Hull i selvoppblåsende liggeunderlag

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har et Thermarest liggeunderlag som lekker. Det er snakk om et lite hull, og underlaget tømmes på noen timer. Resultatet er at det kjennes ut som om jeg ligger på en papplate når jeg våkner. Å lappe er i og for seg greit nok Men hvordan i svarte finner jeg hullet når det er så lite? Det er neppe en god ide å pumpe stort trykk i det heller.. Er det noen som har et glupt tips?

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
putte hele madrassen i vann?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har prøvd, men så ingen bobler......

Mulig jeg må kjøpe nytt. :(

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Bruk såpe og vann, kan være en tidkrevende prosess men du vil se bobler letter med bare såpevann enn hele madrassen i vann om det er et lite hull. Start med ventilen det er somregel der disse ryker først.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.292
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Pump mer luft enn anbefalt i madrassen. Da siver den fortere ut og lager mer lyd.

G

Gjestemedlem

Gjest
Fyll den med melk så er det lettere å se hvor det renner ut ...

Z

Zomby_Woof

Gjest
Fyll den med melk så er det lettere å se hvor det renner ut ...
Ehh.... Innmaten er av skumgummi. Hvis jeg fyller det med melk kommer jeg til å sove på en vannseng fylt med illeluktene kefir. Poenget er at man skal klemme ut lufta for transport, og blåse det opp/la det blåse seg opp før bruk. Melketrikset høres ut som en dårlig ide.

G

Gjestemedlem

Gjest
Ehh.... Innmaten er av skumgummi. Hvis jeg fyller det med melk kommer jeg til å sove på en vannseng fylt med illeluktene kefir. Poenget er at man skal klemme ut lufta for transport, og blåse det opp/ladet blåse seg opp før bruk. Melketrikset høres ut som en dårlig ide.
Sikkert en korrekt observasjon. Var ment som en spøk. Rødvin er naturligvis mye bedre egnet til formålet...

B

bamsemann

Gjest
Jeg har et Thermarest liggeunderlag som lekker. Det er snakk om et lite hull, og underlaget tømmes på noen timer. Resultatet er at det kjennes ut som om jeg ligger på en papplate når jeg våkner. Å lappe er i og for seg greit nok Men hvordan i svarte finner jeg hullet når det er så lite? Det er neppe en god ide å pumpe stort trykk i det heller.. Er det noen som har et glupt tips?
Dette høres litt suspekt ut Zomby...

Hvordan oppsto hullet, og hva har det blitt brukt til ???

bamsemann.. :)

O

OivindJ

Gjest
Bruk såpe og vann, kan være en tidkrevende prosess men du vil se bobler letter med bare såpevann enn hele madrassen i vann om det er et lite hull. Start med ventilen det er somregel der disse ryker først.
Bruk en spruteflaske.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
442
Sted
Bergen
Thermarest kan lappes, det fulgte med lappesaker til den. Er hullene så små at du ikke kan finne dem når du putter hele madrassen under vann og likevel tømmes etter noen timer - kast den.

Neste gang kjøper du et Bamseunderlag, det var det beste før Thermarest kom og noe som tåler det meste. Jeg bruker Thermarest kun vinterstid, da den tar liten plass og er like god som bamseunderlaget. Om sommeren er det ingen vits i slikt. En jeg kjente var så dum at han tok under laget ut og lå på det på reinsdyrslav : 1000 mikrohull og umulig å lappe.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Dette høres litt suspekt ut Zomby...

Hvordan oppsto hullet, og hva har det blitt brukt til  ???

bamsemann.. :)
Jeg skal ikke skryte på meg allverden, men hvis dine mistanker hadde truffet ville jeg nok sett boblene....

;D

O

OivindJ

Gjest
Får kjøpt med hull også, har jeg fått med meg.

Finfin julegave. :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har tenkt å sove på liggeunderlaget.

Er det ikke lett å rulle av sistnevnte variant?

Det blir vel til at jeg kjøper nytt... (Thermarest e.l.)

Topp Bunn