Analogt på Svartskog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Du får det til å høre ut som lite har skjedd 😃 Right! Hvis dette er rolig på hifi-området er det nok mange av oss som må gå i oss selv 😄 Gratulerer med nyervervelser, hund og forhåpentligvis snart en velfungerende Studer 😊
    Hehe, har haft en plan med allt. Tror jag..😅

    Men tack skal du ha! Det går mest i kosejobber om dagen. Studern och hunden inkluderat.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer så mye med ny bestevenn og nye leketøy på hififronten. Kan det være at det er mine gamle som har fått nytt hjem hos deg?

    Lediggang er roten til alt ondt sa min bestefar - men når jeg ser dine flotte bilder begynner jeg jammen å lure.

    Mvh
    -BB-
    Tack BB!

    Ja, nu skal du höra. :D Dessa hade jag egentligen på gång en stund tillbaka. Var i dialog med Mala om köp, men jag satt på jobb i Tromsø och kunde inte fått tatt bilder av mina Harbeth 40.1 som skulle gå som innbytte. Ble eniga om att jag skulle sända bilder efter helgen (detta var en torsdag eller fredag). Som sagt, så gjort. Bilder ble sänt som avtalat på måndagen, men en luring hade varit och nappat de på lördagen. Var litt sur på Mala en stund, men det gick fort över.

    Så när jag var hos EBH och hämtade de, fick jag veta att det var du som nappet de den lördagen. :eek:😅

    Cirkeln är väl att anse som sluten nu och jag är blev flera par högtalare mer erfaren under tiden, hehe.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.208
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med så mangt, Cross. Godt at smilet er tilbake😊. Hifi-investeringer som ikke spiller etter hensikt, gnager i sjelen, det vet vi alle, spesielt om det har kostet noen kr.

    Bass og fundament er viktig, så lenge den biten er noenlunde på plass, så har man alltid en fair sjanse. En bonus at de ser ut til å fungere såpass nær frontveggen. Ingen selvfølge, og alltid et gode slik jeg ser det.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tack gunner!

    Utan nog bas och fundament kan det lika gärna vara, för min del. Då må de ge vika för annat. Med Kensington GR är allt det tillbaka, men med mer raffinemang och upplösning än i Arden, som spelade mer rølpete, i direkt jämförelse. Det är dock enkelt att höra familjebanden de mellan, så det var på en måte tryggt och vant att gå tillbaka till Tannoy igen. Visste att det kom till att fungera.

    Det jag gick glipp av var upplösningen och luftighten i mellantonen och diskanten som upplevdes som ännu bättre på WHT, men igen, utan påfyll nederst går det inte. Oavsett kvaliteten på toppen.

    Kensington, som Arden, responderar stort på placeringoch många placeringar har testats. De står inte som på bildetöver längre, men längre utfrån frontvägg och mer vinkade innåt. Det vänstra hörnet skapar ofta en del oönskad häving i basen och gör den mindre definerad så de har gott av att komma längre bort från hörnet. Med SD-kuddar under är de enkla att skli fram och tillbaka på trägolv. :giggle:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.591
    Antall liker
    11.082
    Du har et vakkert anlegg nå. Kjenner på meg at jeg gleder meg til og høre det, og det får vi håpe ikke blir alt for lenge til . . . Ha en fin og avslappet 17 mai.🍰🥃
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tusen tack nlykke!

    Vi ser lyset i tunneln med träff, lytting och skravling i andra änden. :giggle:

    Önskar er en flott feiring idag! 🍾
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.327
    Antall liker
    63.098
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, det er dørgende stille på haifai-fronten på Svartskog 😳😄 Gratulerer med hva som sikkert er en super RIAA! Note to self; må huske å en gang få hørt noen av boksene fra Allnic.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.591
    Antall liker
    11.082
    Gratulerer Cross. Det blir spennende og høre din opplevelse av hva som nå skjer på vinylfronten hos deg. Jeg er som kjent over gjennomsnittet begeistret . . .
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tack allesammen! :giggle:

    Den nye H-5500 gör sig visuellt bättre då den blitt mer «normal» i fasongen med standard bredde. Utöver det har den fått dobbelt så stor strømforsyning jämfört med H-1202, blitt nästan dubbelt så tung och har de samma trafoene som i H-7000! :eek:

    Har inte hunnit mer än koppla upp den och funktionstesta så väntar med »hur-låter-det-da?» :D

    Fick förresten kaffen i halsen när jag satte på allt igår. Efter 10 sekunder lyste ena KT77-röret upp som Rudolfs röda näsa med medföljande spraking och poffing i vänster högtalare som resultat. Kastade mig över avknappen och fick letat fram ett reservrör från lagret och Snappern är stabil igen efter hyppig check av bias.

    Annars kan det meddelas att Morten v. NAT hade med sig extra godsaker i fickan...

    36439FDA-5F87-4931-9797-9CF930409671.jpeg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Nope, inte denna gång, det får bli senare.

    Denna armen skulle kommet till 17 maj, men koronan gör att ting dröjer. Blir nog vänting en vecka eller två till. Får hålla spänningen i tråden uppe med mystiskt armbasbilde så länge :cool:
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    bra at du oppdaget rørhavariet raskt.
    rør kan ryke.
    i en rørbatch finnes det alltid enkelte rør som dør for tidlig.
    men du trenger ikke å være spesielt bekymret eller nervøs.
    det ser/høres ofte mer dramatisk ut enn det er.
    manley har en god sikringskrets som beskytter utgangstrafoer.
    jeg opplevde at et electro harmonix el34 la seg ned og døde etter litt spraking.
    snapper-blokken fortsatte å spille etter at røret sluknet, riktignok med fasefeil, men ingen stort drama.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med Allnic.
    Spennende dingser derifra 😊
    Er det Bergmann som skal få seg en arm til?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.872
    Antall liker
    26.627
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Grattis med ny riaa :) ser virkelig spennende ut og spiller sikkert knall også. Noen spørsmål fra en som ikke helt hengt med i timen ang disse Allnic grejene:rolleyes: Gain fex vad er høyeste setting på MC på H-5500 40+32? her tar jeg sikkert feil 😛 Denne er noe jeg selv har lust og teste fremover.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Grattis med Allnic.
    Spennende dingser derifra 😊
    Er det Bergmann som skal få seg en arm til?
    Tack för det BB!

    Kuzman är såld, så ena platsen på Modi står ledig. Det blir inte ytterligare en arm, men samma totalantal (2), Odin plus en avbytare till 4point. :D (En tredje arm ligger på skissbordet än så länge)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Grattis med ny riaa :) ser virkelig spennende ut og spiller sikkert knall også. Noen spørsmål fra en som ikke helt hengt med i timen ang disse Allnic grejene:rolleyes: Gain fex vad er høyeste setting på MC på H-5500 40+32? her tar jeg sikkert feil 😛 Denne er noe jeg selv har lust og teste fremover.
    Tack cash!

    Nästan, MM=38dB, så max gain blir 70 dB. Impedansen är 29/69/117/278 ohm till MC plus den sedvanliga 47kohm på MM-inngångarna.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn