell mellom de ca. 25 år gamle B&W 602 S2 og de langt nyere Dynavoice Definition DM-6. B&W-modellene tok Stig Arne med seg over fjellet, men han slapp å ta de med tilbake. Jeg hadde egentlig ikke behov for disse høyttalerne i Sommerhuset, men jeg greide ikke å motstå fristelsen å sjekke ut hvordan de låter. Og så ga han meg an offer I couldn`t refuse, og da gikk det som det måtte…

Les hele messerapporten til Karl Erik her:

Les hele messerapporten til Arve her:

Les hele messerapporten til Stig Arne her:

Horten24KES (37 of 70).jpg Horten24KES (30 of 70).jpg
 
Sist redigert:

Kommentarer

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.654
Antall liker
3.178
Når jeg ser på bilde nr 3 fra Stig Arne, bildet med mange mennesker i rommet, så drar jeg en rask konklusjon på at det slites med rekruttering i bunn i våres hobby:D Hvis ikke grått hår allerede, så er det gråstenk. Det betyr med andre ord at man må dra på HiFi-messe mens man ennå kan...

Men takk til de tre herrer med gråstenk i håret for messe inntrykk:)
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.255
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
1
Når jeg ser på bilde nr 3 fra Stig Arne, bildet med mange mennesker i rommet, så drar jeg en rask konklusjon på at det slites med rekruttering i bunn i våres hobby:D Hvis ikke grått hår allerede, så er det gråstenk. Det betyr med andre ord at man må dra på HiFi-messe mens man ennå kan...

Men takk til de tre herrer med gråstenk i håret for messe inntrykk:)
Gråstenk? De skal få høre fra min advokat. I vernepliktsboka står det uttrykkelig hårfarge: sort
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.087
Link til alle artikler
436
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Linn 119 og 150, supplert med oppgradert Linn Selekt DSM Classic Hub

Linn 119 og 150, supplert med oppgradert Linn Selekt DSM Classic Hub

  • 0
Torsdag 26. september lansert Linn tre nye produkter. To av dem erstatter høyttalermodeller som kom for 17 år siden, mens Linn Selekt DSM Classic Hub 2024 er en litt mer evolusjon av et allerede...
Fortsett
Audiophile.no
Karakterfulle høgtalarar del 3 – Stig Arne si dagbok august 2024

Karakterfulle høgtalarar del 3 – Stig Arne si dagbok august 2024

  • 1
Gamalt men godt! Dagboka tek denne venda føre seg ein gamal høgtalar som etter eit par enkle modifikasjonar spelar glimrande. Og i Ølspalta har me smatta oss gjennom septembersleppet til...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Icon Audio STEREO 30 SE og Icon Audio PS 3 MkII RIAA - “Meaty, beaty, big & bouncy”

TEST: Icon Audio STEREO 30 SE og Icon Audio PS 3 MkII RIAA - “Meaty, beaty, big & bouncy”

  • 2
Etter et par demoer av Icon Audio, hos Audioaktøren, uttrykte jeg interesse for å høre en forsterker i mer hjemlige omgivelser. Icon Audio STEREO 30 SE forsterker Det var muligheter, så jeg...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Adrian Myhr Trio – Kokong

PLATESMAKING: Adrian Myhr Trio – Kokong

  • 0
Adrian Myhr Trio har gitt ut albumet Kokong, og jeg har prøvesmakt på denne spennende utgivelsen i grenselandet mellom mange sjangre. Til tross for at Adrian Myhr har et etternavn som er sterkt...
Fortsett
Audiophile.no
Gilad Tiefenbrun i Oslo - Kundekveld hos Eksakt HiFi

Gilad Tiefenbrun i Oslo - Kundekveld hos Eksakt HiFi

  • 0
Odd Rune har tradisjon for å invitere interessante gjester til sine kundekvelder i Vibes Gate 13. Denne torsdagen var det ingen ringere enn GIlad Tiefenbrun - CEO i Linn etter at han overtok for...
Fortsett
Audiophile.no
AVC-A10H – ny nestkommanderende AV-forsterker fra Denon

AVC-A10H – ny nestkommanderende AV-forsterker fra Denon

  • 13
Denon introduserer AVC-A10H. Dette er Denon sin nyeste AV-forsterker i A-serien, og produsenten sier at de henter inspirasjon fra flaggskipet A1H-modellen for å levere uovertruffen lydytelse og...
Fortsett
Topp Bunn