Houston, vi sliter litt nå!

DFM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
42
FallenA skrev:
Racket fungerer!
Takker for god ide - racket fungerer så absolutt! Har akkurat satt sammen et og har ikke vært istand til å reprodusere de samme tilbakekoblingsproblemene jeg hadde sist jeg prøvde meg med vinylsnurreren på gulvet (Første spor på Waters' Radio Kaos f.eks...) Også er jo ikke prisen akkurat noe å sutre over :)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Godt å høre at du har fått orden på problemene med akustisk feedback. Slike ting er en skikkelig dynamikkdreper!
Post gjerne et bilde av sluttresultatet! :)

DFM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
42
Ok, prøver et par bilder. Som dere (forhåpentligvis) kan se har jeg ikke spikes under racket, men derimot noen justerbare 100mm bein fra Clas Ohlson... Litt mye skevheter i gulvet fra 1900 her...

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
RÅLEKKERT :D

Hvordan er beina festet? Passet de i de originale gjengehullene?

Det ser ut som du har et stort og deilig lytterom!

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Dette var flott DFM
Hva heter disse CD hyllene som henger bak på veggen på hver side av "racket" ?
Hva er målene og hvor er disse kjøpt? pris?
Mvh Jan I

DFM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
42
FallenA skrev:
RÅLEKKERT :D

Hvordan er beina festet? Passet de i de originale gjengehullene?

Det ser ut som du har et stort og deilig lytterom!
Takker,

beina er skrudd på med små treskruer, (5x25) se bilde. Lytterommet er ca halvparten av stuas lengde, 4.10 bredt, 3 meter under taket. Stua er vel ca 9 meter lang totalt. Låter ganske bra her, men litt smågrums, derav akustikkplatene i hjørnene.

Jan_I skrev:
Hva heter disse CD hyllene som henger bak på veggen på hver side av "racket" ?
Hva er målene og hvor er disse kjøpt? pris?
Finner du på IKEA de også - de heter BERTBY veggvitrineskap og koster 565,- BDH:42x19x170. Jeg mener det skal gå ca. 290 CD'er i et skap... -> http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/38047210

Vedlegg

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.408
Torget vurderinger
12
Kjempeflott DFM. Det er en viss gjenkjennelse her også. Også er de flotte i bjørk. Nydelig!

DFM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
42
Trondmeg skrev:
Kjempeflott DFM. Det er en viss gjenkjennelse her også. Også er de flotte i bjørk. Nydelig!
Takker, det var jo bildet av racket ditt som avgjorde saken!

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.408
Torget vurderinger
12
DFM skrev:
Trondmeg skrev:
Takker, det var jo bildet av racket ditt som avgjorde saken!
Det var hyggelig. Men, da må jeg rette en takk til FallenA som er opphavsmannen til dette designet. Vi har greid å lage små forskjeller alle sammen så de får en viss personlig touch. Jeg synes hvertfall de blir fine for nesten ingen penger.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Tilbake til dette med squashballer:

Jeg ser for meg at jeg gjør et litt mer helhjertet forsøk i denne retningen. Jeg har i dag vært på biltema og kjøpt en gummiduk/plate (velg selv). Den er 2 mm tykk. Jeg ser for meg å snekre meg en plattform à la Gingko sine. Men jeg kommer av estetiske grunner til å lage den av bjerk kryssfiner. Jeg ser for meg en sandwich av kryssfiner med gummien i mellom. Den underste av disse lager jeg litt mindre, og topplaten får et sideskjørt som skjuler fjæringsmediet. Under lager jeg en plate limt sammen av to plater hvor jeg skjærer hull i den øverste med vanlig hullsag. På denne måten får jeg fordypninger som hindrer at ballene 'ruller avgårde' (samme løsning som Gingko). I disse fordypningene kommer jeg til å prøve meg med squashballer, eventuelt Gingko (som også selges i løsvekt).

Dere som har hatt squashballer under platespillere over tid:

Har dere hatt problemer med at luften lekker ut etterhvert? Om ikke annet vet jeg at Dunlop 'dobbel gul' er hule. I så fall, kan det lønne seg å gå for de hardere ballene (det har egentlig vært nok skrotum-humor, for de som måtte ha mer på lager ;)). Holder de bedre på lufta? Noen tanker omkring hva slags antall/hardhet som passer til en platespiller på 26,4 Kg, sånn ca.?

Jeg har også vurdert Gingko Cloud 11. Problemet med denne er at den kommer i bedde på 18" som er for lite til spilleren, og 22" som er for stort til 'racket'. Dessuten kan jeg ærlig talt styre meg for svart akryl...

Topp Bunn