Tror snart jeg kutter ut å være verdensborger
........
http://www.aftenposten.no/forbruker/reise/article1475313.ece
http://www.aftenposten.no/forbruker/reise/article1475313.ece
Er det ikke noe som heter flytende sprengstoff ?Hva tror de? at jeg skal frem å true kapteinen med en flaske gin?
"Fly meg hjem ellers skjenker jeg deg en supertørr martini!"
Det er det sikkert. Men hvorfor er flypassasjerer mer verdt enn f.eks. busspassasjerer? Det går jo faktisk an å sprenge en hvilken som helst bygning også. Hvor som helst. Stinn av folk. Begynner å bli lei av dette hysteriet.Er det ikke noe som heter flytende sprengstoff ?
Bedre å true med Basshunter...Hva tror de? at jeg skal frem å true kapteinen med en flaske gin?
"Fly meg hjem ellers skjenker jeg deg en supertørr martini!"
Så kom den dagen jag aldri trodde fans, det satte värkligen kanalen ur balans, jag trodde aldrig at jag hadde så fel, då jag stämde "ja til EG"..!!!Bedre å true med Basshunter...
Kjør meg hjem, jeg skrur ikke av Boten Anna før du snur...
Hvis jeg skulle rammet et samfunn hadde ikke det å fremprovosere overdrevne mottiltak stått øverst på agendaen. Snarere ville jeg ønsket å oppnå at man:Og poenget med å skape skrekk i samfunnet er selvsagt:
-at vi skal svare med overdrevne mottiltak i blinde
-en generell høyredreining i samfunnet
-at vi skal utøve rasisme mot muslimer.
Jeg er helt enig i det siste du sier. Men jeg mener fremdeles at Bush spiller nettopp som Bin Laden ønsker det når han provoserer muslimer (og vestlige) verden over med ulovlige fangeleirer, tortur, kort og godt argumenter som BIN Laden kan bruke for at vi er like ille som ham.Hvis jeg skulle rammet et samfunn hadde ikke det å fremprovosere overdrevne mottiltak stått øverst på agendaen. Snarere ville jeg ønsket å oppnå at man:
Terrorister vet at de ikke har nubbesjans til å vinne en eskalert konflikt, det er ikke dette de ønsker. De vil at frykten skal lamme.
Dette blir av natur en subjektiv debatt, men jeg mener Bin Laden ikke trenger noen argumenter. Det eneste han trenger for å spre sin totalitarisme er å få kunne operere uhindret, mer om det i nederste avsnitt.Jeg er helt enig i det siste du sier. Men jeg mener fremdeles at Bush spiller nettopp som Bin Laden ønsker det når han provoserer muslimer (og vestlige) verden over med ulovlige fangeleirer, tortur, kort og godt argumenter som BIN Laden kan bruke for at vi er like ille som ham.
Som påpekt tidligere, et samfunn vil alltid måtte (hvis det ikke skal ende i kaos) konvergere mot én premissgivende kultur. Det vil si at den tapende kultur vil erodere, det er grunnleggende samfunnsevolusjon, ikke mer unndratt Darwinismen enn annen evolusjon. Terroristenes største skrekk er at deres kultur er den som vil erodere, deres største drøm at deres kultur er den som blir premissgivende. De vil ha hele verden underlagt islam og demografisk har de utviklingen på sin side.Terroristenes verste skrekk er at alle verdens muslimer og vestlige skal leve i frd og fordragelighet og frivillig utveksle kulturtrekk.
For å bekjempe en hauk trengs en hauk. En due vil enten måtte rømme eller bli spist.Da spille de ut kortet de vet alltid funker: spre skrekk og sinne i motstanderen slik at "haukene" får overtaket.
Der er jeg ikke enig overhodet. Den grunnleggende erkjennelsen for meg er at totalitære bevegelser ikke er selvutslettende, men at de tvert om er predatoriske og ekspanderende av natur. I 1925 hadde ikke nazistene noen ressurser å gi til krig med heller, verden lukket øynene fordi trusselen ikke var akutt. Da, som nå, var argumentet fra "duene" at bevegelsen ville forsvinne bare man lot folk være i fred, de hadde dessuten ingen midler uansett. Det fikk apokalyptiske konsekvenser. Siden man ikke tok et tidlig oppgjør med nazismen endte man opp med et tredje rike. Tar man ikke et tidlig oppgjør med islamismen, tror jeg man ender opp med et nytt kalifat. I dag operaer og karikaturer, i morgen den frie presse.Den grunnleggende erkjennelsen for meg er at det er begrenset hva terroristene fysisk kan gjøre. (...) Terroristene har ikke ressurser til å gå til regulær krig.
Det mest ødeleggende vi kan gjøre ovenfor terrorisme er å fortsette våre liv som om ingenting har hendt.
Hva med London, Madrid, div skip, ambasader etc....???Det rare er at vi funderer over hvorfor terrorister ikke angriper fly, tog, biler, ansamlinger av mennesker. Siden det er betydelig enklere, og uttelling i form av menneskeliv kan bli betydelig høyere.
-k
Men jeg tror at den krigen må utkjempes ved å ikke pålegge seg selvsensur, ikke ved å bombe.Tar man ikke et tidlig oppgjør med islamismen, tror jeg man ender opp med et nytt kalifat. I dag operaer og karikaturer, i morgen den frie presse.