HTML hjelp

AndreasLie

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.12.2005
Antall liker
0
Jeg driver å lager en liten hjemmeside. Sia er tegnet i photoshop også har jeg lagt den over i dreamweaver for å legge inn en iframe. men det blir slik: http://www.ahlie.com/andreashjemmeside.html
sidene som åpnes i iframen treffer ikke riktig. hvis man scroller halveis bort og halveis ned så kommer sia fram. Noen som vet hva som er feil, eller noen som vet om en bedre måte å lage sånne sider med enn iframe?

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
har myst litt på koden og ser ikke noe feil i farta. however, du trenger jo ikke legge opp siden slik. hva med å ha menyen på toppen, slik som her på hifisentralen, og så bare ha innholdet nedover. kan jo såklart bruke frames om du vil, men det er ganske 1999. php (osv) trenger du ikke, da du har ganske lite innhold, så det er lite du vil trenge å endre hvis du bestemmer deg å endre radikalt på siden.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Bruke slice funksjonen i photoshop, dette lager et sett tabeller som er mye bedre og mye mer fleksibelt en frames. Frames vil jeg ikke anbefale å bruke.

AndreasLie

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.12.2005
Antall liker
0
har brukt photoshop til å slice med, men satte inn en iframe istede for bilder jeg klipte ut, fordi jeg ikke vet hvordan man targate'er en tabell (hvis dere skjønner) noen som kan forklare meg hvordan man gjør det? Altså slik at nå man trykker på en knapp så åpner sia seg i den tabell ruta som nå er iframe. Har både dreamweaver og golive, hvis det kanskje er noe bedre til å behandle photoshop filer.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Her står det litt om php include
http://us2.php.net/include/

Du kan ikke gjøre det du vil med vanlig html, du må bruke server side include, eller java script feks. Forøvrig finnes det ingen snarveier når det gjelder å lære seg programmering, men det finnes mange gode resurser på nettet. Om du har litt peiling på database og har tilgang til en i tillegg til php, så finner du sikkert noe ferdiglaget her http://www.hotscripts.com som kan brukes.

AndreasLie

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.12.2005
Antall liker
0
???? Skal vel ikke trenge å kjøre ett php skript for å få det til å funke? Hadde ei venninne som drev med slikt, kan ikke huske at du brukte php for å linke til en tabell celle. Er det noe jeg kan sette opp i photoshop eller i dreamweaver som gjør at når jeg trykker på en av knappene så endrer den innholdet (altså bytter side) i en gitt tabell celle? (for det er det jeg vil at den skal gjøre)

Takker så mye for hjelp så langt

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Jeg er enig i at php ikke passer her. Helst ville jeg ha sett at du kutter ut rammer, men du bør se på bredden (width) på prosjekter. Du har oppgitt bredden for bildet og ikke for hele siden.

Lykke til.

AndreasLie

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.12.2005
Antall liker
0
kutte ut ramme, du mener da kutte ut iframen? jeg vil det, men vet ikke hvordan jeg får en knapp å åpne en side i en tabell celle, altså target.

Topp Bunn