hovedkorttrøbbel

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
114
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
jeg sitter her og prøver å få liv i en datamaskin til småjentene etter at cpu-en og høyst sannsylig hovedkortet tok kvelden. jeg har tatt et msi k7n420 pro hovedkort som har vært i en av de andre ungene sin maskin og satt det inn i maskinen som de minste har benyttet, men nei dette ville ikke gå veien. ved oppstart så piper det konstant og ingen detektering av hardware komponenter. alle periferienheten utenom hardisk som er ny, satt igjen fra den gamle maskinen. noen som har en plausibel forklaring?

jakr

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Pipingen er en varselkode fra hovedkortets Bios. Sannsynligheten for at du har en feilmontert (eller feil på en) minnebrikke er stor.. Det enkleste er å plukke ut alle Kabler, kort osv (IDE og floppy) starte maskinen på nytt og evt sette inn enhet for enhet helt til problemet oppstår.

Men som sagt CPU eller minnebrikke/r ville jeg startet med..

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
114
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
riktig det at det var en minne brikke, ram brikken. satte den i slot 1 men den skal tydelivis stå i slot3. det ble i alle fall stille. har fått den til å starte med alle enhetene, så nå er det bare å få kontakt.
takk så langt.
jakr

Topp Bunn