Humminguru - Ny ultralydvasker til US$ 349,-

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Sjekket litt tilfeldig på kickstarter-siden til Humminguru her og det ser ut til at levering i juli/august er utsatt til august/september. De har samtidig åpnet for forhåndsbestilling på nettside, så man må jo bare håpe at dette er sånn greit "on track".
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Er ute etter noe å vaske og ta vare på platene med. Skjønner det slik at prisen for de som var raskt ute var lavere enn når produksjonen kommer endelig i gang? Noen som har peiling på hvor "normal" pris vil ligge for denne?
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ok, regner med at det da kommer frakt og mva i tillegg. Ikke så galt.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Legger inn et svar jeg fikk på spørsmål om rotasjonstid etter at jeg pratet litt med dem om det tidligere og foreslo at de også testet lavere RPM enn det de så for seg originalt.

    "In regards to the rotation speed, we have internally discussed it with engineers and suppliers about your suggestions. Our conclusion comes as follows. If we do one rotation per cycle, there will be chances that part of the record surface will not be cleaned due to the gearbox rotation tolerance (±15%). In other words, it is likely that 15% of the record surface will not be cleaned. This is our biggest concern. Thus, we have decided to stay with 2 rpm. In this way, the tolerance can be minimized since we are sure that all surface of the record will be completely cleaned at least once per minute."
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Er dem i rute mtp produksjonen? Noen som vet?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97

    News_4-01_1024x1024.jpg
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Tenkte mer på "inside information", mail korespodanse ...
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Nå har de fått tak i microkontrollere. Så da er de vel så å si i rute ifølge prosjekt status mailen som kom i midten av august. Men vi kan vel fort se oktober før noe dukker opp 😊
     

    Tjottolf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.03.2007
    Innlegg
    97
    Antall liker
    58
    Har sett de legger ut bilder av diverse deler under produksjon via deres Instagram-"stories".. ser lovendes ut så langt. Var vel bilder av lokkene til maskina for noen få dager siden, og bilder av "rollerne" igår. Ser i alle fall veldig profft produsert ut:)
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Bestilte som pre-order. Dere som er kickstarters, gi oss beskjed når sakene ankommer. Spennende dette her...
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Takk for oppdatering. Får håpe på at den kommer i løpet av året for oss som er neste på listen.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Nyeste nå er vel november, så kanskje vi får den til jul!
     

    Tjottolf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.03.2007
    Innlegg
    97
    Antall liker
    58
    lå en ålreit video på instagram-stories til Humminguru i går eller i forigår.. montering av platevaskerne på samlebånd.. så veldig ut som ferdige produkter:)
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Hummin-folka melder at de har sendt ut noen eks til noen utvalgte bestillere, sikkert for å få tilbakemeldinger om alt funker.

    Dette er en meget spennende youtube-video (neida...) fra en av de som fikk tidlig:

     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97

    sanztra

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2019
    Innlegg
    438
    Antall liker
    839
    Sted
    Pocket Valley
    Eneste jeg er litt usikker på er at det tar så lang tid, på min Pro-Ject VC-E bruker jeg ca 6 min på 1 plate (begge sider) og da blir resultatet veldig bra, så jeg vet enda ikke hvem jeg beholder til slutt, begge må testes nøye. Fordelen med Humminguru er at man bare kan starte den og gjøre andre ting i mellomtiden, krever litt mer innsats med VC-E.

    Gjetter vel at den kommer runtd nyttår, kanskje litt etter.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er det primære usikkerhetsmomentet her også. På den annen side kjøper jeg ikke akkurat store mengder plater og har aldri hastverk, så hvis den gjør en verifiserbart bedre jobb enn VPI HW-16.5 så blir den nok stående uansett.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Skal bli spennende å sammenligne med Degritter.
    Nahhh, mener du virkelig det??
    Det bli´r vel som å sammenligne en Skoda med en Bentley.
    Begge kjører fra A til B.
    Hum. og Deg. vasker begge plater med ultralyd. Degritteren er så pass mye mere avancert,
    at det vil være synd å sammenligne de to. 4000,- kontra 25.000,- så´n ca. :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja, helt klart. Sammenligningen vil jo vise om prisforskjellen kan forsvares. Jeg tror vel også at sluttresultatet (ren plate) er viktigere her enn kjøreopplevelsen i din bilanalogi. Key her er jo at jeg ikke vet. Jeg har ikke testet Humminguru ennå :)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ja, helt klart. Sammenligningen vil jo vise om prisforskjellen kan forsvares.
    Dette vil jo bare blive individuell krangling.
    Behageligheten i å være helt fri for noe manuelt på Degritter..... hvor mye må det koste??? 20.000,-???
    Ja... si´r noen. Nei...alt for dyrt si´r andre. Da bli´r det vel ikke annet facit enn at platene er rene med begge??
    De bli´r vel også rene med Knosti?? :)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ja... Ok :)
    Havde OkkiNokki før Degritter.
    Var ikke utilfreds med den heller, bortset fra alt det manuelle :)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg vasker ikke så mange plater at det blir plagsomt, så jeg liker egentlig det manuelle. Litt Zen, bortsett fra lyden da. Min primære grunn til å handle guruen er at den tar langt mindre plass enn HW-16.5.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Vi får se, det kan jo være at det er ulike programmer, slik at man ikke alltid må kjøre et timinutters program?

    For min del, så er jeg litt lei av alt det manuelle med Okki Nokki. Den er også så stor og stygg at jeg aldri i livet får ha den i nærheten av stua og da må den hentes hver gang og settes opp osv. Humminguru'en ser bedre ut, er mye mindre og da blir det kanskje litt mer plug'n'play. Så får det vise seg hvordan det funker i praksis. Jeg venter med å legge ut Okki'en til etter Humminguru'en er testet skikkelig.
     

    espendo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    603
    Sted
    Bærum
    Virker som om sending er nært forestående, FedEx med tracking - blir kanskje sendt slutten av oktober, en gang etter 18. oktober for backers.
    Konge! Fått melding om dette? Jeg har ikke fått noe melding, så... Edit: så mailen nå!
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Eneste jeg er litt usikker på er at det tar så lang tid, på min Pro-Ject VC-E bruker jeg ca 6 min på 1 plate (begge sider) og da blir resultatet veldig bra, så jeg vet enda ikke hvem jeg beholder til slutt, begge må testes nøye. Fordelen med Humminguru er at man bare kan starte den og gjøre andre ting i mellomtiden, krever litt mer innsats med VC-E.

    Gjetter vel at den kommer runtd nyttår, kanskje litt etter.
    Seks minutter? Jeg har en Okki Nokki One, som er samme greiene, og på seks minutter burde sikkert to-tre plater være vasket?
     
    Sist redigert:

    Tjottolf

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.03.2007
    Innlegg
    97
    Antall liker
    58
    "Your Humminguru is ready to ship"....!
    Så på instagrammen også nå at de skrev det samme. Alle maskinene til de som var backere av Kickstarter-kampanjen er nå klare til å sendes.. går med Fedex til Europa.. Da er det bare å vente i spenning (er jo litt transportkrise i verden nå så kan ta tid..).
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Fint om jeg får den like før jul, så slipper jeg å kjøpe gave til meg selv. Ligger vel et godt stykke nede på lista, så kanskje klaffer det.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.425
    Antall liker
    2.849
    Torget vurderinger
    3
    Blir spennende å få den i hus. Aner ikke hvor langt ned på lista jeg er. Men før jul hadde vært bra ja 😊😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn