HRT music streamer

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.578
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Et lite spørsmål ifht bruk av HRT: Hvor stor betydning har pcn`s lydkort ved slik avspilling?

mvh
Proffen
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.152
Antall liker
10.661
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ingenting vel. Bruker jo usb ut så lydkortet benyttes ikke (kjenner ikke til hrt men det er vel en usb/spdif/dac sak?)
 

kurtis

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.12.2005
Innlegg
141
Antall liker
21
Jeg kjøpte en HRT II+ for ca 2 mnd siden på Soundgarden i Kr.sand. Trøblet litt med klikkelyder og annet tull i startfasen (er absolutt ingen datamann så det tok litt tid å finne ut av) men nå er jeg fornøyd.
Gikk over fra MWP til ASIO4Al, bytter også av og til til WASAPI Event Style også, sammen med JRiver og ripper platene i FLAC og dette synes jeg nå har blitt langt over forventningen. Kjøpte denne egentlig som en relativt rimelig forsøk/inngang til PC-basert musikk og forventningene var også deretter. CD-spilleren (Cary 303/300, ny ca kr.40000,-) har ikke vært i bruk på flere uker og den savnes ikke.

Innspillingstiden var lang og frustrerende, noen dager oppløftende og bra. Andre dager tenkte jeg at skitt au får prøve litt til - og det lønnte seg. 12-14 dager på så og si kontinuerlig spilling så var det gjort. Herlig, og for meg overraskende, at noe så enkelt, lettvindt og rimelig kan gjøre en så fantastisk jobb.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
orso skrev:
Er det kun ved ustabilitet en USB hub med egen strømforsyning har noe for seg med HRT Pro? Eller er det noen har testet dette litt inngående og funnet ut at dette også kan gi lydmessig løft?
Får svare på mitt eget spørsmål her. Jeg spurte utvikleren til HRT, Kevin Halverson. Han sier det ikke har noe for seg hvis man ikke har problemer med dårlig innebygget USB i PCen. Altså stabilitets problemer.
Det strider med hva en skribent skrev, men velger å stole på produsenten.

Foreløpig er jeg litt skuffet over denne dingsen. Dvs. den er god til prisen, men foreløpig ikke på høyde i transparens i forhold til min andre kilde.
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
orso skrev:
orso skrev:
Er det kun ved ustabilitet en USB hub med egen strømforsyning har noe for seg med HRT Pro? Eller er det noen har testet dette litt inngående og funnet ut at dette også kan gi lydmessig løft?
Får svare på mitt eget spørsmål her. Jeg spurte utvikleren til HRT, Kevin Halverson. Han sier det ikke har noe for seg hvis man ikke har problemer med dårlig innebygget USB i PCen. Altså stabilitets problemer.
Det strider med hva en skribent skrev, men velger å stole på produsenten.

Foreløpig er jeg litt skuffet over denne dingsen. Dvs. den er god til prisen, men foreløpig ikke på høyde i transparens i forhold til min andre kilde.
Hva er den andre kilden din? Blir litt meningsløst å fortelle om sammenligningen din uten å fortelle hva du sammenligner med.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Wergeland skrev:
Hva er den andre kilden din? Blir litt meningsløst å fortelle om sammenligningen din uten å fortelle hva du sammenligner med.
Det kommer, men har lyst til å vente litt til mer seriøs sammenligning. Mer meningsløst å komme med raske konklusjoner. ;)
Planen er å teste med flere høyttalere og ulike plasseringer. Det kommer en tråd om dette etterhvert.

Mener jeg har merket noen glitcher innimellom nå (bruker Wasapi Event eller Asio4All) og det kan jo tyde på dårlig USB powering. Fortsetter dette, så skal jeg prøve en USB Hub med egen PSU.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.925
Antall liker
8.232
Torget vurderinger
1
Proffen skrev:
Et lite spørsmål ifht bruk av HRT: Hvor stor betydning har pcn`s lydkort ved slik avspilling?

mvh
Proffen
Lydkortet: ingenting. Via USB går signalet digitalt ut.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
orso skrev:
Wergeland skrev:
Hva er den andre kilden din? Blir litt meningsløst å fortelle om sammenligningen din uten å fortelle hva du sammenligner med.
Det kommer, men har lyst til å vente litt til mer seriøs sammenligning. Mer meningsløst å komme med raske konklusjoner. ;)
Planen er å teste med flere høyttalere og ulike plasseringer. Det kommer en tråd om dette etterhvert.

Mener jeg har merket noen glitcher innimellom nå (bruker Wasapi Event eller Asio4All) og det kan jo tyde på dårlig USB powering. Fortsetter dette, så skal jeg prøve en USB Hub med egen PSU.
Så du er ikke sikker, altså? Det er altså mulig at den kan matche din andre kilde likevel, slik jeg forstår din uvilje til å avsløre hva den andre kilden er. Isåfall er det forståelig, slik at du ikke får en storm med protester fra andre som eier samme kilde.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg kan røpe at min andre kilde er Lynx Two-B.

Skal teste en god del mer og også prøve og få gjort en sammenligning med Lavry DA10. Forhåpentlig minst en DAC til. Det kommer en egen tråd om dette, men det går kanskje noen uker.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Anonym skrev:
orso skrev:
Jeg kan røpe at min andre kilde er Lynx Two-B.
Hadde du forventet at HRT skulle være bedre?
Hadde forventer at den var på omtrent samme nivå. Lynxen har vært på markedet siden 2001. Den har seks utganger, to innganger, en god del digitale inn/ut ganger og har med software m.m. Så den er mye mer enn en tokanals DAC.

Har to anlegg. Så tanken var å bruke HRTen i et av de alt etter hvordan den presterte mot Lynx og innebygget DAC i en surround receiver.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
orso skrev:
Anonym skrev:
orso skrev:
Jeg kan røpe at min andre kilde er Lynx Two-B.
Hadde du forventet at HRT skulle være bedre?
Hadde forventer at den var på omtrent samme nivå.
Det eneste som er sikkert med en god omtale er at saueflokken dilter etter.

Så jeg er slettes ikke overrasket over dine erfaringer med HRT streamer.
 
Topp Bunn