Humminguru - Ny ultralydvasker til US$ 349,-

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Her bestilles det, gitt! En oppside med en del norske brukere er jo at da kan man en god erfaringsutveksling her på sentralen! Jeg er mer og mer fristet...
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Spørsmål til dere som kan mer om dette enn meg: Vil dere bruke vann fra springen eller destillert vann til en maskin som Humminguru? Hvis vannet tappes ut etter hver vask og man ikke gjenbruker vannet ufiltrert (som gir mening vel?), så blir det mange kanner med destillert vann...
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    7.902
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har alltid brukt kranvann og kommer til å fortsette med det. Ser ingen grunn til noe annet basert på hvor fint det virker i en vanlig vaskemaskin.
     

    Tjottolf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.03.2007
    Innlegg
    97
    Antall liker
    58
    Jeg vil nok prøve litt med begge deler for å sammenligne, men har også begynt å google litt etter om det finnes noen slags filterløsninger for springvann som kan ha noe effekt.. Det er vel kanskje et slags vannfilter i de fleste kjøkkenrøropplegg fra før (jeg aner ikke.. har bare sett at det er noe som selges i Norge..)? og har sett i andre land med lavere vannkvalitet at folk har vannmugger med et slags kullfilter eller noe i den duren som de bruker på alt drikkevann. Jeg har ikke peil på sånt i det hele tatt så om noen har litt kunnskap rundt det er det supert om noen vil dele noen tanker og erfaringer?
    Blir fort veldig dyrt hvis man skal bruke destillert vann og velger å helle det ut mellom hver vask.. i alle fall når man har noen tusen plater..
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.865
    Torget vurderinger
    8
    Er det mulig med et gruppekjøp etc ?
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Vi har rent vann de allerfleste steder i Gnore, og man kan bruke vann fra springen om det har vært igjennom det kommunale systemet... (nei, snakker ikke om byråkratiet) Selv på batterier, kan vi bruke vann fra springen..
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    124
    Torget vurderinger
    2
    Spørsmål til dere som kan mer om dette enn meg: Vil dere bruke vann fra springen eller destillert vann til en maskin som Humminguru? Hvis vannet tappes ut etter hver vask og man ikke gjenbruker vannet ufiltrert (som gir mening vel?), så blir det mange kanner med destillert vann...
    I upgraden fra Hummingguru står det under punkt3;
    Water Filter: offering users an option to reuse the water
    For users who would like to reuse the water, we have implemented a water filter in the water tank. When pouring the water back into the tank, dirty water will be filtered out. More importantly, the filter is washable. For users who do not need to water filtering function, simply take the filter slot out of the water tank.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Vi har rent vann de allerfleste steder i Gnore, og man kan bruke vann fra springen om det har vært igjennom det kommunale systemet... (nei, snakker ikke om byråkratiet) Selv på batterier, kan vi bruke vann fra springen..
    Det er en sannhet med modifikasjoner. Litt spikking av fliser... . Men spennet er vidt. I større byer er det på stell. Mange småkommuner kan være litt mere så der. Litt morsomt at det er NM i vannkvalitet hvert år. Blir ikke overført i direktesending på TV !!!! Men det er stort sett bare de samme 7-8 som sender inn vannprøver. Forståelig nok.

    Konklusjonen til 2xJ er jeg helt med på. Hadde en platevasker på 80-tallet. Jeg brukte springvann, litt Isopropanol og en dråpe Zalo. Sov godt om natta. Denne "Brumlevaskeren" virker som et godt prosjekt til en fornuftig pris .Kan bli aktuell nå når snurrer skal pakkes opp igjen og vinylen hentes opp fra kjelleren, der sør i barndomsheimen !

    Dr.E
     

    Tjottolf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.03.2007
    Innlegg
    97
    Antall liker
    58
    I dag løper kickstartkampanjen ut! Farlig nærme kampanjemålet hvor man får med en adapter til 10" gratis også. Ser Norge er godt representert på lista over hvor de som har bestilt kommer fra.. 26 personer fra Norge står det.. så da er det sikkert minst 30 maskiner som ender opp her.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    La inn en bestilling helt på tampen
     

    Manmower

    Medlem
    Ble medlem
    20.01.2021
    Innlegg
    8
    Antall liker
    10
    Sted
    Trondheim
    Veldig spent på denne selv. En kompis bestilte 3 stk, så stykkprisen blir vel litt lavere også. Satser på at det blir å pensjonere VPI-en :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.345
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Da er survey kommet og det gir oss muligheten til å legge til flere vaskere til fordelaktig pris.
    Om noen er keen på en vasker, kan de vel vise sin interresse her i tråden? Så kan den som vil legge vaskere inn i sin bestilling?
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.865
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er intresert! hva blir totalen ?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.345
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Har plass til en til. Totalsummer pr vasker blir litt lavere når man bestiller 3. Det deler vi ved oppgjørets time :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.345
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Da er jeg "fulltegnet". Andre som vil "åpne opp" for flere?

    J
     

    Tjottolf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.03.2007
    Innlegg
    97
    Antall liker
    58
    Jeg har mulighet til å legge på en eller to til.. bare ta kontakt på pm. Prisen er vel $296 for vaskeren ved kjøp av 2 eller $290 ved kjøp av 3. I tillegg øker fraktprisen fra $60 til $85 ved kjøp av to i stedet for en, og opp til $110 for 3 stk.. og så kommer selvfølgelig moms og tollbehandlingsgebyr på toppen (det vil vel si 25% tillegg i totalprisen og et gebyr på et sted mellom 150 og 300kr vil jeg tippe.
    Totalpris i norske kroner vil jo også avhenge av valutakurser og betalers bank sine gebyr/valutapåslag så det kan jo svinge litt.
     

    Tjottolf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.03.2007
    Innlegg
    97
    Antall liker
    58
    Jeg fylte opp min "kvote" på tre maskiner for fikk to interessenter til som slang seg med:) Men er kanskje noen andre her som har mulighet til å legge til? Det var enkelt å gjøre. Måtte bare gå inn på den linken til survey'en de sendte ut en gang til og da gikk det an å endre ordren igjen.
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    869
    Antall liker
    862
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Spennende. Så denne først nå, så er litt sent ute dessverre☹
     
    Sist redigert:

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.240
    Sted
    Bartistan
    ^ Når såpass mange hiver seg på skal du ikke se bort fra at det dukker opp noen på brukten etter relativt kort eierskap
     

    Tjottolf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.03.2007
    Innlegg
    97
    Antall liker
    58
    I følge instagrammen til Humminguru åpner de for vanlig pre-order fra 2.april, men med leveringstid en del senere på året (sept-okt) etter kickstartermaskinene er sendt ut.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    I følge instagrammen til Humminguru åpner de for vanlig pre-order fra 2.april, men med leveringstid en del senere på året (sept-okt) etter kickstartermaskinene er sendt ut.
    Så det! Det lover veldig bra!
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Interessant alternativt til Degritter...hvis priser blir sånn passe folkelig i nettbutikken er jo detta ett aldri så lite vaskekupp! :cool:
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

    Da er det åpnet for forhåndsbestilling. Ca 3250kr + frakt. Så kommer nok toll på toppen.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Veldig klar for å motta denne! Platevasking semi-manuelt med Pro-Ject er det kjedeligste jeg vet, og jeg blir aldri fornøyd med resultatet (sier mer om meg). Håper denne lever opp til forventningene.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Veldig klar for å motta denne! Platevasking semi-manuelt med Pro-Ject er det kjedeligste jeg vet, og jeg blir aldri fornøyd med resultatet (sier mer om meg). Håper denne lever opp til forventningene.
    Samme her! Merker jeg utsetter runder i Okki Nokkien nå, selv om det er en del måneder til Humminguru sendes....
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har kjøpt meg en annen vasker og skal derfor ikke ha HummingGuruen som jeg har bestilt. Kan derfor overlate bestillingen til en annen. Send meg en pm om du er interessert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn